2022-04-29, 03:25
Medlem
1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Kan du svära på Flashback-hedern att du inte ljuger eller trollar?

Yes, ett köp har genomförts, och pengar har dragits.

Förväntar mig dock att Swedbank återställer kosingen.

Det handlar ju inte om några astronomiska summor, som tur är.
Citera
2022-04-29, 05:02
Medlem
flukkes avatar
Varför är folk fortfarande kunder i Swedbank?
Citera
2022-04-29, 05:12
Medlem
sebastian66s avatar
Vad för i helvete vaknade upp just nyss 11.10 i asien loggade in på min bank.
167.532 spänn in på kontot. Vem har fixat detta för jag hade bara 1132 svenska på kontot.
Är det någon som vet hur man ska föra över detta till paypal snabbt som satan på gatan.
Citera
2022-04-29, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Det är gamla lokala bygdebanker som inte ville byta namn. De är väl i någon mån fortfarande självständiga.

de där sparbankerna gick ju in under swedbank fast de fortfarande har egna namn.
Citera
2022-04-29, 06:24
Medlem
Helt otroligt hur man kan ha Swedbank som bank 2022. Största skitbanken i historien.
Citera
2022-04-29, 06:29
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Det här är inget ”tekniskt problem”. Det här är ett angrepp, gissningsvis relaterat till Sveriges plötsligt påkomna NATO-anslutning. En liten varning om att det kan bli trassligt för folk om vi inte ändrar kurs.

Ansvariga på banken svettas floder nu för pengarna lär inte komma tillbaka. För stunden låter sig folk nöjas med att det är ett tekniskt problem men när folk inte kan fredagshandla på systemet imorgon eftersom lönen är borta kommer folk att bli vansinniga. Någon gång inatt lär regeringen krisinkallas. Samtidigt förbereds massmedia på hur man ska breaka nyheten för människor under morgondagen.

Ni ska få se.

Är rädd för detta med.. Swedbank säger inte mycket. Någon/några sitter nog och sliter sitt hår just nu
Citera
2022-04-29, 06:29
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Haha nu har den Baltbanken rånats av Ryssarna. Försmak på vad som kommer.
Citera
2022-04-29, 06:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Haha nu har den Baltbanken rånats av Ryssarna. Försmak på vad som kommer.

Västerländska banker stal 100 tals miljarder dollar från Ryssland. Får se om ryssarna kommer med en liknande motreaktion.
Citera
2022-04-29, 06:36
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkm77
Har Swedbank och inga problem som tur, men min son har -172 kr. Och jag kollade igenom transaktionerna och det som har försvunnit där e min swish till honom på 400kr igår. Allt annat finns med så lär väl bara vara något system fel någonstans. En hackning kanske. Blir nog löst snart.

Jag har exakt samma problem, mina transaktioner är korrekta, förutom en swish, därav lite minus i mitt saldo. Stört
Citera
2022-04-29, 06:40
Medlem
Hamsterbolls avatar
– Jag skulle precis köpa frukost på 7-Eleven men det gick inte, säger en kund till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEgzpg/stora-problem-hos-swedbank

Detta är inte bra. Många som ska handla idag inför helgen.

Vad innebär ”it-störning” egentligen? ÄR det ryssen tro?

Är det inte konstigt att det är så olika summor som saknas? Allt från några hundra till 10000 kr..?
Citera
2022-04-29, 06:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Är rädd för detta med.. Swedbank säger inte mycket. Någon/några sitter nog och sliter sitt hår just nu

Från Expressen:
https://www.expressen.se/nyheter/problem-for-swedbanks-kunder-pengar-saknas/

Citat:
Kommer pengarna att komma tillbaka till kontona?
– Våra kunder kan och ska känna sig trygga med att deras pengar är säkra hos oss.
Märk väl att presskommunikatören väljer att inte svara ja eller nej på frågan om pengarna kommer att komma tillbaka. Istället ger han ett undanglidande politikersvar om att ”känna sig trygga”.

De här pengarna är borta och det blir staten som får rädda människors existens via den statliga insättningsgarantin. Men den landar inte på kontot idag. Det här lär få enorma återverkningar.
Citera
2022-04-29, 06:49
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Från Expressen:
https://www.expressen.se/nyheter/problem-for-swedbanks-kunder-pengar-saknas/

Märk väl att presskommunikatören väljer att inte svara ja eller nej på frågan om pengarna kommer att komma tillbaka. Istället ger han ett undanglidande politikersvar om att ”känna sig trygga”.

De här pengarna är borta och det blir staten som får rädda människors existens via den statliga insättningsgarantin. Men den landar inte på kontot idag. Det här lär få enorma återverkningar.

Tur att det bara var småslantar för min del. Jaha, vad ska man välja för bank nudå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in