2022-04-29, 12:57
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
När 150 män (18-40år) fick bedöma attraktiviteten hos flickor (11-15år), kvinnor (19-30år) och äldre kvinnor (50–65år) så visade det sig att flickornas (11-15år) ansikten bedömdes som mest attraktiva, medans kvinnornas (19-30år) röster bedömdes som mest attraktiva.

https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/147470491301100209

Det är alltså normalt att män tänder på unga tjejer
, och ansiktet spelar en stor roll gällande mäns sexuella preferens.

Kvinnor har massa krav på mannen, mannen har få. Ändå ska det lobbas för att män inte ska få följa sin biologi.

Självklart är det det, och i ett sunt samhälle med ett sunt debattklimat är det inte det minska kontroversiellt att hävda det. I PK-Sverige tar det dock hus i helvete om man påpekar det helt naturliga i att vuxna män finner unga tonåringar sexuellt attraktiva.
Citera
2022-04-29, 12:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84

Nu har väl det mesta lugnat sig men i början va det kaos. Fick ta bort barnens sociala medier osv men många av deras kompisar har ju sett filmen.. det va ju lite kaos. Sen hörde folk av sig till mig, åkte förbi utanför osv.sen är det den ekonomiska aspekten.. att ha 2 inkomster som sedan blir en, han bor ju inte med oss längre.
Det vet jag inte. Har en del att bearbeta på den planen.

Måste fråga.. stämmer det att du är pedofil?

Fido har varit generös med att berätta om sej själv. Det kanske är för tidskrävande att läsa igenom sånt som folk tidigare har skrivit.
Men han har bland annat berättat att han njuter av när barn/unga blir rädda och gråter. Att han tänder på det. Delta gärna i tråden men jag råder dej att söka stöd och råd någon annanstans om du är i behov av det.
Citera
2022-04-29, 12:59
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Det har varit ett alternativ men av uppenbra så har min brors fru inget intresse av ett offentligt rättsfall mot Dumpen och deras följare. En stor tidning har dock precis varit på besök och dokumenterat allt.

Vill återigen förtydliga att jag inte försvarar det min bror har gjort, inte alls. Vi pratar inte ens längre och han är inte välkommen till mig mer.

Jag är dock förkrossad över det min lilla brorson har utsatts för och hur dåligt han mår. Helt onödigt och direkt farligt beteende av Dumpen då dom redan hade min brors identitet och måste ha varit väl medvetna om att barn fanns i hushållet. Min brors fru lämnade min bror omgående och detta redan innan uthängningen så att utsätta nära och kära för än mer lidande är för mig helt orimligt och grymt.

Det är ingen rättvisa i folkdomstolar som Dumpen bedriver. Nu sitter ett oskyldigt barn hemma och vägrar lämna sitt sovrum på grund av reaktionerna han behövt utstå efter Dumpens uthängning och hans mamma är för första gången i sitt liv sjukskriven då den psykiska påfrestningen på henne har varit total.

Är det enbart på grund av att brorsan din har blivit uthängd på Dumpen som du har sagt upp bekantskapen med honom, eller finns det något rationellt skäl till det?
Citera
2022-04-29, 13:05
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Ni borde pissa på pedofiler men det nämnde du inte ens. Jag behöver inte säga mer än så. Adjö

Nä du. "Vi" borde inte pissa på pedofiler och gör det inte heller. Jag skulle aldrig få för mig att pissa på en pedofil, varken verbalt eller fysiskt. Jag är en människa med moral, vilket du uppenbarligen saknar...
Hur känns det att vara en moralbefriad, lågt stående individ?
Senast redigerad av Ronnie.ONeal 2022-04-29 kl. 13:08.
Citera
2022-04-29, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRoberto
Kraven på mannen innefattar att gå emot sin egen biologi. Logik finns i din kommentar men det stämmer inte sett till den faktiska verkligheten. Det är inte så att män har preferensen minderåriga pga ansikte, ålder etc.
Män har däremot preferensen smalhet. Feta fjortisar har inte på något sätt en chans gentemot smala kvinnor. Kvinnan kan vara ickefertil och ha passerat klimakteriet men hon vinner ändå mot tjocka högfertila tonåringar.

