Citat:
Det stämmer att nästan alla har fördömt invasionen. Men jag tror nog inte alla länders folk är lika blåögda som svenskarna.
Många förstår att USA har vunnit det mediala kriget. Det är bara att se på den cirkus i media varje dag.
MSM är totalt styrt från USA.
Frågan är vad som händer i verkligheten.
Många förstår att USA har vunnit det mediala kriget. Det är bara att se på den cirkus i media varje dag.
MSM är totalt styrt från USA.
Frågan är vad som händer i verkligheten.
Detta är det mest korkade inlägg av dig i de jag läst hittills. Ditt USA hat fyller din skalle med dynga. Du är ett utmärkt exempel på effektiv rysk påverkanskampanj. Som måste ha pågått längre än vad som framkommit.
Om Putin hade nöjt sig med att Ryssland utvecklas och att hans invånare får ett bra liv, då hade inte USA och västvärlden styrt debatten eller agendan i världen. Om Putin inte hade gömt sig i sin bunker och hotat med atomvapen, och gjort narr av Zelensky, hade han haft en utväg.
Men om man som Putin stänger ner internet, förbjuder all media, trakasserar, hotar, och fängslar journalister och oliktänkande, och till och med ändrar på ordens betydelse så att det ger 15års fängelse, för att kalla krig för krig, då är du en idiot om du kallar oss andra för blåögda svenskar.
Nu får ryssarna information den hårda vägen, genom inflation och tomma butiker, där McDonalds, IKEA, iPhones och all teknik försvinner. De lär sig om verkligheten när välutbildat folk lämnar Ryssland. Informationskriget är att Gucci och Chanel försvinner och influensers klipper sönder sina handväskor. Söner ringer hem till mamma och gråter, och sedan kommer de hem i en liksäck. Alla släktingar och bekanta i Ukraina hatar dem för all framtid.
Om du och Putins hantlangare tycker media är ensidigt, är det bara att ge egen media frihet, och möta konkurrensen om nyhetsflödet. Men det är för svårt för dig att förstå.
Det jag tycker är intressant är att det finns folk som gör sig besväret att övertala andra människor om hur bra Ryssand är, med allt Putin erbjuder. Trots att det tlll och med är ett helvete att vara en tjuvaktig Oligark, som inte kan vara säker på om han lever i morgon, eller om han får behålla sitt tjuvgods.
Det vi ser med detta krig är att Ukraina inte vill vara del av Putins rike. Sanningen om Putin och hans soldater som nu uppenbarar sig med alla dessa krigsbrott, får mig att inse varför hellre död än röd är enda möjligheten för Ukraina.