2022-04-28, 09:06
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Visst men det motsäger inte mitt påstående om det inflytande USA har internationellt genom NATO via exempelvis FN.

Fast det var inte det du skrev. Du skrev att NATO var en blodig krigsmaskin som ligger bakom great reset och vaccinhysterin.
Citera
2022-04-28, 09:12
Avstängd
Citat:
Nej guld och bitcoin istället för petrodollar. Man vill fasa ut fossilt så hur ska USA/NATO upprätthålla petrodollar? Omöjlig ekvation.
Vill Putin ha betalt för sin gas och olja med bitcoin? Tror inte det.
Citera
2022-04-28, 09:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
I praktiken är NATO, och inte minst USA, nu i krig med Ryssland. Det är bara en tidsfråga innan detta blir helt öppet och otvetydigt.
I praktiken så har Nato tydligt deklarerat att de inte deltar i kriget.
Citera
2022-04-28, 09:14
Avstängd
Citat:
Visst men det motsäger inte mitt påstående om det inflytande USA har internationellt genom NATO via exempelvis FN.
Ryssland sitter i FN:s säkerhetsråd och har vetorätt.
Citera
2022-04-28, 09:15
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Fast det var inte det du skrev. Du skrev att NATO var en blodig krigsmaskin som ligger bakom great reset och vaccinhysterin.
Det är för komplext att förklara alla samband i ett stycke. Du behöver inte ta ord ur sitt sammanhang och göra som det verkar medvetna feltolkningar. Försök följa makten och pengarna så kanske du fattar. Svennebanan är för naiv och godtrogen mot allt som har med USA (NATO) att göra.
Citera
2022-04-28, 09:16
Medlem
Nu blir det folkomröstning. Och Magdalena har tidigare aviserat att det krävs 3/4 jaröster för att hå med.
Citera
2022-04-28, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Nu blir det folkomröstning. Och Magdalena har tidigare aviserat att det krävs 3/4 jaröster för att hå med.

Nej, V kräver en folkomröstning vilket inte är samma sak. Det är föga troligt att regeringen kommer hörsamma detta krav. Inget annat parti har förespråkat folkomröstning i frågan.
Citera
2022-04-28, 09:21
Medlem
Think-Twices avatar
Om man är troende att Soviet 2.0 är på framfart är jag förstående att man är för ett Nato medlemskap.
Jag är inte så säker, däremot borde de flesta känna till att propaganda fungerar och att spela på rädsla är en effektiv metod.

Att ryska folket är utsatta för propaganda får få att reagera, men att antyda att svensken är likväl, då åker taggarna ut.

“Naturally, the common people don't want war; neither in Russia nor in England nor in America nor, for that matter, in Germany. That is understood. But, after all, it is the leaders of the country who determine the policy and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy or a fascist dictatorship or a Parliament or a Communist dictatorship. ... [V]oice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same way in any country.”

― Hermann Göring
Citera
2022-04-28, 09:26
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vill Putin ha betalt för sin gas och olja med bitcoin? Tror inte det.
Vad yrar du nu om? Orkar inte med er snart. Ni vill inte fatta. Jag menar att guld återigen samt bitcoin kan backa en nationell valuta.

Såhär är det. Fiat dekretet om guldmyntfotens avskaffande till petrodollar är USA som segrande krigsmakt efter WW2 genom NATO som ensidigt har bestämt. Det är ohållbart med dollar som ensidig världsvaluta i den multipolära värld som har uppstått nu.
Citera
2022-04-28, 09:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn

För att V gått ut idag och krävt folkomröstning?
Citera
2022-04-28, 09:34
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Det är för komplext att förklara alla samband i ett stycke. Du behöver inte ta ord ur sitt sammanhang och göra som det verkar medvetna feltolkningar. Försök följa makten och pengarna så kanske du fattar. Svennebanan är för naiv och godtrogen mot allt som har med USA (NATO) att göra.

OK.
Citera
2022-04-28, 09:49
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Neutralitet är inte en fråga om något slags självidentifikation. Det finns definitioner av vad man kan och inte kan göra och fortfarande vara neutral, du kan börja med att kolla Haagkonventionerna. Vi är till exempel inte längre neutrala i Ukrainakriget eftersom Sverige som stat levererat vapen till Ukraina so stat. Det är inte förenligt med neutralitet enligt Haagkonventionerna. Hur du känner, upplever eller vill definiera vår neutralitet är i sammanhanget inte av betydelse.

Det här postmoderna genusidentitetstramset har nu alltså spritt sig så långt att till och med rysstrollen påverkats av det? 😆

"Vi definierar vår neutralitet själva" är ett direkt citat från Olof Palme. Och ja jag tycker inte att han var jättebäst men han var ändå Sveriges statsminister och jag tycker att det finns ingen man håller med om ingenting och ingen man håller med om om allt. Jag tycker att Sverige skall strunta i Ukrainakriget. Sverige skall absolut inte gå med i NATO. Inte heller Finland.

Är alla som inte tycker som en själv rysstroll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in