2022-04-28, 08:58
Medlem
Hunden007s avatar
Tommie kom jag på har varit med i landetrunt där han snackade om sin resa där han skulle lifta till Thailand med bil.
2022-04-28, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunturken
Betyder inte att det stämmer för det? Och klart produktionen väljer att höra det? Leder ju till ”känslor” i programmet. Samt att de har textat OLIKA vid olika tillfällen.
Hon säger absolut Egoist, kollat 3ggr precis när Joel reser sig upp för att hämta, anar en viss rädsla hos henne därav sitt som vanliga elaka sätt att vara.
2022-04-28, 09:34
Medlem
gamlingen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturninus
Hon säger absolut Egoist, kollat 3ggr precis när Joel reser sig upp för att hämta, anar en viss rädsla hos henne därav sitt som vanliga elaka sätt att vara.
Japp, hörde det oxå
2022-04-28, 09:40
Medlem
Citat:
Hur kan inte alla vara trötta på offerJoel också haha?! Tröttsamt att hacka på hackycklingen men tröttsamt att lyssna på kycklingjäveln också.
Man får ju titta på rotorsaken till problemet vilket är Shevin. Joel är Shevins offer, så utan henne finns inga kycklingar.

Hur kan du vara arg på någon som blir mobbad? Hör du inte själv hur sjukt det låter?
Senast redigerad av chaga 2022-04-28 kl. 09:42.
2022-04-28, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Du kan ge dig på att det kommer att vara en sådan tvist. Det skulle inte förvåna mig alls. Som jag ser det finns det tre scenarion:

1. Varje lag röstar ut en av sina egna (totalt 2 personer åker ut)
2. Båda lagen röstar ut en person tillsammans, alla röstar som de vill (totalt 1 person åker ut)
3. Lagen röstar ut en i motståndarlaget, alltså lag Öst bestämmer vem som skall ut i lag Nord och vice versa (totalt 2 personer åker ut)

Scenario 1 är alldeles för förutsägbart, så därför tror jag det blir något av alternativ 2 eller 3.

Tror på scenario 3 iså fall, ska båda rösta ut en person så lär det bli 3-3 om de inte går emot varandra i lagen, någon twist blir det säkert.
2022-04-28, 09:54
Medlem
Citat:
Hur kan inte alla vara trötta på offerJoel också haha?! Tröttsamt att hacka på hackycklingen men tröttsamt att lyssna på kycklingjäveln också.

Enkelt, för att Joel är genomsnäll, sympatisk och väldigt egen. Har hört av några som stött på honom/känner honom också att han är en jättefin person. Folk hatar verkligen att se sådana personer bli dåligt behandlade. Han kom också in med en sån glädje och bra attityd och har verkligen försökt. Och jag ÄLSKAR att han är lite av en nörd och lite småtöntig. Tycker han är alldeles underbar.
Senast redigerad av Sad-frosty 2022-04-28 kl. 10:06.
2022-04-28, 10:18
Medlem
Jonipoons avatar
Desirée sjunker allt mer i mina ögon. Först ska hon leka blatte, prata invandrarsvenska och säga ”jag är down med orten” när hon är med Shevin, och i dagens avsnitt

Hon framstår bara mer och mer som en bortskämd liten primadonna som växt upp i en trygg miljö men ändå tror sig veta allting. Känner igen typen. Hon har än så länge inte hamnat i bråk med någon i Robinson men hon är garanterat en tjej som inte skulle klara av att debattera mot en kille utan att attackera honom för att ”mansplaina”. Inte helt olikt hon Johanna från förra året.

ELIN däremot, där har vi en ung tjej med huvudet på rätt skaft. Hon framstår som otroligt mogen för sin ålder, väldigt genuin, sympatisk och ödmjuk. Hon analyserar saker och personer på ett bra sätt och slänger inte ur sig dumma rants. Hon verkar dock ha en viss besatthet av bajs men det kanske inte är så konstigt under de omständigheterna de lever i.
Senast redigerad av Jonipoon 2022-04-28 kl. 10:25.
2022-04-28, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Enkelt, för att Joel är genomsnäll, sympatisk och väldigt egen. Har hört av några som stött på honom/känner honom också att han är en jättefin person. Folk hatar verkligen att se sådana personer bli dåligt behandlade. Han kom också in med en sån glädje och bra attityd och har verkligen försökt. Och jag ÄLSKAR att han är lite av en nörd och lite småtöntig. Tycker han är alldeles underbar.
Håller med

I spelet blev det svårt för honom. Det ger hopp när tv tittare diggar Joel, hans snällhet lönade sig ändå tillslut. Mobbarna som bara gled runt i Robinson får ta sin skit när de kommer hem istället. Menar inte att man ska skicka hat till dem, men att ifrågasätta är bara bra, sånt där ska inte sippra förbi.
2022-04-28, 10:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Man får ju titta på rotorsaken till problemet vilket är Shevin. Joel är Shevins offer, så utan henne finns inga kycklingar.

Hur kan du vara arg på någon som blir mobbad? Hör du inte själv hur sjukt det låter?

En del klarar inte av att se bjälken i sitt egna öga och vill aldrig medge att de beter sig illa mot andra vilket Shevin har gjort och fortsätter med - utan klagar istället på den personen som utsätts för mobbingen/utfrysningen.

Dagens avsnitt nedan inom Spoilertagg;

2022-04-28, 10:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritz12
Med lite tur slipper vi se mer av Anna och sin mustasch och skägg.

2022-04-28, 10:55
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturninus

Då får du lyssna en gång till. Det är 100% ”what a waste”… Dels är det textat som what a waste i avsnitten innan, utöver det har Shevin gått ut och sagt att det är what a waste hon säger.

Edit: Även Hanna har sagt att det är what a waste som sägs.
Senast redigerad av peterZiipen 2022-04-28 kl. 11:04.
2022-04-28, 10:56
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElBomber
Sjuka är att hon har rakhyvel som sin personliga sak om jag inte minns helt fel nu
De får ju aldrig sina personliga saker förrän långt in i tävlingen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in