2022-04-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Dom som inte har vettiga föräldrar då? Kan tänka mig att det är många White trash där ute där de sitter hela familjen och tittar. Sedan är det föräldrars uppgift att se till att deras ungar respekterar och inte mobbar andra barn också, vilket dessvärre inte heller alla gånger uppenbarligen är fallet.

Sedan! Det är också föräldrars uppgift att se till att deras ungar inte stämmer träff med vuxna främlingar på nätet. Med din logik kan man ju ursäkta även pedofilernas framfart, för det är ju föräldrarnas uppgift att se till att de inte blir knullade.
Du tror på fullt allvar att det finns många familjer som tillsammans med sina minderåriga barn sitter och tittar på Dumpens filmer och chattar fulla med manliga könsorgan.
De som männen stämmer träff med och lockas mest av är utsatta barn från dåliga förhållanden , de som lockar allra mest är dessutom de som blivit omhändertagna av socialtjänsten
Citera
2022-04-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Skillnaden mellan skatteverket och dumpen är att dumpen inte behövs. De har gjort noll förändring i samhället.

Jag är öppen för att se om statistiken har förändrats (groming/våldtäkter mot barn minskat) sedan dumpen inträde på peddomarknaden för ett år sedan. Men jag tror knappast det. Då hade de skyltat med att de har haft en positiv inverkan på samhället.

Noll förändring? Kvinnor har kommit ifrån äckliga män som runkar på Kik och jagar småungar tack vare dumpen. Folk har blivit uppmärksammade på sjuka individer i sin närhet tack vare dumpen.
Citera
2022-04-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Noll förändring? Kvinnor har kommit ifrån äckliga män som runkar på Kik och jagar småungar tack vare dumpen. Folk har blivit uppmärksammade på sjuka individer i sin närhet tack vare dumpen.
Kan dessutom vara avskräckande för vissa så att de undviker att leta upp och ta kontakt med barn på nätet.
Citera
2022-04-29, 15:48
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Men hjärtat. Jag trakasserar ingen. Kallade inte heller dig för pedofil.. Jag skrev att det inte vore första gången en gädda skapade konto.. Ta hand om din stackars brorson nu istället och lämna denna tråden

Jo du trakasserar konstant och nu får du ge dig! Vem f-n är du att bestämma vilka som skriver i tråden? Det är synnerligen angeläget att anhöriga och personer nära de som hängs ut på Dumpen har möjlighet att komma till tals.
Citera
2022-04-29, 15:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Alltid så lustigt sammanträffande 🙄

Jag har aldrig sett så många nyreggade som i den här tråden.
Citera
2022-04-29, 15:55
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jo du trakasserar konstant och nu får du ge dig! Vem f-n är du att bestämma vilka som skriver i tråden? Det är synnerligen angeläget att anhöriga och personer nära de som hängs ut på Dumpen har möjlighet att komma till tals.
Dumpens anhängare, deras grundare och också deras fiskare är frenetiskt aktiva i den här tråden liksom gäddor, offer och anhöriga.

På FB möts alla som aldrig gör det annars. Unikt.
Citera
2022-04-29, 15:56
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Dumpen är ingen poliskår eller domarväsende, det är civila som agerar folkdomstol. Min brorson och hans mamma har ingen skuld i något, och min brorson har blivit misshandlad och grovt mobbad i skolan efter att hans pappa hängdes ut offentligt. I fall där barn är involverade bör man ha vett att förminska skadorna gentemot nära och barn.

Detta är för jävligt! Ett tips, hör av dig till Medierna i P1: medierna@sverigesradio.se
Förhoppningsvis, om de får in tillräckligt med underlag kanske de finner det intressant att granska Dumpen; ävensom syna Expressen som ger Sara utrymme utan att beskriva den förödelse hon är orsakar.
Citera
2022-04-29, 16:00
Medlem
Citat:

"Anhöriga" som sprider lögner ja
Citera
2022-04-29, 16:04
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Funderat på hur någon skulle reagera om de råkar konfrontera fel person på plats. Tänk att man ska hämta upp sin flickvän och det råkar vara på den gata Dumpen ska möta upp en gädda.

