Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Kaczynski
Intressant reportage i Times där reporter följt Ukrainas president under en period och innehåller tidigare okända uppgifter om första dagarnas strider. Enligt artikeln landsatte Ryssland specialförband inne i Kiev under första natten som försökte tillfångata/döda Ukrainas president. Presidentpalatset ska ha utsatts för två stormningsförsök och striden varit så desperat att vid ett tillfälle fick presidenten och hans stab! Vapen för att kunna försvara sig. Tänk er stämningen på Regeringskansliet om man började dela ut karbiner till ministrarna 😂
Man undrar ju hur utvecklingen blivit om detta lyckats i kombination av luftlandsättningen på Hostomel.
Jag kan inte för min inre syn se någon i regeringen med en AK i händerna beredd att försvara varken sig, Riksdagshuset eller Sverige. Det känns så otroligt verklighetsfrämmande att de skulle uppvisa den tågan. Finns det ens någon riksdagsledamot som verkar ha någon form av förmåga att genomföra en motstöt om så krävs?
Två uttryck jag tänker på OM en regeringsmedlem var i den situationen.
1. Du hade inte överlevt en stökig lördag på Stureplan.
2. You could not fight your way out of an wet paperbag.
Att beväpna någon av V:s ledamöter vore nästintill tjänstefel. Hade jag varit i byggnaden hade jag hellre blivit skjuten av nån ryss än skjuten i ryggen av Esbati eller Riazat eller någon annan överlöpare i V.