2022-04-29, 11:47
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Mycket riktigt, han vägrar lämna hemmet. Detta är ett barn som aldrig missade skolan eller fotbollen innan och som aldrig har haft hemmesittartendenser men som nu endast är ett skal av sitt forna jag och spenderar all vaken tid ensam i sovrummet.

Det känns onekligen som att det enda alternativet är för min brors fru att säga upp sig och flytta långt bort från deras nuvarande ort. Deras trygghet är totalt havererad.
Det är ju riktigt hemskt. Vad gör skolan? Vet att mina barns skola upprättade krisstöd direkt.
Citera
2022-04-29, 11:47
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Mycket riktigt, han vägrar lämna hemmet. Detta är ett barn som aldrig missade skolan eller fotbollen innan och som aldrig har haft hemmesittartendenser men som nu endast är ett skal av sitt forna jag och spenderar all vaken tid ensam i sovrummet.

Det känns onekligen som att det enda alternativet är för min brors fru att säga upp sig och flytta långt bort från deras nuvarande ort. Deras trygghet är totalt havererad.

Ta hjälp av rättshjälp i hemförsäkring och kontakta ett juridiskt ombud.

Knarkarna bakom dumpen behöver rannsakas.
Citera
2022-04-29, 11:51
Medlem
Lysturkens avatar
Jag fortsätter uppsamlingen av de gäddor som ännu inte blivit offentliggjorda här i tråden. Totalt är det fortfarande 11 st. kvar att identifiera. Idag tackar vi även medlemmen Vendely som löste Rebusrunda 10: Smilfinken Calle.

Rebusrunda #14

https://dumpen.se/2022/03/16/mannen-som-inte-hann-raka-sig-napp-igen/

LundFredde kallade sig denna dönick som mötte upp sitt tilltänkta offer i närheten av busshållplatsen på Dalbyvägen i Lund. Han uppger att han gått i Svalebo-gymnasiet men bott i Lund efter det. Mycket mer finns inte att gå på, om inte en röd damcykel med svart cykelkorg är något av intresse. Det är nämligen hans unika flyktfordon.

Har du info som kan leda till att hans identitet kan listas ut. Skriv en rebus här i tråden eller skicka ett PM.

ALLA ska fram!

Hittills olösta fall:

Rebusrunda 6: Snuskmorfar i Falun
Rebusrunda 11: Chaffis-Micke i Tumba
Rebusrunda 12: Bajsmannen i Södertälje
Rebusrunda 13: Taconegern i Sundbyberg

Edit: Såg att jag glömde länka till Dumpen i Rebusrunda #13. Här kommer den: https://dumpen.se/2022/03/06/skogsgadda-i-staden/
Senast redigerad av Lysturken 2022-04-29 kl. 11:58.
Citera
2022-04-29, 11:51
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
En dum kommentar från en snorunge i skolan är väl väldigt mycket bättre än att ett barn blir våldtaget. Lägg ner med alla era äckelfasoner nu. Ni har snart lyckats få e84 att framstå som pedofil också med eran vidriga hjärntvätt.
Nu orkar jag fan inte med detta mer idag. Grattis, ni slipper Jasmine resten av dagen
Förstår inte varför mobbning av ett barn ska tillåtas passera bara på den grunden att det finns andra barn som utsätts för våldtäkt. Ska i så fall även, till exempel, ett barn som utsätts för sexuellt ofredande tåla det eftersom det finns andra barn som utsätts för våldtäkt? Och ska ett barn som utsätts för våldtäkt kanske tåla det, eftersom det finns andra barn som mördas?

Ditt argument är naturligtvis stendumt och framstår mest som sprunget ur en världsfrånvänd "tänk på barnen i Afrika!"-logik, men om vi för övningens skull antar argumentets giltighet så låt höra, hur många våldtäkter mot barn har Dumpen förhindrat?
Citera
2022-04-29, 12:14
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84

Nu har väl det mesta lugnat sig men i början va det kaos. Fick ta bort barnens sociala medier osv men många av deras kompisar har ju sett filmen.. det va ju lite kaos. Sen hörde folk av sig till mig, åkte förbi utanför osv.sen är det den ekonomiska aspekten.. att ha 2 inkomster som sedan blir en, han bor ju inte med oss längre.
Det vet jag inte. Har en del att bearbeta på den planen.

Måste fråga.. stämmer det att du är pedofil?

