2022-04-28, 15:18
Medlem
Tvonds avatar
Ukrainska special trupper och Motståndsrörelsen i Södra Ukraina sprängt en viktig järnvägsbro utanför Melitopol som ryssarna använder för mycket av sin logistik i söder.

https://mobile.twitter.com/CanadianUkrain1/status/1519656626118090753

Ryssarna helt värdelösa vad det verkar, ukrainska special trupper verkar få operera lite hur de vill på det av ryssarna ockuperade områdena. Ytterligare ett hårt slag för ryssen som bölder rejält nu både manskap, materiellt och logistiskt.
Citera
2022-04-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ukraina har all rätt i världen att kämpa för sin överlevnad. Men det kommer bara sluta med att fler ukrainska soldater dör. Ryssland använder bara sitt artilleri just nu. När man har bombat sönder Ukrainas positioner går man in och plockar bort liken och fortsätter till nästa.

Ukrainas militär är fast i Donbass, det smartaste vore att kapitulera.

Nej det absolut smartaste vore om Ryssland drog sig tillbaka och får ordning i sitt eget land.
Citera
2022-04-28, 15:23
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
egentligen inte, man kan läsa historia, det mest har redan skett.

Fast det enda människan lärt sig av historien är att människan ingenting lärt sig av historien…
Citera
2022-04-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Fast det enda människan lärt sig av historien är att människan ingenting lärt sig av historien…

det låter som en ursäkt för att vara lat och okunning....
Citera
2022-04-28, 15:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Jag är imponerad över de användare som jag vet var positivt inställda till Putin hela vägen fram till invasionen men som omedelbart när fasorna uppdagades gjorde det enda rätta och öppet medgav att de haft fel. Karaktär. Anständighet. Det kan vara oerhört svårt och får aldrig bemötas med ett hånfullt "vad var det vi sa" utan alltid med värme och ett "glad för din skull"; något vi alla genuint faktiskt ska vara för vederbörande och dennes anhöriga.

Trodde själv att Putins mål var : Lyfta upp den egna nationen. En motpol till globalismen.

Fel hade jag : Det var lebensraum som gällde när det kom till kritan. Skita i den egna befolkningen.
Citera
2022-04-28, 15:26
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Inte alls omöjligt, när man räknar "500`000 mördade civila i irak" så bortser man ju att de flesta dog som en konsekvens av sanktioner och intern orolgihet. andelen som bakbands, avrättades och slängdes i massgravar av US miltary är minst sagt blygsamma om ens existerande.

Tror inte vi kommer vidare med resten Vill ge dig rätt i en sak, de flesta såna här krigssiffror är lite överdrivna. Alla 500K döda var nog inte USAs fel egentligen, och så är det också med många andra händelser. Det spelar dock inte SÅ stor roll för mig om någon bakbinds, avrättas och slängs i en massgrav, eller om de dör efter 3 månaders plågor för att de inte fick en medicin som var globalt tillgänglig men nekad på grund av sanktioner. Den förstnämnda är provocerande för att den troligen var jävligt onödig och lätt kunde ha undvikts för att uppnå samma mål, och för att den riskerar en represalie på andra sidan. Men det är en detalj, jämfört med det stora hela.
Citera
2022-04-28, 15:27
Medlem
moment42s avatar
Något jag såg tidigare i tråden som gjorde mig riktigt förbannat glad,var några som delade med sig av musik.Lite mer av den varan och vi kanske kan få tråden betydelsefull på riktigt.Tack till dem som tog en chansning att vara OT!
Citera
2022-04-28, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
hur i helvete kan det vara så många som torgför vidriga åsikter till stöd för Rysslands oerhörda övergrepp o brutalitet i denna tråd,, har propaganda maskineriet i Kreml satt klorna i flaschback?
Jag är ganska säker på att flashback "yttrandefrihet på riktigt" utnyttjas som en påverkanskampanj för invasionen mot Ukraina och kanske till och med är en del av den.
T.ex: sällan inlägg som är totalgalna, ot, kfk och mot flashbacks regler tas bort från putintroga, bra inlägg mot kriget försvinner pga av mods som är putinrunkare. Tror du är något på spåret. Undrar hur länge detta inlägg blir kvar,1 minut kanske? Får nog varning nu och jag bryr mig inte.
Citera
2022-04-28, 15:29
Medlem
Termos99s avatar
Bra att krigsbrott utreds.

UN: Support Impartial Justice for War Crimes in Ukraine

Global Commitment to Accountability Should Be Model for Other Crises

Since February 24, 2022, Russian forces have battered Ukrainian towns and cities with airstrikes and artillery, killing and injuring thousands of civilians. They have conducted indiscriminate attacks that have hit residential buildings as well as schools and hospitals across Ukraine, leaving a trail of death and destruction. In areas they have occupied, Russian forces have committed apparent war crimes, including summary executions, torture, and rape.

https://www.hrw.org/news/2022/04/27/un-support-impartial-justice-war-crimes-ukraine
Citera
2022-04-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej! Eftersom i Ryssland så var man tvungen att vara med i kommunistpartiet för att få jobb! Menar du att man måste vara medlem i M för att få jobb i Sverige?

Och i Putins Ryssland finns bara ett parti och är du i opposition "försvinner" du.
Håller du upp ett blank papper fängslas du.
Säger du att Ryssland och Ukraina är i krig åker du i finkan i över 10 år.

Och du påstår att KGB Putin inte är kommunist
Citera
2022-04-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tror inte vi kommer vidare med resten Vill ge dig rätt i en sak, de flesta såna här krigssiffror är lite överdrivna. Alla 500K döda var nog inte USAs fel egentligen, och så är det också med många andra händelser. Det spelar dock inte SÅ stor roll för mig om någon bakbinds, avrättas och slängs i en massgrav, eller om de dör efter 3 månaders plågor för att de inte fick en medicin som var globalt tillgänglig men nekad på grund av sanktioner. Den förstnämnda är provocerande för att den troligen var jävligt onödig och lätt kunde ha undvikts för att uppnå samma mål, och för att den riskerar en represalie på andra sidan. Men det är en detalj, jämfört med det stora hela.

Det stämmer, för den döde är ju död oavsett hur det gicktill.

Men det stora hela i det här fallet är oavsett

irak= föregicks av resulutioner som pekar ut den bästa av dåliga lösningar.
Ukraina= Föregicks av resulutioner som pekar på den bästa av dåliga lösningar, och ryssland valde en en egen.
Citera
2022-04-28, 15:32
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jävlar, det kan du skriva i din blogg. Kanske kan bli en dikt.
Bryt ok.....bara bryt.Du glider längre och längre från objektiviteten för varje spya du delar med dig av här.Det ända dina ord har bistått med här är lite provokation i den simplaste av anledningar.Så,tag du dig en promenad istället min vän,och må du finna ett andetag eller två utav tystnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in