2022-04-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Gjorts ett kortköp på ca 15 000 kr i Moldavien på mitt konto. Några verkar tömma Swedbank just nu

Jag kan bara se att det är minus på mina konton, kan inte se att det gjorts någon transaktion.
Citera
Medlem
Om ni Swedbankare kan spärra utlandsköp och internetköp på hemsidan så kan det vara en god idé att göra det nu.
Citera
Medlem
Multivitamindrycks avatar
Jag har inget som visar minus på kontot och inga utdrag heller, vet dock att jag hade betydligt mycket mer pengar på kontot innan idag. Hur ska man kunna bevisa detta?
Har laddat ner alla mina tidigare insättningar samt utdrag, så förhoppningsvis kan man väl räkna ut hur mycket som bör vara på kontot?
Det är ju otroligt många olika summor vilket jag tycker är väldigt oroväckande, varför skulle systemet bugga ur och endast ta olika summor istället för att ta allt/en viss specifik summa hos alla? Vissa har blivit av med 230 kronor, 3400 kronor och vissa har gått minus helt.
Citera
2022-04-29, 00:13
Medlem
BWOVVs avatar
Ligger också minus, flyttar jämt över pengar. Sällan mer än 2-300kr på kortet.

Men just idag var vi på badhuset med familj, flyttade över en 5-hundring, nu visar det -526.
Senast redigerad av BWOVV 2022-04-29 kl. 00:17.
Citera
2022-04-29, 00:16
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Gjorts ett kortköp på ca 15 000 kr i Moldavien på mitt konto. Några verkar tömma Swedbank just nu
Enligt din trådhistorik så verkar du inte vara en skojfrisk person, så jag väljer att tro dig. I så fall är det högst anmärkningsvärt och ingen "driftstörning" som banken hävdar.

Mycket oroande.
Citera
2022-04-29, 00:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Fanken vad glad jag är att jag inte har Swedbank. Helt otroligt, detta ska inte kunna hända. Utbetalningar till Moldavien och Sri Lanka, wtf.
Swedbank, get it together. Hade ursprungligen funderat på att byta bank eftersom min bank (SEB) höjer sina redan höga avgifter men... Nä, jag stannar kvar.
Citera
Medlem
Multivitamindrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Enligt din trådhistorik så verkar du inte vara en skojfrisk person, så jag väljer att tro dig. I så fall är det högst anmärkningsvärt och ingen "driftstörning" som banken hävdar.

Mycket oroande.

Känns som swedbank bör ha gått ut med mer information offentligt om dem var säkra på vad som pågick? Eller är jag ute och cyklar?
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Om ni Swedbankare kan spärra utlandsköp och internetköp på hemsidan så kan det vara en god idé att göra det nu.
Hur gör man det då? Mina stålar är kvar. Är klok/dum nog att ha två banker och kortet är kopplat till den andra. Antar att det är kortuppgifter på vift kanske eller försvinner pengar även från andra konton?
Citera
2022-04-29, 00:19
Medlem
bubblysenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyw
fy fan, spärrade mitt kort nu, detta lär ju ta lång tid att åtgärda om det är en attack...

Spärra ditt kort hjälper inte.
Citera
2022-04-29, 00:20
Medlem
okok1s avatar
SVT:
Citat:
Till kunder som hör av sig till Swedbank svarar banken att de drabbats av driftstörningar och håller på att åtgärda felet, samt att ”pengarna kommer att återställas”.
Citera
2022-04-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fanken vad glad jag är att jag inte har Swedbank. Helt otroligt, detta ska inte kunna hända. Utbetalningar till Moldavien och Sri Lanka, wtf.
Swedbank, get it together. Hade ursprungligen funderat på att byta bank eftersom min bank (SEB) höjer sina redan höga avgifter men... Nä, jag stannar kvar.

Båda personerna som skrev det verkar vara troll ifall man kollar posthistoriken.
Citera
2022-04-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hur gör man det då? Mina stålar är kvar. Är klok/dum nog att ha två banker och kortet är kopplat till den andra. Antar att det är kortuppgifter på vift kanske eller försvinner pengar även från andra konton?

Det vet inte jag då jag inte har Swedbank. Men när jag loggar in på min bank och går till kontot som jag har mitt kort kopplat till så kan jag stänga av dessa funktioner med ett varsitt klick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in