2022-04-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
https://cornucopia.se/2022/04/uppdateras-inga-vasentliga-ryska-framgangar-i-offensiven-luftvarn-aktivt-over-ryska-belgorod-rysslan d-bombar-befriade-sumyregionen/

22800 ryska fascistsoldater är dessutom kompost till den Ukrainska myllan.

Den siffran stämmer också väl med vad som stod i artikeln jag citerade nyss:
Citat:
Offensiven mot Kiev var ett militärt moraliskt och politiskt fiasko. Ryssarna har efter två månaders krigande bara nått begränsade framgångar i en ”speciell militäroperation” som skulle ta mindre än en vecka. De har förlorat 20 000 soldater, det vill säga mer än dubbelt så många som de förlorade under tio års krig i Afghanistan.
https://www.svd.se/a/ALw8XA/nils-bildt-an-samre-odds-for-putin
Citera
2022-04-28, 16:57
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, jag har sett det där och jag vet inget om det lingvistiska i det ukrainska språket. Snabbheten i språket som han talar.., men noterar nog att denna hjälte blinkar ofta och snabbt med ögonen. Stress och trött. Mycket trött..

Jodå, gissar att de är under mycket stor stress. Vilket då bara ytterligare visar vilken stor beslutsamhet de har. Instängd och under beskjutning med sinande förråd. Jag tror inte för en sekund att det är någon trevlig situation där, men det är lite glädjande iallafall att Ryssland inte kunnat klå dem än utan att de måste ta till svälten som vapen. Den fiende vi alla förlorar till i längden. Eller bara svälta ut dem nästan för att sedan slåss mot mycket försvagade människor med trupper som lapat solsken och har ätit.

Ja... det är inte över, förräns det är över. Men de är verkligen hjältar som är där nere och håller ut.
Citera
2022-04-28, 17:01
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Snyggt!

The Sun är sensationslysten skitmedia, men jag får erkänna att de postar riktigt sköna klipp på saker som exploderar och brinner upp för ryssråttorna

Jodå. Notera att de är rättvisa för de visar även förluster för Ukraina, det är ju inte så att försvar gentemot en aggressiv granne är gratis.

Mao syns Ryssar som dör för ingenting, och modiga starka Ukrainare som dör i försvar för sina hem och familjer.

Citera
2022-04-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Ser du inte spelskärmen, han spelar ett spel och tjoar till sina kompisar?? Det stod i tidningen att de fejkat med tv spel tidigare

Hittar inte "tidningens" hemsida.
Har du länken till "tidningen"?
Citera
2022-04-28, 17:10
Medlem
tverskoys avatar
Fler Ukrainska soldater som ger upp
https://youtube.com/shorts/T313uHkKIa4?feature=share

De inser att Ukraina har ingen chans och ger upp
Citera
2022-04-28, 17:14
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy

Rysk information har fortfarande ingen trovärdighet och Ukraina har rätten att göra motstånd mot invasionen.
Citera
2022-04-28, 17:18
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, jag har sett det där och jag vet inget om det lingvistiska i det ukrainska språket. Snabbheten i språket som han talar.., men noterar nog att denna hjälte blinkar ofta och snabbt med ögonen. Stress och trött. Mycket trött..

Eller så svider det i ögonen pga. att de är placerade mitt i epicenter av ett krig.
Vid koncentrerade attacker som i det här fallet så hänger det ständigt ett svart moln i luften, och skjuter man med ett vapen i motvind och får krutstänk i ansiktet så går det ganska så illa åt ögonen.

Går inte föreställa sig vad dessa människor får utstå, det är väl över en vecka nu de varit omringade utan vatten, mat eller förnödenheter.
Citera
2022-04-28, 17:18
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Du har inte tänktpå att massor av de som importeras in till Ukraina blir beslagtagna av ryssarna.

Jag hoppas verkligen att du var ironisk här.

Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Vad är grejen med att ta över azovstal? På vilket sätt gynnar det ryssarna?

Det finns givetvis många anledningar men huvudanledningen är nog att det kostar bra mycket manskap och utrustning att belägra en byggnad av den storlek som Azovstal faktiskt är. Man kan inte riktigt hävda att man har erövrat Mariupol tills man tagit Azovstal heller och att den är befäst av element från regimentet man svurit att utplåna gör det ännu värre ur propagandasyften.

Sen ska jag tillägga att jag är osäker på om detta faktiskt är sant men om vi utgår från att Ukraina talade sanning när dom sa att dom lyckats försörja trupperna i Azovstal med proviant och utrustning från luften för några dagar sedan så blottar detta isf. svagheter i den ryska omrigningen och då är det inte heller omöjligt att man kan understödja trupperna i Azovstal med ytterligare förstärkningar genom luftburna som då har en säker plats att landa på.
Citera
2022-04-28, 17:19
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Rysk information har fortfarande ingen trovärdighet och Ukraina har rätten att göra motstånd mot invasionen.

Orkar du gapa som en papegoja samma sak hela tiden

Om du anser att det är något som inte stämmer på videon, kom då med en konstruktiv kritik eller håll käften, smutsa inte tråden
Citera
2022-04-28, 17:20
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
970 förstörda ryska stridsvagnar. Det blir tårta till helgen då dom passerar 1000st. Helt sinnessjukt härliga siffror.
Ja passerar man 1000 vagnar så får jag nog korka upp en 25 årig singlemalt!

Läste precis en artikel om de ryska T-72 tanksen. De har tydligen ett konstruktionsfel som gör att de vid en träff i tornet gärna med en takslående PV projektil blåser bort hela tornet då ammunitionen lagras där. Man får då en Jack in the box eller gubben i lådan och hela besättningen åker åt helvete.

Felet har alltid funnits och påtalats sen länge, men man har inte gjort något åt det.

Inte kul att vara rysk besättningsman i ryska tanks då man vet att Ukraina har fri tillgång till Javelin, NLAW och Stugna…….
Citera
2022-04-28, 17:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Fint. Då kan du lämna tråden och börja packa för en Kiev resa nästa vecka för den ryska segermarschen i.o.m det hela är över..

(blir bara trist när du bara kommer med propaganda, och det finns inte ett uns utav att diskutera utav vad som sker)
Citera
2022-04-28, 17:22
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Orkar du gapa som en papegoja samma sak hela tiden

Om du anser att det är något som inte stämmer på videon, kom då med en konstruktiv kritik eller håll käften, smutsa inte tråden

Jag vet att du inte bryr dig men Guterres har besökt Butja.

FN:s generalsekreterare i Butja: "Civila betalar högsta priset"

FN:s generalsekreterare Antonio Guterres besökte den krigshärjade staden Butja på torsdagen. Staden som förknippades med krigsförbrytelser av ryska trupper i Ukraina. Guterres tog sig mellan bostadsområden i Kiev:s förorter och den närliggande staden Borodyanka, som till stor del ligger i ruiner efter att de ryska trupperna dragit sig tillbaka.

"Det här fruktansvärda scenerna visar något som tyvärr alltid stämmer - att civila alltid betalar det högsta priset. Oskyldiga civila bodde i dessa byggnader. De betalade det högsta priset för ett krig som de inte bidrog till alls,"

SVT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in