2022-04-22, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Är mordet på Eva S ”Flashbackiärt uppklarat” nu?

Som jag ser finns det tre alternativ

1. Det var Mr P ihop med BÅ som dödade Eva.
2. Det var PAB som dödade Eva, som GN nämner i samband med sin tatuering.
3. Det var GN som dödade Eva på egen hand och skyller mordet på PAB.

Ett fjärde scenario är att alla döljer vad som faktiskt hände och att alla vet vad som hände.
För att skydda sig och gruppen pekar man ut Mr P.

Frågan är vilket alternativ som är riktigt.
Jag tror Mr P är ruled out om jag ska vara ärlig, storyn går inte ihop med enbart Mr P som mördare.

PAB hade ingen anledning att döda Eva.

Om det var en ensam psykiskt sjuk GMn så är alternativ 3 mest troligt.
Citera
2022-04-22, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Är mordet på Eva S ”Flashbackiärt uppklarat” nu?

Är det inte GN eller Mr P så kommer mordet aldrig lösas, då finns det inget mer att gå på.
Och då det varit tyst i snart 6 år så är det inte stora förhoppningar på att något kommer hända.
Citera
2022-04-22, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det här fallet verkar vara bortglömt, men nu finns det lite mer här https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/05/22/mordet-pa-eva-soderstrom/
För er som direkt vill hoppa till pressmaterialet klickar här
Förhoppningsvis blir detta mordfall uppklarat och Eva får rättvisa.

Sorry men ni på Svenska fall för FBI misslyckades.

Och nu verkar ni ha glömt bort det.
Citera
2022-04-22, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Jag tror Börje tacksamt tar emot ditt förtroende! "Supersnutarna" antydde inte heller att det Börje skulle vara inkompetent när de träffades, det håller jag med om.

Men resultatet av deras utredning visar väl något helt annat än att det har genomförts en grundlig polisutredning 1987?

Vad tror du om det påhittade hundvittnet då, allt för att sätta dit Sture.
Men ni valde ju att utelämna det i SVFBI.
BÖ visste nog inte vem hundvittnet var, då det är största skandalen i hela utredningen.

Ta reda på vem hundvittnet är så får ni fram mördaren, bara ett tips!!
Senast redigerad av BerraSWE 2022-04-22 kl. 23:03.
Citera
2022-04-22, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Tänk att PAJ mindes hundföraren nu men inte för 30 år sedan, han som hade glömt så mycket...

Eller så mördade hundföraren Eva och visade Mr P platsen redan kvällen innan när han är ute och letar med bilen.

I såna fall är det uppenbart att Mr P vet vem hundvittnet var.

Det vore också uppenbart att hundvittnet och Mr P skyddade varandra.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-04-22 kl. 23:55.
Citera
2022-04-23, 19:02
Medlem
Majsargotts avatar
Jag säger som BerraSWE, att det kan knappast vara någon annan än Guran eller Mr P.

Enligt de som jag har pratat med uppe i Kramfors så är både Guran och Mr P "ena jävla as" bägge två.

Guran för att han är oberäknelig, galen av psykisk sjukdom och droger. Tänkte på den incidenten som jag har nämnt här i tråden också, att han trängde sig in i min bekants lägenhet och började onanera. Nu när jag har läst vad ni har skrivit både här och i PM till mig och ja han verkar vara kapabel till vadsomhelst.

Mr P för att han alltid har sett sig som någon som är "förmer" än de flesta andra, någon som var (är?) en riktigt "kvinnokarl" och hade erövringar lite här och där.

Personligen själv så har jag reagerat på BÅ's konstiga beteende efter mordet. Om det stämmer som ni har sagt alltså? Detta med att BÅ snabbt flyttade in hos Mr P ett tag, för att därefter lämna Kramfors för alltid.
Mr P som inte minns saker som borde vara självklara att minnas, speciellt om en sådan hemsk sak händer en närstående (som Eva var för Mr P)

Mordet på Eva kommer alltid upp som samtalsämne när jag besöker Kramfors, men så mycket information som jag hoppas på blir det inte :-/ Det finns inte så många kvar från den tiden. Antingen bortgångna av just droger eller så har de flyttat därifrån tyvärr
Citera
2022-04-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Jag säger som BerraSWE, att det kan knappast vara någon annan än Guran eller Mr P.

