2022-04-29, 00:22
Medlem
Multivitamindrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT:

Har Swedbank kommit ut och sagt detta offentligt någonstans eller är det bara kunder som expressen/aftonbladet har citerat?
Citera
2022-04-29, 00:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fanken vad glad jag är att jag inte har Swedbank. Helt otroligt, detta ska inte kunna hända. Utbetalningar till Moldavien och Sri Lanka, wtf.
Swedbank, get it together. Hade ursprungligen funderat på att byta bank eftersom min bank (SEB) höjer sina redan höga avgifter men... Nä, jag stannar kvar.
Samma här, enskild sparbank som värnar sina kunder o säkerhet.
Citera
2022-04-29, 00:24
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT:

Detta är något dom har läst i kommentarerna på Facebook från andra användare. Ser inte ett enda meddelande någonstans från Swedbank själva.
Citera
2022-04-29, 00:24
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Det vet inte jag då jag inte har Swedbank. Men när jag loggar in på min bank och går till kontot som jag har mitt kort kopplat till så kan jag stänga av dessa funktioner med ett varsitt klick.
Ja, jag har inget kort kopplat till Swedbank så jag hittade ingen sån spärr.

Nåja, faran verkar vara över. Lite spännande blev det i alla fall

Citat:
SVT har varit i kontakt med Swedbank, men ännu inte fått svar på vad som händer
Hmmm... kanske.
Senast redigerad av Readyfreddie 2022-04-29 kl. 00:28.
Citera
2022-04-29, 00:28
Medlem
Livet är en ständig kamp. Ryssland hotar oss och pengarna på Swedbank bara försvinner.
Citera
2022-04-29, 00:29
Medlem
Har Swedbank och inga problem som tur, men min son har -172 kr. Och jag kollade igenom transaktionerna och det som har försvunnit där e min swish till honom på 400kr igår. Allt annat finns med så lär väl bara vara något system fel någonstans. En hackning kanske. Blir nog löst snart.
Citera
2022-04-29, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Säger du att det är beskyddarpengar.?

Nej någon sorts hackerattack. Men jag har bara tappat 1200 kronor. Skall snacka med banken i morgon.
Citera
2022-04-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tänk om det är digital Covid?

Ha ha, jag har bara tappat 1200 kronor. Någon som har hackat. Men jag utreder i morgon. Jag har inga stora pengar på Swedbank.
Citera
2022-04-29, 00:35
Medlem
Readyfreddies avatar
Nu så.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/swedbank-drabbat-av-tekniska-problem-konton-star-pa-minus

Citat:
Ralf Bagner, pressansvarig på Swedbank säger till SVT att det rör sig om tekniska problem.

– Just nu har vi en pågående IT-störning som påverkar vissa av våra kunder. Störningen gör att en del konton visar felaktiga saldon. Vi arbetar så snabbt vi kan för att lösa problemet och beklagar givetvis detta. Våra kunder ska känna sig trygga med att deras pengar och informationen om dem är säkra hos oss.
Citera
2022-04-29, 00:37
Medlem
TonyMoontanas avatar
Kontantfritt samhälle 😂, största skämtet någonsin
Citera
2022-04-29, 00:38
Medlem
BWOVVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nu så.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/swedbank-drabbat-av-tekniska-problem-konton-star-pa-minus

Men detta gör kaos i min hjärna.
Jag köper att en driftstörning kan få en Bank-app i telefonen att sluta fungera, att en hemsida crashar. Men att det ”försvinner” pengar på sitt konto är i min värld underligt. Men jag har dålig koll!

/bwovv
Citera
2022-04-29, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMoontana
Kontantfritt samhälle 😂, största skämtet någonsin

Dom gör det för övervakning och kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in