2006-12-23, 01:26
Medlem
StorMammas avatar
http://www.ardi.rastakhiz.org/vik/rkd/rkd.html

Kolla in denna länk, jag snubblade över den av en slump.

Sökte på forumet men hittade inte mycket om karlen. Moderat, och har enligt denna sida haft mycket fuffens för sig.

Är det verkligen OK att en sådan här figur sitter i riksdagen?
( Om nu infon är sann..)
Jag är mycket tveksam, och, sitter någon här på fb inne med mer information?

Hmmm...
Citera
2006-12-23, 09:02
Medlem
Error 404s avatar
Vilket svin, häng honom offentligt.
Citera
2006-12-23, 09:27
Medlem
Sluta klaga på honom!

Han är vårt enda hopp att någon i riksdagen blir gruppvåldtagen och får smaka på hur äkta kulturell berikning smakar!
Citera
2006-12-23, 10:14
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
http://www.ardi.rastakhiz.org/vik/rkd/rkd.html

Kolla in denna länk, jag snubblade över den av en slump.

Sökte på forumet men hittade inte mycket om karlen. Moderat, och har enligt denna sida haft mycket fuffens för sig.

Är det verkligen OK att en sådan här figur sitter i riksdagen?
( Om nu infon är sann..)
Jag är mycket tveksam, och, sitter någon här på fb inne med mer information?

Hmmm...

Tycker du verkligen att trovärdigheten i den där länken känns sådär jättehög?

Jag tycker den känns tveksam.
Citera
2006-12-23, 20:07
Medlem
Spoke_islands avatar
Jag har för mig

att han umgås (har umgåtts) med ett kräk till iranier som heter B*jan R*ozbahani som är skyldig en djävulsk massa stålar till folk runt om i Sthlm. Blåslampan har visst varit tänd i MINST 15 år.
Citera
2006-12-23, 20:14
Medlem
PreDampors avatar
Flytta till I&I så mångkulturälskarna får hålla sina brandtal som vanligt. Är Mr Jihad kriminell så ska han naturligtvis straffas.
Citera
2020-02-08, 05:56
Medlem
Har startat företag med den kriminella klanen Darrar.
Pappa Darrar som har flera domar på sig.
https://www.ratsit.se/5591534259-Swe...g_AB#ansvariga
Citera
2022-04-28, 19:42
Medlem
Grodfrityrs avatar
Publicerad 28 april 2022
Citat:
Tidigare M-topp bakom gigantiskt kryptobedrägeri

Reportage. Med den falska kryptovalutan King Money lurade bedragare 60.000 iranier på över 300 miljoner kronor i Irans största svindel genom tiderna. Nu kan Fria Tider avslöja att bolaget bakom härvan är ett svenskt aktiebolag som drivs av den tidigare riksdagsledamoten Reza Khelili (M). Han förnekar dock all kännedom om bedrägeriet och tycker inte det är något konstigt med att han saknar vit inkomst.
– Jag lever på min fru, förklarar han för Fria Tider.

[...]
När Fria Tider ringer upp Reza Khelili ger han en mer blygsam bild av verksamheten. Företaget ska sälja reservdelar till bilar, säger han, men har ännu inte kommit igång.

– Vi har skickat en förfrågan till Tyskland om att köpa reservdelar. Vi ska köpa reservdelar, säger Khelili.

Vi ska återkomma till politikerns egna förklaringar. Men vad ingen på SEB eller myndigheterna får klart för sig 2019 är att bolaget inte bedriver någon av de verksamheter det påstår sig syssla med. Istället fungerar det som penningtvättsfront åt kryptovalutan King Money, ett gigantiskt investeringsbedrägeri som några år senare ska komma att skaka Mellanöstern.

Förutom Reza Khelili tillträder M-veteranens två kompanjoner – en man vid namn Fereydoun Ghorbanian och hans fru Shohreh Mousavi – som ledamöter i styrelsen för bolaget. Där satt de fram till den 17 februari i år, då de plötsligt avgick efter att Iran börjat utreda dem för vad landets myndigheter beskriver som det största investeringsbedrägeriet i landets historia. Sedan dess har de häktats – i Iran – och där sitter de fortfarande frihetsberövade vid denna artikels publicering.

Enligt iransk media har paret genom det svenska bolaget och genom ett iranskt bolag bedrivit ett klassiskt ponzibedrägeri. I korthet har bedrägeriet utförts genom att Reza Khelilis svenska bolag, som idag heter Sweden Amico Invest AB, har gett ut en falsk kryptovaluta med namnet King Money. Det iranska företaget Baadraan har sedan sålt valutan till iranier i Iran.

Baadraan lovade att alla som köpte King Money "när som helst" kunde växla sina King Money till bitcoin. Det gjorde att många kände sig trygga med att köpa den nya kryptovalutan och pengar började strömma in i King Money och berika personerna bakom valutan.

Genom manipulation ökade samma personer sedan värdet på en enhet King Money under kort tid från cirka 4 euro till 4.000 euro, samtidigt som möjligheten att växla tillbaka valutan till bitcoin alltjämt fanns kvar.

Eftersom värdet hela tiden steg var det emellertid få som ville växla in sina innehav till bitcoin och desto fler som ville köpa King Money. Hundratals miljoner kronor strömmade in – när plötsligt möjligheten att växla tillbaka King Money till bitcoin togs bort från bolagets hemsida.

...
https://www.friatider.se/tidigare-m-...ryptobedrageri
Citera
2022-04-28, 19:44
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Med den falska kryptovalutan King Money lurade bedragare 60.000 iranier på över 300 miljoner kronor i Irans största svindel genom tiderna. Nu kan Fria Tider avslöja att bolaget bakom härvan är ett svenskt aktiebolag som drivs av den tidigare riksdagsledamoten Reza Khelili (M). Han förnekar dock all kännedom om bedrägeriet och tycker inte det är något konstigt med att han saknar vit inkomst.

– Jag lever på min fru, förklarar han för Fria Tider.

Citera
2022-04-29, 03:35
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk

Inget litet bedrägeri. I Iran är det tydligen hett och många är rasande.

Bra av FT!
Citera
2022-04-29, 13:19
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error 404
Vilket svin, häng honom offentligt.

En utvisning till Iran
kan säkert medföra hängning.

Tyvärr är han nog
Svensk medborgare…🧐