2022-04-29, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Det här kanske vore något att gå ut media med?

Hans mamma har haft en större tidning på besök.
Citera
2022-04-29, 14:41
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Du är helt hopplös, i ordets rätta bemärkelse. Jag ger upp.

Fokusera på du.

Jasmine är en bitter medelålders skvallerkärring av rang, vars liv går ut på att hata män och grotta ner sig i andra människors olycka. Det är bara att läsa hennes inläggshistorik, så förstår man ganska snart vilken patetisk slamkrypare det är frågan om. Självklart är hon ofrivilligt singel, och trots ihärdiga försök på Tinder förändras inte detta faktum.
Citera
2022-04-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Hans mamma har haft en större tidning på besök.

De verkar inte alls vilja förstå. De verkar blunda rätt hårt för de konsekvenser deras arbetsmetoder medför. Hoppas granskningen kommer till skott och din brorson reder sig snart.
Citera
2022-04-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Media lär inte ta upp det om det inte går att styrka att det hänt

Hört talas om grävande journalistik?
Citera
2022-04-29, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Intervjuv i Expressen med Sara och Patrik: https://www.expressen.se/nyheter/sara-salde-sex-som-barn-nu-jagar-hon-pedofiler

Tyvärr bakom betalvägg.

Några citat:

Jämförelsen med Skatteverket var ju bara olustig. Vänta tills tredje statsmakten gör slarvsylta av Dumpen. Kommer Sara och Patrik sitta utan varsin offerkofta då?
Citera
2022-04-29, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Hört talas om grävande journalistik?
Sådan grävande journalistisk skulle väl snarare förvärra eftersom barn som inte haft tillgång till dumpen och Flashback lär läsa artikel om barnet som inte går till skolan och därmed får veta varför Nisse inte är i skolan eller på träning och att det inte är pga sjukdom
Citera
2022-04-29, 14:57
Medlem
Citat:
Sådan grävande journalistisk skulle väl snarare förvärra eftersom barn som inte haft tillgång till dumpen och Flashback lär läsa artikel om barnet som inte går till skolan och därmed får veta varför Nisse inte är i skolan eller på träning och att det inte är pga sjukdom

Det är inte så illa nu då utan den värsta smällen kommer först när media börjar granska, eller vad? Bäst att inte granska alls då och sätta munkavel på?
Citera
2022-04-29, 14:57
Moderator
Carlboms avatar
Funderat på hur någon skulle reagera om de råkar konfrontera fel person på plats. Tänk att man ska hämta upp sin flickvän och det råkar vara på den gata Dumpen ska möta upp en gädda.

Man råkar också ha samma färg på bilen som gäddan har. Man parkerar och sms:ar till flickvännen att hon kan komma ner. Tjejer är som tjejer är så hon svarar hon ”bara ska sminka sig lite snabbt”.

När man sitter där och väntar så knackar det på rutan. Där står Patrik och Sara med telefon i högsta hugg.

”Du är här för att träffa ett barn!”, säger sara.

”Öh.. nä” får man bara fram.

”Det är ingen idé! Vi har loggarna! Vill du läsa loggarna?” Fortsätter Sara

”Vad gör du här då? Va? Kom på nåt bra nu om du ändå ska ljuga” säger Patrik

”Jag ska hämta min tjej..” hinner man bara få ut när Patrik hoppar in igen.

”Ååh du kör med den. Konstig att alla kör med den. Första gången också va? Haha Ditt äckel”

Flickvännen dröjer. Paniken växer. Vad gör man? Drar därifrån? Får man chans att reda ut misstaget?

Mest bara nyfiken. Oddsen för det ska hända är ju minimal så mest ett tankeexperiment.

Vad hade ni gjort?
Citera
2022-04-29, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Det är ett enormt svek av honom att möta upp en 14 åring, även fast hans chatt inte hade sexuella inslag så borde mötet aldrig ha ägt rum. Han hade barn och fru hemma.

Jag är inte intresserad av att diskutera om min brors klandervärda gärning egentligen, utan mer om Dumpens hemska förhållningssätt till oskyldiga barn och nära och kära.
Antingen har man åsikter mot journalistik och rättsväsendet som helhet eller så har man inte det. Få lagstiftningar och verklig praxis förutom Sveriges ger straffrabatt för att personer har barn eller kvinnor. Omständigheterna runt en tilltalad eller ett klandervärt beteende kan inte bero på om man har barn eller om man är lärare, präst eller polis. Begår man brott i tjänsten är saken annorlunda.

Man kanske inte ska vara personlig tränare om man har fetmabmi på 30 eller vara psykolog om man inte klarar av att hantera sina egna konflikter. Man kanske inte heller ska ha egna barn eller jobba på dagis om man är pedofil men det finns inget formellt eller praktiskt som hindrar en. Och så ska det inte heller vara.
Om någon har barn eller är pedofil kan man tekniskt sett inte veta på förhand. Hur skulle Sverige sett ut med en poliskår, ett domarväsende, som inte får ingripa eller döma någon som har barn? Du kan klandra din egen man på inga grunder mer än opinion, spott på dina fingrar i luften, men andra får inte klandra ditt barn. Ditt resonemang håller inte.
Citera
2022-04-29, 15:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Funderat på hur någon skulle reagera om de råkar konfrontera fel person på plats. Tänk att man ska hämta upp sin flickvän och det råkar vara på den gata Dumpen ska möta upp en gädda.

Man råkar också ha samma färg på bilen som gäddan har. Man parkerar och sms:ar till flickvännen att hon kan komma ner. Tjejer är som tjejer är så hon svarar hon ”bara ska sminka sig lite snabbt”.

När man sitter där och väntar så knackar det på rutan. Där står Patrik och Sara med telefon i högsta hugg.

”Ååh du kör med den. Konstig att alla kör med den. Första gången också va? Haha Ditt äckel”

Flickvännen dröjer. Paniken växer. Vad gör man? Drar därifrån? Får man chans att reda ut misstaget?

Mest bara nyfiken. Oddsen för det ska hända är ju minimal så mest ett tankeexperiment.

Vad hade ni gjort?
Först och främst hade jag varnat dig för OT, sedan hade jag bett lodisarna att vänta tills min flickvän kom ner (ja, hon är över 15)
Citera
2022-04-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Vad hade ni gjort?

Jag är koleriker och onykter för jämnan och orkar inte med människor som kommer i vägen och ska jävlas, så det hade nog gått riktigt illa. Om misstaget dock blir utrett på plats så skulle jag försöka se till att Dumpen bjuder på några Guinness som plåster på såren. Patrik är nog törstig också efter en dag ute på fältet.
Senast redigerad av Magmunnen 2022-04-29 kl. 15:15.
Citera
2022-04-29, 15:10
Medlem
Citat:
Nu är det en förälders uppgift att se till att barn inte går in på exempelvis dumpen och tittar på de filmer där de kan känna igen klasskompisar pappor

Dumpen gjorde allt i sin makt för att hänga ut hemadressen till min brors familj och offentlighetsprincipen råder i Sverige. Det är inte bara barn som har trakasserat barn och hustru, utan vuxna i orten har knappast betett sig trevligt åt mot hans hustru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in