Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Det var fint att leva i Lund under corona utan strikt statlig inblandning i allas liv. Sverige hade troligen världens mest relaxade inställning till corona och det är bra, och gick bra. Svenskar i allmänhet är extremt intresserade av allt, är positiva och öppna för förändring, och det älskar jag. Jag kan inte bo i ett konservativt bakåtsträvande samhälle. Men det är bara jag.
Jag kan inget annat än instämma med dig. Men att vi är intresserade och öppna för förändring, det kan jag inte hålla med om.
Då skulle jag vilja ställa dig tre frågor till dig, hur du ställer dig till detta.
1. Varför har inte Sverige dödshjälp?
2. Varför vill vi inte bota sjukdomar som cancer och depression, utan att många måste ta sig till Finland, Tyskland, Norge eller Schweiz för denna hjälp? Det är ju såklart enbart de rika som har råd för detta.
3. Varför legaliserar vi inte droger i detta land? Varför måste läkarna och staten bestämma över vad vi mår bra av?
Du får gärna svara på dessa tre frågeställningar och utveckla gärna vår frihet som människor i detta samhälle. Vad skulle nackdelen vara att inbringa dessa tre frågeställningar till verklighet. Jag kan enbart tolka det som att vi i Sverige är styrda av staten, tom när det kommer till våra egna liv och öden.