Enligt de som jag har pratat med uppe i Kramfors så är både Guran och Mr P "ena jävla as" bägge två.

Guran för att han är oberäknelig, galen av psykisk sjukdom och droger. Tänkte på den incidenten som jag har nämnt här i tråden också, att han trängde sig in i min bekants lägenhet och började onanera. Nu när jag har läst vad ni har skrivit både här och i PM till mig och ja han verkar vara kapabel till vadsomhelst.

Mr P för att han alltid har sett sig som någon som är "förmer" än de flesta andra, någon som var (är?) en riktigt "kvinnokarl" och hade erövringar lite här och där.

Personligen själv så har jag reagerat på BÅ's konstiga beteende efter mordet. Om det stämmer som ni har sagt alltså? Detta med att BÅ snabbt flyttade in hos Mr P ett tag, för att därefter lämna Kramfors för alltid.
Mr P som inte minns saker som borde vara självklara att minnas, speciellt om en sådan hemsk sak händer en närstående (som Eva var för Mr P)

Mordet på Eva kommer alltid upp som samtalsämne när jag besöker Kramfors, men så mycket information som jag hoppas på blir det inte :-/ Det finns inte så många kvar från den tiden. Antingen bortgångna av just droger eller så har de flyttat därifrån tyvärr

Mr P kan ha ringt till Guran och sagt att Eva är på väg nu.
Citera
2022-04-24, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Denoskyldiga
Mr P kan ha ringt till Guran och sagt att Eva är på väg nu.

Om det var ett beställningsjobb så kan motivet på 10.000kr ha varit ett lockbete.
MR P var ju enormt svartsjuk tydligen.
Mr P kan således ha ringt till Guran och sagt att Eva måste tystas och att det kostade 10.000kr annars skulle det komma ut om vad GN och Mr P höll på med på fritiden.
Den enda som visste att Eva var på väg hem var Mr P och A och B. PAB Per Arne, Berith och Anneli visste att Eva var på väg hem. PAB gruppen, maffian.
Tatueringen Förgör du mig förgör jag dig kan således ha en direkt koppling till mordet på Eva Söderström.
28 år efter mordet gör GN sin tatuering som var ett hot mot PAB. Per Arne, Anneli och Berith.
Berit kanske flyttade för att hon var livrädd.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-04-24 kl. 17:39.
Citera
2022-04-29, 13:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Den här typen av gärningsman behöver kanske ingen större anledning för att döda, GN hamnar i sådant fall i samma kategori som Gyllenswaan och Linköpings-mördaren.
Det finns dock en viktig aspekt som med största sannolikhet skiljer GN från dessa två och det är att sexdriften var kopplad till mordet, att den styrde så att säga.

GN kan mycket väl ha haft koll på Anneli en längre tid och fantiserat om henne. Hon var 6 år yngre än GN, "svag" och ett lätt offer som förmodligen inte ens skulle anmäla t.ex. en blottare.
Eva var Annelis raka motsats: vältalig, orädd och väldigt framåt - därav övervåldet?
GN var påverkad, i psykisk obalans och tog fel på person? Han utgick från att det var "lilla" Anneli han såg kliva ur bilen i korsningen med Laban. GN kunde inte stå emot när tillfället uppenbarade sig sent på fredagskvällen. Dåligt väder dessutom - inte en enda person var ute. Läget var perfekt!

När han kom ikapp på cykeln och gick till attack/alt. började sitt ofredande såg han i mörkret till sin fasa att det var Eva. Panik uppstod, ruset av kåthet och suktandet efter Anneli rann av honom direkt.
GN insåg sitt misstag, han var avslöjad, skammen tog överhand och han visste att det var kört - allt skulle uppdagas och hans liv därmed raseras.

Det var i det här ögonblicket som det slog slint totalt.

GN hade givetvis inte en aning om att Eva var på besök i Kramfors p.g.a. flyttförberedelser och att hon dessutom hade hand om Laban den här kvällen.

Sannolikheten talar mer för att GN tog fel på person än att han hade något personligt agg mot Eva som inte ens bodde i stan.

GN visste mycket väl vem Anneli var och att Laban var hennes hund, tro inget annat!
Anneli hade ju haft honom i 8 år.
GN visste med andra ord exakt vem han följde efter på cykeln den aktuella kvällen.

