2022-04-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, inte ens om man flyr för sitt liv, brukar det ske på det här sättet.

Detverkar dessvärre som att ingen tagit kvinnan på hennes ord när det handlade om ansökan på kontaktförbud. Det som är allvarligt i det här fallet är ju att det dessutom funnits tre barn här.

När hon väl försvinner (om det stämmer) så är det ingen som varken noterar det (myndighetern eller annan).

Om barnen hade försvunnit, hade myndigheterna inte då heller regerat?
Hade de tagit mannen på hans ord om tt de flyttat till mamman? Blivit flyttade?

Riktigt ruggigt, även om jag kan förstå att det är svårt att hålla koll.

Hon måste väl ha haft något ombud som hjälpte henne med ansökan om kontaktförbud?
Hur kom det till hennes kännedom att det finns kontaktförbud?

Jag har läst om tre personer som ansökt om kontaktförbud. Om hon är den ena, vilka är de andra två?
Barnen är ju tre?
Citera
2022-04-29, 12:22
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten

Synonymer till ombedja: ombe, anmoda, be, uppmana, begära, anhålla, yrka; beordra.

Det snuten ska göra är att se till att de utvisas, utan någon fördröjning. Inte hålla på och dra ut på det hela, där människor springer runt i främmande land och slår dank. Placeras hit och dit, gömma sig under flera år och det ena med det andra. Ha ett flygplan klart och fyll upp och flyg dit där de hör hemma. Snuten är bara för jävla slapp - dock inte när det gäller att stjäla djur från privatpersoner. Då springer de röven av sig, med kofot i ena handen och pistol i den andra.

SÄNK SKATTERNA!!!

Jo, det var anledningen till versalerna. Att markera att det inte sker någon avhysning utan att man blir tillsagd att lämna landet och sen antas man göra det.
Senast redigerad av baconJihad 2022-04-29 kl. 12:28.
Citera
2022-04-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Nej, de har ingen RAKEL. Och även om de skulle lyckats skaffa en så kan de inte lyssna på polisens RAKEL. Det de däremot antagligen gör är att scanna av den analoga utlarmningen till räddningstjänstens personsökare. Där får de direkt info om vad som hänt, var, och vilka som är utlarmade. Märkligt nog är det inte olagligt att scanna av detta, däremot är det olagligt att sprida informationen vidare.

Om de har någon form av status som media kan de köpa larmutskicken från SOSAB, med fem minuters fördröjning, vilket tidningar och radio gör. Helt vansinnigt att SOSAB som tar emot alla 112-samtal tjänar pengar på att sälja info till media. Det gör också att räddningstjänsten får en mängd samtal att hantera innan de ens är på plats och påbörjat en insats.

Du får påstå vad du vill, jag har följt brottsplats i flera år och deras information är blixtsnabb, nästan innan polisen är på plats och inget annat tyder på att dom inte kan lyssna direkt vad räddningstjänst säger, sen hur dom gör det verkar du vara mer insatt än mig i att ta reda på.
Citera
2022-04-29, 12:35
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja, under sommaren & hösten 2017.

Barnen lever, dom har bott med pappan på samma flyktingförläggning sedan mamman försvann. Finns flera boende där som har sett dom leka i korridorerna.

Ok. Så att mammans Facebook slutade uppdateras 2017 behöver inte betyda att hon är död (eller för all del att hon dog 2017). Kanske snarare att man bytte namn då, och la ner sina gamla profiler.
Citera
2022-04-29, 12:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Jag ljuger inte. En fruktansvärd händelse där bifogad artikel är talande tycker jag. Ta 2 min och läs den. Psykisk sjukdom är inget du mäter med linjal. Jag tycker det är konstigt att blanda in denne Jonas i detta.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyh eter%2Fkolumnister%2Fa%2FxRVwrl%2Fdalbyfallet-ar-h elt-unikt-for-2000-talet
Han dödade inte under psykos - och därför dömdes han också till fängelse och inte till vård.
Citera
2022-04-29, 12:37
Medlem
Hur fungerar det med ersättningar/bidrag och boenden m m? Om man flyttar mellan kommuner. Vad händer då? Har man bankkonto dit pengar kommer in månatligen? Följs det upp någon gång? Får den försvunna kvinnan in pengar fortfarande trots att man inte vet var hon befinner sig?
Citera
2022-04-29, 12:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Hon måste väl ha haft något ombud som hjälpte henne med ansökan om kontaktförbud?
Hur kom det till hennes kännedom att det finns kontaktförbud?

Jag har läst om tre personer som ansökt om kontaktförbud. Om hon är den ena, vilka är de andra två?
Barnen är ju tre?
Barnen verkar ju ha bott hos honom och har ju i så fall inte varit föremål för begäran om kontakförbud.
Citera
2022-04-29, 12:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Den kvinnohatande gruvhålsafghanen har alltså en kvinna som sin försvarare. Där ser man. Är hon judinna så är det ju rena teatern. 🎭

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zL6n6v/advokat-kallades-slyna-i-ratten
Varför då?
Är judinnor särskilt usla försvarare eller vad menar du?
Citera
2022-04-29, 12:42
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ni som tror att ni ska hitta frun i något djupt hål måste vara medvetna om att hon nu i så fall är ett skelett. Hon har ju varit försvunnen under flera år.

Det kan ju vara samma hål. Det hamnar mycket grenar och löv där som inte bryts ner så snabbt så det blir ett mjukt täcke där, och med all snö som var där nu så kanske inte skeletten syns så väl. Polisen borde undersöka platsen lite mer ingående när snön töat bort.
Citera
2022-04-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det kan ju vara samma hål. Det hamnar mycket grenar och löv där som inte bryts ner så snabbt så det blir ett mjukt täcke där, och med all snö som var där nu så kanske inte skeletten syns så väl. Polisen borde undersöka platsen lite mer ingående när snön töat bort.

Det som räddade kvinnans liv är att hon föll mjukt på snön. Det är ingen frost i längst ner i gruvhålet. Snö och grenar kan de hantera. Jag tror de redan är på väg med expertis för att undersöka detta gruvhål, för att komma vidare med sin utredning. Särskilt angeläget är gruvhålet för brottsutredningen av den försvunna mamman.
Citera
2022-04-29, 13:25
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han dödade inte under psykos - och därför dömdes han också till fängelse och inte till vård.
Slutreplik : Dödar man sitt barn och fru på detta sätt är man inte frisk.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyh eter%2Fkolumnister%2Fa%2FxRVwrl%2Fdalbyfallet-ar-h elt-unikt-for-2000-talet
Citera
2022-04-29, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men man kan väl ansöka om kontaktförbud även skriftligt?
DVS vem som helst kan skriva en sådan ansökan. I detta fallet kan det alltså vara maken enkom för att förvilla.
Rätta mig gärna om jag har fel
Jag säger som jag brukar när det gäller informations inhämtning när det gäller fb. Vi på fb har inte tillgång till journaler register som polisen har. Om vi får fram en information som är trovärdig att då med det första lägga in en konspirationsteori som motargument till informationen är ett felaktigt sätt att bedriva en utredning på. Det är alltså något som utredningen får visa efter hand om det kan finnas förfalskning manipulation mm. Men man kan inte börja där utan först måste man utgå ifrån vad man har för handen.

Så i detta fall utgår man ifrån att frugan lever 2019-11-20 ifrån det att ansökan om kontaktförbudet lämnas in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in