2022-04-28, 16:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
När du kommer med sån statistik och inte lägger fram något belägg då tycker jag att det är lika bra att du tar det i sci-fi forum delen, dina fantasier hör hemma där

Har ni erövrat Kiev, Kharkiv eller Odessa ännu?
Citera
2022-04-28, 16:40
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
detta har du postat 4 gånger(om inte fler,förmodligen) alla redan,så var vill du komma med din repetition?Fick du inte tillräckliga responser de andra gångerna,eller är det helt enkelt så enkelt att du försöker sprida lite propaganda medans du kan?....Väx upp eller åtminstone skaffa dig en spegel

Han/hon är bara ute efter en reaktion, du vet att människor om de inte blir sedda kan göra vad som helst för uppmärksamhet. I denna tråd är det ju inte helt konstruktivt då det blir svårare att föra fram legitim kritik mot ex USA eller Ukraina. Vilket såklart ska komma fram det med. Men användaren du pratar med har inget intresse alls av fakta, sanning, historia eller något annat vi andra kanske har ett visst intresse utav. Nej syftet från honom/henne är bara att få reaktioner, gärna upprörda sådana skriva i versaler. Ingen idè att bjuda på det, spar energin till något bättre. Världen är full av människor som bara vill stjäla energi och skrattar högt när andra blir ledsna eller upprörda.

Citera
2022-04-28, 16:41
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Krig leder ingenstans, våld föder våld. Samtal behövs

Håller med, Putin borde aldrig ha invaderat Ukraina.
Citera
2022-04-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ukrainas motstånd fortsätter.

Ukrainian forces destroy two Russian tanks with Stugna-P missiles

https://www.youtube.com/watch?v=PN51Yga6HaQ

Dataspel som gohst off kiev gick du på den,det stod i tidningen
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Samma bilder postas gång på gång ur olika vinklar.

Ryssland har just tagit Kramatorsk.

Det går inte så bra för Ukraina längre. Och det har nog aldrig gjort det. Det är lätt att måla Z på alla egna förluster och skryta med dem.

Rysk information har ingen trovärdighet.

Ja Ukraina slåss och har gjort det sedan dag 1 av invasionen. Utan tvekan har Ukrainare dött, det är vad som händer när människor försvarar sina hem.

Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Krig leder ingenstans, våld föder våld. Samtal behövs

Putein behöver uppenbart samtalsterapi efter att han blivit inlåst i en psykiatriska klinik.
Citera
2022-04-28, 16:44
Medlem
Reimers avatar
Den ryska frågan ska lösas denna gång, Nato vrider åt lite på tumskruvarna på Putin.

Citat:
NATO is ready to maintain its support for Ukraine in the war against Russia for years, including help for Kyiv to shift from Soviet-era weapons to modern Western arms and systems, Secretary-General Jens Stoltenberg said on Thursday

https://liveuamap.com/en/2022/28-april-nato-is-ready-to-maintain-its-support-for-ukraine
Citera
2022-04-28, 16:44
Medlem
Svensk sosse har varit på studiebesök i Ukraina, han är skakad. Alltid viktigt att höra vad ögonvittnen på plats säger:

Citat:
Ryska styrkor ockuperade förorter till Kiev under en månad – och lämnade döda på gatorna efter sig. Som första svenska riksdagsman besökte Anders Österberg (S) nyligen området. ”Berättelserna om den ryska brutaliteten chockar mest”, säger han till SvD.
---
Tack vare mångåriga vänskapsband i Ukraina kunde han nyligen göra resan till den krigshärjade fronten, via ett annat uppdrag i Polen.

– Jag fick möjlighet att besöka förstäder till Kiev som Irpin, Butja och Makariv, där kriget lämnat fruktansvärda spår, berättar han.
---
– De människor jag träffat har verkligen varit chockade av hur brutala ryssarna är. Och att det är strukturellt, inte bara Putin, säger han.

Andra berättelser vittnar om omfattande plundringar.

– Ukrainarna säger att ryssarna måste ha skickat i väg många fattiga soldater. I ett krigsfordon som man lyckades stoppa med beskjutning fanns det leksaker och en tvättmaskin. De verkar ha stulit allt de kommit över, säger han.
---
Han besökte även en uttömd partilokal där det numera tillverkades hemmagjorda drönare och molotovcocktails.

– Alla var ense om att tyngre vapen nu också behöver tillföras för att skydda sig mot nya angrepp och att man ska slippa att leva under ockupation.

Ett varaktigt problem är de stora markarealer som minerats under invasionen:

– De sa att det kan röra sig om ett område stort som Österrike. Det drabbar jordbruket hårt nu när man ska så och senare skörda. Det finns rapporter om att flera lantbrukare har dödats.

Jag är inte sosse, men det här är knappast partipolitiskt. Jag vet att denna tråd dräller av förnekare som kommer hitta på massa dåliga invändningar men för oss andra kanske det kan kännas som värdefullt med en ögonvittnesskildring från en svensk på plats?
https://www.svd.se/a/bGxz4A/politikern-anders-osterberg-i-ukraina-rysk-brutalitet-ar-chockerande
Senast redigerad av Varglig 2022-04-28 kl. 16:47.
Citera
2022-04-28, 16:45
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap0

Jag tror inte på spöken, vet inte vad det har med saken att göra. Vet bara att Rysk information inte har trovärdighet. Ukrainska källor är mycket bättre än ryska men har inte alltid rätt i jämförelse med oberoende rapportering.

Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ukrainas motstånd fortsätter.

Ukrainian forces destroy two Russian tanks with Stugna-P missiles

https://www.youtube.com/watch?v=PN51Yga6HaQ

Snyggt!

The Sun är sensationslysten skitmedia, men jag får erkänna att de postar riktigt sköna klipp på saker som exploderar och brinner upp för ryssråttorna
Citera
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap0

Det som länkades var inget spel.

Ryssvänlighet verkar uteslutande hänga ihop med låg intelligens.
Citera
2022-04-28, 16:46
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jag tycker att man ska få en avstängning för att man medvetet lägger ut fejk filmer här.

Jag kollade din skitvideo och ångrar att jag slösade min tid, det är ju en redigerad grafik, man lade en explosionseffekt över en video, det syns ju tydligt

Är du en idiot som köper sånt eller tar du oss för efterblivna? Dra åt helvetet härifrån med dina fejks

Jag lägger ut endast riktiga videon där man se tom ansiktet på ukranska döda soldater, inga javla fejks

Rysk information har ingen trovärdighet.

Betvivlar du äktheten så får du kontakta The Sun som la ut den och informera dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in