Det kan jag tänka mig, helt otroligt att folk engagerar sig för att trakasera familjen också. men jag ser ju själv med egna ögon hur de tänker här inne. Någon logik finns inte.

Hjälper han till något ekonomiskt hemma nu eller får du bära hela lasten själv?

Anledningen att du inte hör av honom, är det att han skäms tror du?

Vet familjen din/hans om det också då antar jag? Hur reagerade dem?

Gud hade svart humor den dagen han formade mig. Får inte diskutera saken här men vill du bilda dig en uppfattning så läs mina första meddelanden, där framkommer nog mest. Kommer inte ihåg allt jag skrivit men har försökt hålla mig så sanningsenlig jag kan om de delar av min person jag delat med mig av. Är det något ytterligare du undrar över om den saken så får du mejla mig.
Citera
2022-04-29, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Jag fortsätter uppsamlingen av de gäddor som ännu inte blivit offentliggjorda här i tråden.
Du håller en sansad debatt och en trevlig ton men det är svårt att se vad din existens går ut på förutom att gäddors identitet ska komma till allmänhetens kännedom så mycket som möjligt trots att uppsåtet är att bryta flashbacks regler. Vare sig det sker som rebus eller pm så är avsikten densamma.
Citera
2022-04-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ta hjälp av rättshjälp i hemförsäkring och kontakta ett juridiskt ombud.

Knarkarna bakom dumpen behöver rannsakas.

Det har varit ett alternativ men av uppenbra så har min brors fru inget intresse av ett offentligt rättsfall mot Dumpen och deras följare. En stor tidning har dock precis varit på besök och dokumenterat allt.

Vill återigen förtydliga att jag inte försvarar det min bror har gjort, inte alls. Vi pratar inte ens längre och han är inte välkommen till mig mer.

Jag är dock förkrossad över det min lilla brorson har utsatts för och hur dåligt han mår. Helt onödigt och direkt farligt beteende av Dumpen då dom redan hade min brors identitet och måste ha varit väl medvetna om att barn fanns i hushållet. Min brors fru lämnade min bror omgående och detta redan innan uthängningen så att utsätta nära och kära för än mer lidande är för mig helt orimligt och grymt.

Det är ingen rättvisa i folkdomstolar som Dumpen bedriver. Nu sitter ett oskyldigt barn hemma och vägrar lämna sitt sovrum på grund av reaktionerna han behövt utstå efter Dumpens uthängning och hans mamma är för första gången i sitt liv sjukskriven då den psykiska påfrestningen på henne har varit total.
Senast redigerad av Torleifsdottir 2022-04-29 kl. 12:31.
Citera
2022-04-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
När 150 män (18-40år) fick bedöma attraktiviteten hos flickor (11-15år), kvinnor (19-30år) och äldre kvinnor (50–65år) så visade det sig att flickornas (11-15år) ansikten bedömdes som mest attraktiva, medans kvinnornas (19-30år) röster bedömdes som mest attraktiva.

https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/147470491301100209

Det är alltså normalt att män tänder på unga tjejer, och ansiktet spelar en stor roll gällande mäns sexuella preferens. Studier jag sett uppskattar att ca 70-80% utav kvinnans/tjejens attraktivitet utgörs av ansiktet (vilket är logiskt). Lägg också till att 11-12-åringarna troligtvis inte ratades alltför högt gällande attraktivitet, vilket betyder att 13-15-åringarna måste ha sopat banan gällande mäns gunst.

Självklart vet både män och kvinnor om detta instinktivt, varpå kvinnor och äldre kvinnor känner sig hotade av fjortisar.

Fatta vad patetiskt om korta, klena, småkukade, lågstatusmän inte accepterade deras attraktionsvärde och började lobba för att kvinnor inte fick gå efter män med status och makt. Evolutionen är grym, och det är verkligen the survival of the fittest. Människohonor är väldigt selektiva gällande partner (till skillnad mot chimpsanshonor som parar sig med hannen som har lägst rang om tillfälle bara ges), och det har också bidragit till att evolutionen gett oss dessa fantastiskt intelligenta hjärnor.

