2022-04-28, 15:44
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Videon visar det videon visar i det här fallet. Tro det eller ej. Kadyrov behöver inte ljuga eller vilseleda hans supportrar som man gör i väst. Han har ett genuint stöd och är älskad av sina mannar.

Här är din idol Kadyrov när han hotar en 15-årig pojke på Instagram. Fin ledare...

https://www.youtube.com/watch?v=hv8qYZPANi0
Citera
2022-04-28, 15:45
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Jag gillar dig! Du är bra! Fortsätt med dom där dikterna, vi behöver lite underhållning i tråden.
Men.....men....jag är ju en "jänkare",så för bekereller,blå rosor,halta löss och allt annat fanstyg som hör därtill,kan du icke säga detta.Jag menar.....du skall ju avsky mig med den innersta av innerliga hatiska känslor som kan finnas?Lite roligt i det hela,om vi ser tillbaks på tiden och utanför direkta krig och konfrontationer,så ja...Som amerikan i "gröna" kläder hade jag en underbar tid i Vladivostok och Petersburg....när vi skulle vara såkallat "hatade"(1979-83),så med lite perspektiv på svart och vitt som du säger "anti",nej...det finns alltid det som inte "kommer med" i vardagen.Dikten skall förövrigt heta - once upon a shit happends
Citera
2022-04-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Du har medvetet provocerat sen ditt första inlägg i den här tråden. Det vet vi utan att du behöver skriva det.
För det mesta försöker jag bara få reda på sanningen bland allt brus myndigheten för psykologiskt försvar och diverse NATO troll fyller tråden med. Men sticker något ut så är det klart att jag kommer sätta trollen på plats.
Citera
2022-04-28, 15:49
Medlem
Snapcounts avatar
Ptjah.., verkligheten gjorde sig påmind !

FT: Europeiska gasbolag böjer sig för Ryssland
Flera stora europeiska gasbolag ser ut att böja sig för Rysslands krav på att betalning för gasleveranser ska ske i rubel, rapporterar tidningen Financial Times.

Bland bolagen finns tyska Uniper som ägs bland annat av det finländska bolaget Fortum. Också österrikiska, ungerska och slovakiska gasbolag planerar liknande arrangemang, enligt tidningens uppgifter.

Det handlar om att gasbolagen betalar för gasen i euro till ryska Gazprombank som sedan växlar pengarna till rubel och överför dem till Ryssland.

Gazprombank finns inte på EU:s sanktionslista.

https://svenska.yle.fi/a/7-10013113
Citera
2022-04-28, 15:49
Medlem
Citat:
Vad väljer man? Bli fastbunden i lyktstoplar eller Ryska män? Svaret är ganska självklart.

Nu kommer nato trollen gå bananas. Jag erkänner, det var en medveten provokation.

Ja inte fan väljer dom ryska män, då blir dom gängvåldtagna och sedan uppeldade. Fy fan vilket hemskt öde.
Citera
2022-04-28, 15:50
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Vilken javla skam för Ukraina! Kan inte försvara sina kvinnor från ryssen! Fy fan vilken SKAM!

Tvingar sina kvinnor att vara med i armen som soldater och sen lämnar dem till ryssen

Video med massor av tillfångatagna ukrainska kvinnor soldater
https://youtu.be/IrciR4EIDC0

Den ryska armen ska ta hand om de väl nu hahaha

Du kan ju ta och fundera över om Ryssland använde sig av kvinnliga soldater under 1900-talet eller inte. I dagsläget uppskattas runt 10% av den ryska försvarsmakten bestå av kvinnor för övrigt.

Att ryssarna sedan inte skickar in några kvinnor till att strida i Ukraina beror nog mest på att invasionstrupperna redan består av kärringar, så det blir lite kaka på kaka då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Rysk information har ingen trovärdighet.

Konstigt att du är glad när Ryssland dödar civila, men vi är väl bara olika.
Vet inte hur många gånger jag måste upprepa mig men det är krig och civila dör. Det är hemskt, men så är det.

Du behöver inte länka till dina Human rights watch osv.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Lite lustigt att du säger det Termos. Du var ju en av dom som länkade det där datorspelet och sa att det var ryska plan som blev nerskjutna.

