2022-04-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu är det en förälders uppgift att se till att barn inte går in på exempelvis dumpen och tittar på de filmer där de kan känna igen klasskompisar pappor

Dom som inte har vettiga föräldrar då? Kan tänka mig att det är många White trash där ute där de sitter hela familjen och tittar. Sedan är det föräldrars uppgift att se till att deras ungar respekterar och inte mobbar andra barn också, vilket dessvärre inte heller alla gånger uppenbarligen är fallet.

Sedan! Det är också föräldrars uppgift att se till att deras ungar inte stämmer träff med vuxna främlingar på nätet. Med din logik kan man ju ursäkta även pedofilernas framfart, för det är ju föräldrarnas uppgift att se till att de inte blir knullade.
Citera
2022-04-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Det är tydligt att du nyligen skapade ditt konto och väljer att skriva på flashback om det här. Ett försök till manipulativ smutskastning av dumpen.
Jag har all sympati för alla anhöriga, som faktiskt är anhöriga. Anhöriga som inte driver en smutskastningskampanj på flashback mot några som engagerat sig extremt för att lokalisera en pedofil, en pedofil som dessutom påstår att han varit på sina egna barn. Inte en sund människa skulle få för sig att gå in på flashback och skriva om detta.
Det är ganska genomskinligt och inte första gången gäddorna skapar konto.
Men kör ditt race, men låt bli mina inlägg.
Hoppas för allt i världen att dessa barn, eller några andra barn heller för den delen, någonsin ska behöva träffa denna äckliga pedofil igen. Är du anhörig på riktigt borde ditt fokus ligga där, och INTE på flashback där du enbart får sympati från peddokramare och pedofiler.
Kanske ska kolla historiken på dom som faktiskt skriver till dig? Och sen ifrågasätta varför dom helt plötsligt bryr sig så mycket.

Adjö

Jag är ingen gädda, jag fullkomligt äcklas av män som möter upp träff med barn och jag har redan klargjort att jag tar avstånd från min brors gärning helt. Jag har sagt upp min bekantskap med honom och det har även hans fru gjort.

Det är klandervärt på alla sätt med dessa män som vill möta upp barn. Vad är det du inte förstår? Hur kan du beskylla mig för att vara en "gädda" när jag inte ens har skrivit något om männen ifråga förutom att dom beter sig vidrigt åt?

Min brorson och hans mammas liv har dock slagits i spillror på grund av Dumpen, deras offentliga uthängning drabbar anhöriga och speciellt i fall där barn är involverade. En numera sjukskriven mamma och ett barn som vägrar lämna hemmet och som nu undervisas tillfälligt hemma och som har förlorat vänner och fotbollen. Det är konsekvenserna när man hänger ut en man med känsliga familjeförhållanden.

Jag skiter fullständigt i vad som händer med min bror men jag skiter verkligen inte i vad som händer med min oskyldiga brorson på grund av empatistörda människor som du. Och komiskt nog verkar dessa "peddokramare" som du kallar dom vara mindre empatistörda som du. Men med tanke på att du kallade mig för pedofil med så säger det mer om dig än någon annan.

Skaffa dig en riktig hobby som inte går ut på att trakassera oskyldiga barn och deras oskyldiga anhöriga.
Citera
2022-04-29, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRoberto
Antingen har man åsikter mot journalistik och rättsväsendet som helhet eller så har man inte det. Få lagstiftningar och verklig praxis förutom Sveriges ger straffrabatt för att personer har barn eller kvinnor. Omständigheterna runt en tilltalad eller ett klandervärt beteende kan inte bero på om man har barn eller om man är lärare, präst eller polis. Begår man brott i tjänsten är saken annorlunda.

Man kanske inte ska vara personlig tränare om man har fetmabmi på 30 eller vara psykolog om man inte klarar av att hantera sina egna konflikter. Man kanske inte heller ska ha egna barn eller jobba på dagis om man är pedofil men det finns inget formellt eller praktiskt som hindrar en. Och så ska det inte heller vara.
Om någon har barn eller är pedofil kan man tekniskt sett inte veta på förhand. Hur skulle Sverige sett ut med en poliskår, ett domarväsende, som inte får ingripa eller döma någon som har barn? Du kan klandra din egen man på inga grunder mer än opinion, spott på dina fingrar i luften, men andra får inte klandra ditt barn. Ditt resonemang håller inte.

Dumpen är ingen poliskår eller domarväsende, det är civila som agerar folkdomstol. Min brorson och hans mamma har ingen skuld i något, och min brorson har blivit misshandlad och grovt mobbad i skolan efter att hans pappa hängdes ut offentligt. I fall där barn är involverade bör man ha vett att förminska skadorna gentemot nära och barn.
Citera
2022-04-29, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Jag är ingen gädda, jag fullkomligt äcklas av män som möter upp träff med barn och jag har redan klargjort att jag tar avstånd från min brors gärning helt. Jag har sagt upp min bekantskap med honom och det har även hans fru gjort.

Det är klandervärt på alla sätt med dessa män som vill möta upp barn. Vad är det du inte förstår? Hur kan du beskylla mig för att vara en "gädda" när jag inte ens har skrivit något om männen ifråga förutom att dom beter sig vidrigt åt?

Min brorson och hans mammas liv har dock slagits i spillror på grund av Dumpen, deras offentliga uthängning drabbar anhöriga och speciellt i fall där barn är involverade. En numera sjukskriven mamma och ett barn som vägrar lämna hemmet och som nu undervisas tillfälligt hemma och som har förlorat vänner och fotbollen. Det är konsekvenserna när man hänger ut en man med känsliga familjeförhållanden.