Mäns ögon och sinnesintryck har inte haft skäl att avfärda kvinnor bortom klimakteriet som icke intressanta. Vad det handlar om är främst att bedöma om det öht är en flicka/kvinna och därefter att hon inte är gravid.

Nej givet att dumpen från början har publicerat en gädda så saknar det därefter inte allmänintresse. Om publiceringen på dumpen har allmänintresse eller inte något man kan eller ska kunna veta. Ej heller är det utomståendes sak att bedöma. Vad man dock vet är att det finns regler:
Vad som är publicerat på dumpen är per definition allmänt gods men rebusen uppsåt är trots det att bryta mot regeln.

Det där tror jag inte ett dugg på. Om du fått den uppfattningen baserat på vad dina killkompisar sagt så får du ta det med en nypa salt, peer pressure finns och att vilja passa in i rådande kulturella normer.

Inte heller kan man lita till vad äldre kvinnor har att säga om "äckliga gamla tafsande gubbar" när dom själva var unga, då det ligger i deras egenintresse att män inte ska gå efter fjortistjejer. För att faktiskt få reda på om majoriteten fjortisar tycker det är creepy när män stöter på dom så får man göra undersökningar där tjejen får svara anonymt. Jag är säker på att det finns unga tjejer som tycker det är obehagligt, men tror också att största majoriteten uppskattar det/inte bryr sig.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-04-29 kl. 13:41.
Citera
2022-04-29, 13:33
Medlem
mossadmartins avatar
Det står på Facebook att Kepsmannen trollar runt på olika ställen och utger sig för att vara anhörig.
Citera
2022-04-29, 13:35
Medlem
Jag är en av dem som tidigare inte varit särskilt negativ mot Dumpen. Tittat på uthängningarna med skräckblandad förtjusning och ändå tänkt att ”de får skylla sig själva”. Men när jag läste inlägget om syskonbarnet som mobbas och lagt ned skola och idrott får jag riktigt ont i magen och nu känner jag mig förbannad på Sara och Patrik. Att dessutom läsa E86:s beskrivningar att Dumpen i själva verket helt struntar i anhörigas perspektiv stärker min åsikt att Dumpen måste stoppas.
INFOLINA, om ni har barnens perspektiv i fokus, om den verkliga drivkraften är att rädda barn, hur kan ni då fullständigt strunta i de barn som drabbas av era uthängningar? En genuin välvilja gentemot barn motsägs av er uppenbara brist på sympati för de familjer och barn som utsätts för hot, mobbing och misshandel. Inser ni att dessa barn riskerar skadas för livet? Vad är det som hindrar er från att meddela familj och arbetsgivare, men att i stället blurra filmerna? Att ni eventuellt räddar ett eventuellt barn från ett eventuellt framtida möte kan väl inte vara försvarbart då ni skapar ett annat sorts trauma för andra barn? Om barns välmående och trygghet är ert mål kan ni inte fortsätta på detta vis.
Citera
2022-04-29, 13:38
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
Jag är en av dem som tidigare inte varit särskilt negativ mot Dumpen. Tittat på uthängningarna med skräckblandad förtjusning och ändå tänkt att ”de får skylla sig själva”. Men när jag läste inlägget om syskonbarnet som mobbas och lagt ned skola och idrott får jag riktigt ont i magen och nu känner jag mig förbannad på Sara och Patrik. Att dessutom läsa E86:s beskrivningar att Dumpen i själva verket helt struntar i anhörigas perspektiv stärker min åsikt att Dumpen måste stoppas.
INFOLINA, om ni har barnens perspektiv i fokus, om den verkliga drivkraften är att rädda barn, hur kan ni då fullständigt strunta i de barn som drabbas av era uthängningar? En genuin välvilja gentemot barn motsägs av er uppenbara brist på sympati för de familjer och barn som utsätts för hot, mobbing och misshandel. Inser ni att dessa barn riskerar skadas för livet? Vad är det som hindrar er från att meddela familj och arbetsgivare, men att i stället blurra filmerna? Att ni eventuellt räddar ett eventuellt barn från ett eventuellt framtida möte kan väl inte vara försvarbart då ni skapar ett annat sorts trauma för andra barn? Om barns välmående och trygghet är ert mål kan ni inte fortsätta på detta vis.

