2022-04-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
De får ju aldrig sina personliga saker förrän långt in i tävlingen.

Kan inte stämma. Har för mig de har dem från start vanligtvis. Och vi har ju sett Joel t.ex. tugga sitt tuggummi. Minns att Julia för två år sen också berättade vad hon skrivit i sin dagbok, och har för mig att hon nog hade den från start.
2022-04-28, 12:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Kan inte stämma. Har för mig de har dem från start vanligtvis. Och vi har ju sett Joel t.ex. tugga sitt tuggummi. Minns att Julia för två år sen också berättade vad hon skrivit i sin dagbok, och har för mig att hon nog hade den från start.

Tidigare säsonger har deltagarna fått sina Personliga saker lite i mitten av säsongen - denna gång har de nog fått sina saker direkt från start. Visar länkar nedan med bl a Joel och övriga deltagare där det står att Joels Personliga sak är Tuggummi och det betyder att de fått sina Personliga saker att ha med från starten. Hittade inte länken på Gränsländarna aka Lag Öst's foton med Personliga saker.

Lag Nord:
https://www.facebook.com/robinsontv4/photos/pcb.10159767087020535/10159767085770535

Lag Syd:
https://www.facebook.com/robinsontv4/photos/pcb.10159767092385535/10159767087795535

Lag Väst:
https://www.facebook.com/robinsontv4/photos/pcb.10159838713890535/10159838713770535/
Senast redigerad av CS128 2022-04-28 kl. 12:37.
2022-04-28, 12:52
Medlem
Peters pappa är nog lite för gammal för att använda instagram. Han skrev att på robinsons instagram:Joel visar sitt rätta jag nu.
Så det är absolut inte synd om han 😁😁
Mobbad var han aldrig, han spelade,och folk gick på det.
Jag ser han som Gollum i sagan om ringen 😂🤣😂🤣

Kände igen efternamnet och klickade på kontot för att se att det måste vara Peters pappa eller kanske bror. Vad pinsam familjemedlem iaf som är vuxen och säger att Joel är som Gollum... Och försöker skydda Peter som att Peter skulle behöva skyddas.
Finns även stor risk att Joel läser den där kommentaren han skrev vilket känns så där. :/
2022-04-28, 12:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Peters pappa är nog lite för gammal för att använda instagram. Han skrev att på robinsons instagram:Joel visar sitt rätta jag nu.

Kände igen efternamnet och klickade på kontot för att se att det måste vara Peters pappa eller kanske bror. Vad pinsam familjemedlem iaf som är vuxen och säger att Joel är som Gollum... Och försöker skydda Peter som att Peter skulle behöva skyddas.
Finns även stor risk att Joel läser den där kommentaren han skrev vilket känns så där. :/

Helt klart pinsamt tilltag av Peters pappa
2022-04-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga

Kommentaren är borta nu... Förmodligen Robinson-kontot som raderat den. De brukar radera taskiga kommentarer.

Jag tror inte heller att Peter har sagt detta till sin pappa, utan det är nog bara pappan som dragit egna slutsatser och agerar på så sätt p.g.a. kritiken hans son fått ta. Att skriva sådana felaktiga och direkt taskiga saker om Joel gör ju verkligen endast skada. Att deras familjemedlemmar beter sig så gör ju bara att man ännu mer vill stötta Joel. 😅

Och som sagt, vissa saker lyser igenom. Bara kolla på Joels Instagram, t.ex. Han verkar verkligen vara en urgullig, nördig och så snäll person. Och läste t.ex. en kommentar av någon som känner honom, (hon hade profilbild och namn), som tidigare skrivit:

"Har känt Joel sen 2017 och han är en av mina FAVORITMÄNNISKOR jag någonsin träffat, världens finaste kille blir så ledsen."

Och det finns en orsak varför de allra flesta inte längre är arga på Jessica, och det är för att det märks att hon är en fin och mogen människa med hjärtat på rätta stället. Vilket även kommit fram i någon artikel och Joel lyfte tydligen fram också i någon podcast att han och Jessica har en bra relation.
Senast redigerad av Sad-frosty 2022-04-28 kl. 14:24.
2022-04-28, 14:16
Medlem
På tal om något annat, Mattias har växt på mig. Brydde mig inte om honom alls när han var med för ett par år sedan, men jag älskar honom detta år.

En stark spelare och också underhållande. Gillar honom. Verkar också vara en bra människa. Hoppas han får vara kvar länge.
2022-04-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
På tal om något annat, Mattias har växt på mig. Brydde mig inte om honom alls när han var med för ett par år sedan, men jag älskar honom detta år.

En stark spelare och också underhållande. Gillar honom. Verkar också vara en bra människa. Hoppas han får vara kvar länge.
Eller hur? Han har förändrat sig som person från 2020 då han var mest arg och besviken.
2022-04-28, 14:36
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Eller hur? Han har förändrat sig som person från 2020 då han var mest arg och besviken.

Synd då att Gorm inte hann bilda sig en egen uppfattning av honom. Han lyssnade ju bara till Hayes beskrivning och efter vad han sett på TV 2020. Kanske hade tyckt annorlunda om han fått träffa Mattias själv.
2022-04-28, 14:56
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om man sätter på texten på dagens avsnitt på Tv4 Play så står det också "Egoist".
Japp. Också otroligt förväntad kommentar av en bitch som försöker framhäva sej själv som "grym spelare". Hon kommer bita sig själv i svansen så småningom.😜
2022-04-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Desirée sjunker allt mer i mina ögon. Först ska hon leka blatte, prata invandrarsvenska och säga ”jag är down med orten” när hon är med Shevin, och i dagens avsnitt

Hon framstår bara mer och mer som en bortskämd liten primadonna som växt upp i en trygg miljö men ändå tror sig veta allting. Känner igen typen. Hon har än så länge inte hamnat i bråk med någon i Robinson men hon är garanterat en tjej som inte skulle klara av att debattera mot en kille utan att attackera honom för att ”mansplaina”. Inte helt olikt hon Johanna från förra året.

ELIN däremot, där har vi en ung tjej med huvudet på rätt skaft. Hon framstår som otroligt mogen för sin ålder, väldigt genuin, sympatisk och ödmjuk. Hon analyserar saker och personer på ett bra sätt och slänger inte ur sig dumma rants. Hon verkar dock ha en viss besatthet av bajs men det kanske inte är så konstigt under de omständigheterna de lever i.
Jag undrar lite varför Desiree går om kring med bikiniöverdel? Hon har ju ingen tillstymmelse till bröst... ser ju bara löjligt ut....
2022-04-28, 15:33
Medlem
lundaelevs avatar
Jag som inte hinner kolla idag, kan någon snäll själ försöka sammanfatta dagens avsnitt?
2022-04-28, 16:13
Medlem
Buttson69s avatar
Jag är säker på att Elin vill övertydligt påtala att hon har bajsat och är tom i tarmen och redo.

För att hon säkert fått info av Anna att Hadjes har en riktigt liten en. Och som den snälla flicka hon är så vill hon att Hadjes skall få känna sig stor när det är trångt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in