Jag skiter fullständigt i vad som händer med min bror men jag skiter verkligen inte i vad som händer med min oskyldiga brorson på grund av empatistörda människor som du. Och komiskt nog verkar dessa "peddokramare" som du kallar dom vara mindre empatistörda som du. Men med tanke på att du kallade mig för pedofil med så säger det mer om dig än någon annan.

Skaffa dig en riktig hobby som inte går ut på att trakassera oskyldiga barn och deras oskyldiga anhöriga.

Oerhört komiskt att alla ni nyreggade hela tiden alltid håller med Fido och andra som är öppna med sina sjuka lustar.
Citera
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Så ännu ett litet barn har drabbats av mobbing, trakasserier och misshandel.

Ja det är väl helt okej?
Pappan är ju pedo, såklart sonen skall ha stryk i skolan.

Ni på dumpen och ni som hejar på eller ännu värre swishar era pengar till dessa knarkare har oskyldiga barns lidande på eran samvete!

Det här är en konsekvens av uthängningarna, varför ser man inte att barn oskyldigt kommer att drabbas?

Visst jag skrattade också när sista gäddan tappade brallorna och Benny hill spelade i huvudet, så stor komik.

Men kolla upp först om det finns barn som kan ta skada.

Det blir hyckleri om man säger sig skydda barn från pedofiler men låter oskyldiga barn utsättas för grova trakasserier på grund av uthängningar.

Jaså Sara har sålt sig i sin ungdom för att få pengar till knark?
Ja då har hon alltså pundat långt mer än de tio år hon själv sa från början.

Trovärdigheten på den kvinnan är noll.

Det ligger tyngre narkotikamissbruk än vi tror bakom Dumpen. Att sälja sin stjärt för drogpengar.
Den mer kallhamrade narkomanligan.
Senast redigerad av Strykninmannen 2022-04-29 kl. 15:26.
Citera
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir

Men hjärtat. Jag trakasserar ingen. Kallade inte heller dig för pedofil.. Jag skrev att det inte vore första gången en gädda skapade konto.. Ta hand om din stackars brorson nu istället och lämna denna tråden
Citera
2022-04-29, 15:26
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Intervjuv i Expressen med Sara och Patrik: https://www.expressen.se/nyheter/sara-salde-sex-som-barn-nu-jagar-hon-pedofiler

Tyvärr bakom betalvägg.

Några citat:

Skillnaden mellan skatteverket och dumpen är att dumpen inte behövs. De har gjort noll förändring i samhället.

Jag är öppen för att se om statistiken har förändrats (groming/våldtäkter mot barn minskat) sedan dumpen inträde på peddomarknaden för ett år sedan. Men jag tror knappast det. Då hade de skyltat med att de har haft en positiv inverkan på samhället.
Citera
2022-04-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Dom som inte har vettiga föräldrar då? Kan tänka mig att det är många White trash där ute där de sitter hela familjen och tittar. Sedan är det föräldrars uppgift att se till att deras ungar respekterar och inte mobbar andra barn också, vilket dessvärre inte heller alla gånger uppenbarligen är fallet.

Sedan! Det är också föräldrars uppgift att se till att deras ungar inte stämmer träff med vuxna främlingar på nätet. Med din logik kan man ju ursäkta även pedofilernas framfart, för det är ju föräldrarnas uppgift att se till att de inte blir knullade.
Du tror på fullt allvar att det finns många familjer som tillsammans med sina minderåriga barn sitter och tittar på Dumpens filmer och chattar fulla med manliga könsorgan.
De som männen stämmer träff med och lockas mest av är utsatta barn från dåliga förhållanden , de som lockar allra mest är dessutom de som blivit omhändertagna av socialtjänsten
Citera
2022-04-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Skillnaden mellan skatteverket och dumpen är att dumpen inte behövs. De har gjort noll förändring i samhället.

Jag är öppen för att se om statistiken har förändrats (groming/våldtäkter mot barn minskat) sedan dumpen inträde på peddomarknaden för ett år sedan. Men jag tror knappast det. Då hade de skyltat med att de har haft en positiv inverkan på samhället.

Noll förändring? Kvinnor har kommit ifrån äckliga män som runkar på Kik och jagar småungar tack vare dumpen. Folk har blivit uppmärksammade på sjuka individer i sin närhet tack vare dumpen.
Citera
2022-04-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Noll förändring? Kvinnor har kommit ifrån äckliga män som runkar på Kik och jagar småungar tack vare dumpen. Folk har blivit uppmärksammade på sjuka individer i sin närhet tack vare dumpen.
Kan dessutom vara avskräckande för vissa så att de undviker att leta upp och ta kontakt med barn på nätet.
Citera
2022-04-29, 15:48
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Men hjärtat. Jag trakasserar ingen. Kallade inte heller dig för pedofil.. Jag skrev att det inte vore första gången en gädda skapade konto.. Ta hand om din stackars brorson nu istället och lämna denna tråden

Jo du trakasserar konstant och nu får du ge dig! Vem f-n är du att bestämma vilka som skriver i tråden? Det är synnerligen angeläget att anhöriga och personer nära de som hängs ut på Dumpen har möjlighet att komma till tals.
Citera
2022-04-29, 15:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Alltid så lustigt sammanträffande 🙄

Jag har aldrig sett så många nyreggade som i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in