Vad som väntade honom kunde han inte ens ana i sin vildaste fantasi. GN måste ha fått en chock - det blev Eva's död.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-04-29 kl. 14:13.
Citera
2022-04-29, 17:01
Avslutad
GN och Laban kan mycket väl ha känt varandra med tanke på att Laban gick förbi där varje dag.
Det var ju inte Evas hund utan Annelis.
I mörkret och regnet tar gärningsmannen fel på person.

Anneli kanske inte hade brytt sig om GN stod där och viftade med snorren men Eva kan mycket väl ha
hotat med att anmäla. Om GMn dessutom var påtänd kanske det inte behövdes så mycket för att tända till på alla cylindrar.

Har också tänkt på det med cykeln med barnsitsen, den enda cykeln som var anmäld stulen i området.
Polisen kanske hade rätt cykel men den var modifierad och dumpades.

Cykeln kan ha dumpats på Lördag eller Söndag kväll när polisen börjar leta efter den i området.

Undra förresten hur cykeln anmäldes stulen, om det var i samband med dörrknackningarna :-)

Oj cykeln är borta!!
Citera
2022-04-29, 17:07
Avslutad
Jo en lustig grej till med det här 10.000kr tipset.
Det kanske var ett hån mot Brattåsutredningen ??

Tors 10.000kr som låg i hans ficka.
Eva mordet skulle ha varit ett beställningsjobb på 10.000kr.
Det vore inte otroligt om mördaren vill håna utredningen eftersom det var samma människor som utredde morden!

Är det så att den här tipsaren tar lite info från olika mordutredningar som Leif GW P har varit inblandad i??

Palme mördaren och Eva mördaren har likvärdiga egenskaper, GM profilen är snarare identisk, som hundvittnet uppger

I såna fall kan det också vara ett tecken på att Handfatstrallarens tips på VI VET teorin är ett direkt hån mot utredningen och GWs tröja ENERGY med likvärdigt typsnitt.

Har vi någon som helt enkelt snor lite information här och där och bara jäklas med utredarna.
Eller finns det mer där bakom.

Mördaren kanske bara leker lite med utredningen och hånar dessa.

Eva mördaren känner sig smartare än GW Persson och Willy Svensk.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-04-29 kl. 17:10.
Citera
2022-04-29, 21:53
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2022-03-28, 09:41 länk
Pudelfrillan
Slutsatsen vi kan dra är att det nu finns alldeles för många inlägg på GN's Facebook som kan kopplas till Eva-mordet - Det känns mer och mer osannolikt att han inte skulle ha något med mordet att göra.
Alla dessa subtila uttalanden kan omöjligen bara vara rena tillfälligheter - hela tiden! Skulle vart och ett av dom bara var en ren slump? - Men hoppsansa, här blev det visst en Eva-association IGEN 😮- nää..
En Eva-association IGEN 😮- nää..

😮- joo.. Se Expressen-reportaget från 2005 och GN:s tatuerings-inlägg på Facebook från 2014:

LÄNK
Eva skulle bara rasta Laban
Publicerad 22 jul 2005 kl 10.10
https://www.expressen.se/nyheter/eva-skulle-bara-rasta-laban/
Eva Söderström, 27
Eva hade blivit
knivmördad med elva hugg, Laban hade stuckits i halsen.
Hunden var placerad vid Evas sida på ett möjligen rituellt sätt.
Orsaken till att mördaren även dödade Laban tror polisen är att hunden gick till attack, kände gärningsmannen eller att mördaren ville sända ett budskap.
• Eva
• knivmördad
• Laban var placerad vid Evas sida
• rituellt sätt
• budskap.

LÄNK
En tatuering jag velat göra i 28 år
16 oktober 2014 kl. 23:30
https://m.facebook.com/547504080/posts/10152548128594081/?d=n&substory_index=0
Göran Gudfadern Nordin
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan.
De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund.
Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen.
Och följde de regler som fanns gav det frid.
• Mäktig man
• avslutade sitt liv
• vilar med sin hund
• den enade kraften mellan dem löste problemen
• gav det frid.

Alla dessa subtila uttalanden kan omöjligen bara vara rena tillfälligheter - hela tiden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in