Kvinnor har massa krav på mannen, mannen har få. Ändå ska det lobbas för att män inte ska få följa sin biologi.
Förutom att 150 män är ett väldigt lågt antal skulle 150 kvinnor säga samma sak, finns ett skäl till att mängder välkända modeller för kläder och smink börjat sin karriär kring 13-14 år , de har slät hy , klara ögon osv
Citera
2022-04-29, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Förutom att 150 män är ett väldigt lågt antal skulle 150 kvinnor säga samma sak, finns ett skäl till att mängder välkända modeller för kläder och smink börjat sin karriär kring 13-14 år , de har slät hy , klara ögon osv

Statistik funkar inte riktigt så. Du behöver bara ett n-värde på 40-60 individer för att få en mycket bra uppskattning om situationen. Om du från 50 individer istället ökar till 10000 så kommer resultatet bara att skilja 2%.

Föreställ dig detta; du har en burk innehållande 10000 kulor bestående av rosa och vita, du vet inte fördelningen men tar slumpvis upp 60 kulor. Om det då är 40 rosa kulor så kan du vara bra säker på att burken innehåller många rosa.

Testet handlade om attraktivitet, dvs vad män föredrog gällande utseende. Och jag är inte lika säker på det där hypotetiska scenariot, då många i den här tråden (främst från kvinnor) påstår att finniga tonåringsflickor inte är attraktiva.

Det är också talande hur många på Dumpen som åker dit för att vilja träffa 13-14åringar. Varför inte istället vänta till 15år? Varför riskera så mycket för så lite?
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-04-29 kl. 12:47.
Citera
2022-04-29, 12:39
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRoberto
Du håller en sansad debatt och en trevlig ton men det är svårt att se vad din existens går ut på förutom att gäddors identitet ska komma till allmänhetens kännedom så mycket som möjligt trots att uppsåtet är att bryta flashbacks regler. Vare sig det sker som rebus eller pm så är avsikten densamma.
Moderatorn har inte invänt mot skapandet av rebusar. Antagligen för att man inte anser att detta är att likställa med direkt postning av personuppgifter. Det finns heller ingen regel mot att byta information med varandra via PM, förutom att man inte får avslöja andra medlemmars identitet, vilket inte är något som skett. Så den enda som bryter mot en regel av oss är du och det är inte första gången du bryter mot den.

Du är av uppfattningen att identiteterna saknar allmänintresse. Jag håller inte med utan tycker gott att Dumpen hade kunnat underlätta identifieringen av sina gäddor. Jag tror inte att någon oskyldig drabbas ytterligare i nämnvärd utsträckning av att personuppgifterna blir offentliga. Det räcker med videon för att ryktet ska sprida sig som en eld i närområdet och drabba eventuella anhöriga.
Citera
2022-04-29, 12:54
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Nä! Hel sjukt! I förmiddags tog jag en promenad på byn i godan ro och gick in till affären för att köpa cigaretter och käk, och vad möts man av? En stor jävla löpsedel för Kvällsposten som aviserar en lång snyftartikel om vedervärdiga Sara. Denna Sara syns precis överallt. Och nu skriver Kvällsposten snyftartiklar om hur stackars lilla Sara sålde sex som "barn" och gick ner sig i missbruk.

Saras snack om att "pedofiloffer" fastnar i missbruk är en grov förolämpning mot alla riktiga missbrukare. De vet att förklaringarna till missbruk ligger mycket djupare än så, att sexuella erfarenheter i barndomen inte duger som förklaring. Missbruk är oftast genetiskt betingat. En missbrukare har sin missbrukarpersonlighet med sig i sitt DNA, och oavsett om man har haft en hemsk barndom eller den bästa barndom man kan tänka sig är risken stor att man söker sig till alkohol eller droger, just därför att man är genetiskt programmerad att inte nöja sig med ett tradigt "Svenssonliv", utan man söker hela tiden kickar och nya höjder.
Citera
2022-04-29, 12:56
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Förstår inte varför mobbning av ett barn ska tillåtas passera bara på den grunden att det finns andra barn som utsätts för våldtäkt. Ska i så fall även, till exempel, ett barn som utsätts för sexuellt ofredande tåla det eftersom det finns andra barn som utsätts för våldtäkt? Och ska ett barn som utsätts för våldtäkt kanske tåla det, eftersom det finns andra barn som mördas?

Ditt argument är naturligtvis stendumt och framstår mest som sprunget ur en världsfrånvänd "tänk på barnen i Afrika!"-logik, men om vi för övningens skull antar argumentets giltighet så låt höra, hur många våldtäkter mot barn har Dumpen förhindrat?

Jag skrev inget av det du nyss skrev. 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in