Man råkar också ha samma färg på bilen som gäddan har. Man parkerar och sms:ar till flickvännen att hon kan komma ner. Tjejer är som tjejer är så hon svarar hon ”bara ska sminka sig lite snabbt”.

När man sitter där och väntar så knackar det på rutan. Där står Patrik och Sara med telefon i högsta hugg.

”Du är här för att träffa ett barn!”, säger sara.

”Öh.. nä” får man bara fram.

”Det är ingen idé! Vi har loggarna! Vill du läsa loggarna?” Fortsätter Sara

”Vad gör du här då? Va? Kom på nåt bra nu om du ändå ska ljuga” säger Patrik

”Jag ska hämta min tjej..” hinner man bara få ut när Patrik hoppar in igen.

”Ååh du kör med den. Konstig att alla kör med den. Första gången också va? Haha Ditt äckel”

Flickvännen dröjer. Paniken växer. Vad gör man? Drar därifrån? Får man chans att reda ut misstaget?

Mest bara nyfiken. Oddsen för det ska hända är ju minimal så mest ett tankeexperiment.

Vad hade ni gjort?
Har man inget att dölja så reagerar man på ett helt annat sätt än gäddorna gjort, med ett helt annat lugn. Då behöver man inte oroa sig. Skulle Dumpen lägga ut en video på en oskyldig person så skulle de få krypa till korset rejält sen. Det kommer inte att hända.
Citera
2022-04-29, 16:05
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Dumpens anhängare, deras grundare och också deras fiskare är frenetiskt aktiva i den här tråden liksom gäddor, offer och anhöriga.

På FB möts alla som aldrig gör det annars. Unikt.

Absolut har du rätt. Det är tydligt att Dumpenanhängarna gör allt för att trasa tråden, trakassera de som kritiserar Dumpens metoder, kasta moralkakor, strössla känsloargument och påhopp i inlägg efter inlägg. Noll konsekvenstänk och empati med de som faller offer för metoderna; lyteskomik och pöbelargumentation är deras livsluft.
Citera
2022-04-29, 16:08
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Absolut har du rätt. Det är tydligt att Dumpenanhängarna gör allt för att trasa tråden, trakassera de som kritiserar Dumpens metoder, kasta moralkakor, strössla känsloargument och påhopp i inlägg efter inlägg. Noll konsekvenstänk och empati med de som faller offer för metoderna; lyteskomik och pöbelargumentation är deras livsluft.

Dumpen är 100% lyteskomik, jag kan utan problem erkänna att jag själv sitter bänkad när de laddar upp nytt material, just för att "gäddorna" ofta är komiska. Men; jag hånskrattar inte åt gäddorna, skrattar bara lite "hjärtligt" dvs. utan förakt, och skulle helst av allt vilja ge varje gädda en klapp på axeln och säga: "Det ordnar sig ska du se! Imorgon tar vi nya tag!".

Ingen gädda förtjänar att få sitt liv sabbat, att de chattar med vad de tror är barn är en oväsentlig petitess i sammanhanget. Många av dem är inte ens pedofiler, vissa är det. Men än sen då? Pedofiler har funnits i tusentals år och världen har inte gått under för det.
Citera
2022-04-29, 16:09
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Har man inget att dölja så reagerar man på ett helt annat sätt än gäddorna gjort, med ett helt annat lugn. Då behöver man inte oroa sig. Skulle Dumpen lägga ut en video på en oskyldig person så skulle de få krypa till korset rejält sen. Det kommer inte att hända.

Mannen som trodde han skulle möta upp en 15-åring är ett exempel på lugn, ville se bevis, Partik vägrade. Även personen som knappt förstod svenska visade alla tecken på att han var oskyldig. En fjortonåring bor inte själv i en lägenhet.

Där har du två exempel.

E.
Förövrigt raserar Dumpen anhörigas liv.
Senast redigerad av skoputs 2022-04-29 kl. 16:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in