Citat:
Ursprungligen postat av
Jasmine4555
Jag orkar inte ens läsa det du skrev. Men du försöker få det till att jag skulle tycka mobbning var ok, det var inte det jag skrev. Jag jämförde enbart om ett barn får en dum kommentar, mot att samma eller ett annat barn blir våldtaget. Tycker det är ganska korkat att ens ta upp mobbning i sammanhanget när det handlar om våldtäkt av barn. Där är mitt fokus. Hade jag haft ett barn i min närhet som blivit mobbat hade det givetvis varit fruktansvärt och jag hade antagligen velat prata med mobbaren. Hade ett barn i min närhet blivit våldtagen av en pedofil, ja det tänker jag inte ens gå in på. Sluta vrida och vända på det som skrivs
Det är inte bara en "dum kommentar" som min brorson har fått höra, han har blivit grovt mobbad och misshandlad. Varför förminskar du ett oskyldigt barns lidande? Han är inte skyldig till något och ingen våldtäkt har ägt rum, du relativiserar och förminskar hans utsatthet för något han varken har gjort eller är ansvarig för. Det är ett barn som inte ens klarar av att lämna sitt hem och som har förlorat alla sina vänner, sin trygghet, sin hobby (fotbollen) efter att han har mobbats och misshandlats och misstänliggjorts för något han är totalt oskyldig för.
Jag är uppriktigt talat orolig för hans hälsa och vad för risker hans psykiska mående kan innebära för fysiska skador. Sluta förminska barns lidande.