Jag har riktigt jävla roligt just nu!
Men utav någon anledning så blandade du ihop korten och nämde denna postning utav datorspel och dylikt med mig med.Detta gör ju att man undrar om du verkligen har koll på dina anteckningar på riktigt.Försöker du vinna mark på att klandra Thrmos för hans postningar här?Isåfall min vän.....jag har en diger lista av postningar inkluderade dina,så,som du sade...."citat" - ta inte i så du bajsar ner dig nu.Gynnar inte din sak
Citera
2022-04-28, 15:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Något jag såg tidigare i tråden som gjorde mig riktigt förbannat glad,var några som delade med sig av musik.Lite mer av den varan och vi kanske kan få tråden betydelsefull på riktigt.Tack till dem som tog en chansning att vara OT!
Vad sägs om Ukrainas nationalsång? Den är från 1863 men fortfarande högst aktuell.
Engelsk text.
https://www.youtube.com/watch?v=bHzHlSLhtmM
Otextad version.
https://www.youtube.com/watch?v=-hmE02eRU2c
Citera
2022-04-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Precis som om du skulle ha någon som helst aning om hur stora de ryska förlusterna är. En hispig, internetkrigande pajas som sitter och scannar ukrainska propagandakonton.

Allt det vi kan se i form av bilder och frontlinjer är att ryssarna avancerar stadigt med minimala förluster samtidigt som ukrainska armén har extrema förluster.

Ja för jag litar på Ukraina.

Ryssland sa väl 20 Februari att dom inte skulle anfalla ukraina eller hur?
Får anses vara en stor lögn i sammanhanget.

Sen var det Buchy och att Lavrov skulle till FN och bemöta anklagelserna om att ryssarna mördat civila, ingen civilist alls dödade av Ryssland. Därefter kom ju satellitebilder på döda civila när ryssarna bevisligen var i Buchy och en hel film på en rysk BMD som sköt bort en cyklist, som låg kvar när journalisterna kom.

Just det, Moskva som dom hade dragit tillbaka till Sevastopol efter "olyckan" som ligger i två delar på svarta havets botten.

Detta var väl de största ryska lögnerna och Ukraina har ett par hundra tanks på sin lista mindre än den osint som går bara efter fotografier och han har en sjuhelvetes backlogg.

Det är smått otroligt hur du kan gå på detta, din ledare är en barnamördare och fullblodspsykopat och ser du inte det borde du vara oroad över hur du fungerar.
Citera
2022-04-28, 15:53
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ptjah.., verkligheten gjorde sig påmind !

FT: Europeiska gasbolag böjer sig för Ryssland
Flera stora europeiska gasbolag ser ut att böja sig för Rysslands krav på att betalning för gasleveranser ska ske i rubel, rapporterar tidningen Financial Times.

Bland bolagen finns tyska Uniper som ägs bland annat av det finländska bolaget Fortum. Också österrikiska, ungerska och slovakiska gasbolag planerar liknande arrangemang, enligt tidningens uppgifter.

Det handlar om att gasbolagen betalar för gasen i euro till ryska Gazprombank som sedan växlar pengarna till rubel och överför dem till Ryssland.

Gazprombank finns inte på EU:s sanktionslista.

https://svenska.yle.fi/a/7-10013113

Kontenta. Lita och tro gott om Ryssland... och du målar in dig i ett hörn med svarte petter i handen. Flera länder gjorde kostsamma lärdomar under andra världskriget och under Sovjet, andra länder lärde sig ingenting.
Citera
2022-04-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det du skriver är struntprat...

här har du på vad poliserna gör https://www.youtube.com/watch?v=6fCzNEX_IOI&ab_channel=CBSSundayMorning

vi vet ju redan att alla som nämner något om kriget eller är emot kriget blir straffade.

vi vet också att en person som är i opposition mot Putin sitter fängslad det är inget nytt.

så struntprat? nää är nog mer eller mindre sanningar. så försvara Putler så mycket du vill och försöka skriva att den svarta färgen är vit som tur är så finns det ögon och människor som kan förstå hur mycket ni än skriker att den svarta färgen är vit så är det i verkligheten svart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in