Trollen lyckades alltså omvända dig.
Citera
2022-04-29, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Det där tror jag inte ett dugg på.
Det finns nog inga studier som ställer dessa grupper emot varandra.
Förutom i vissa modekulturer så är fetma historiskt sett ett sjukdomstillstånd. De enda som var tjocka förr i tiden var gravida kvinnor eller kungarnas hustrur. Därför är fetma big no när det kommer till sexuell attraktion. Gamla kvinnor fanns inte som en ingrediens i urvalet. Givet att ålder inte krockar med smalhet så är ålder därför blint för mannen. Det är tom så att flertalet män hellre väljer pojkar än feta kvinnor, eller avstår.
Mannens sexualitet är inte komplicerad och behöver inte vara svårare att förstå än så.
Citera
2022-04-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Det står på Facebook att Kepsmannen trollar runt på olika ställen och utger sig för att vara anhörig.

Det anade man ju ja
Citera
2022-04-29, 13:42
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Jag skrev inget av det du nyss skrev. 😊
Det är korrekt att det jag nyss skrev, det skrevs av just mig. Jag har inte påstått att du skrivit det.

Det var dock ett svar till ditt inlägg, där du (och inte jag) skrev:
En dum kommentar från en snorunge i skolan är väl väldigt mycket bättre än att ett barn blir våldtaget.
Detta var i sin tur ditt svar på en annan användares inlägg, där denne (och inte du eller jag) skrev:
Så ännu ett litet barn har drabbats av mobbing, trakasserier och misshandel.

Ja det är väl helt okej?
Pappan är ju pedo, såklart sonen skall ha stryk i skolan.

Ni på dumpen och ni som hejar på eller ännu värre swishar era pengar till dessa knarkare har oskyldiga barns lidande på eran samvete!

Det här är en konsekvens av uthängningarna, varför ser man inte att barn oskyldigt kommer att drabbas?

Visst jag skrattade också när sista gäddan tappade brallorna och Benny hill spelade i huvudet, så stor komik.

Men kolla upp först om det finns barn som kan ta skada.

Det blir hyckleri om man säger sig skydda barn från pedofiler men låter oskyldiga barn utsättas för grova trakasserier på grund av uthängningar.

Jaså Sara har sålt sig i sin ungdom för att få pengar till knark?
Ja då har hon alltså pundat långt mer än de tio år hon själv sa från början.

Trovärdigheten på den kvinnan är noll.
Om du med formuleringen "En dum kommentar från en snorunge i skolan är väl väldigt mycket bättre än att ett barn blir våldtaget", i detta sammanhang, inte menade att relativisera att ett barn anhörigt till en av Dumpen uthängd person mobbas eller trakasseras, med hänvisning till att det finns andra barn som har blivit utsatta för våldtäkt vilka därmed har det värre, så får du gärna förklara vad du menade. Det är nämligen svårt att göra en annan tolkning av vad du (och inte jag) skrev.

Och oaktat vad du menade är jag mycket intresserad av svaret på frågan jag ställde tidigare, nämligen hur många våldtäkter mot barn Dumpen har förhindrat?
Citera
2022-04-29, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Trollen lyckades alltså omvända dig.

Nä jag skulle snarare säga att det sunda förnuftet kom ikapp mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in