Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-28, 07:15
  #3349
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
"Daddy USA" ska hjälpa Svärje precis som Reinfeldt önskade. Öppna sedan hjärtan för alla flyktingar som NATO kommer orsaka.
'Öppna era hjärtan' var ett av de mest idiotiska uttalanden från en politiker någonsin.
Citera
2022-04-28, 07:26
  #3350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Finland är ett problembarn mellan Sverige och Ryssland. Kan vara de som triggar igång WW3.

Genom att gå med i en försvarsallians....?
Citera
2022-04-28, 07:32
  #3351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Finland är ett problembarn mellan Sverige och Ryssland. Kan vara de som triggar igång WW3.

Ryssland är snarare problembarnet. Med tanke på den aggression som utstrålar från din husse i Kreml så är det troligaste att Mordor triggar igång WW3. Att Finland och Sverige går med I en försvarsallians är inte en provokation för normala länder.
Citera
2022-04-28, 08:01
  #3352
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Genom att gå med i en försvarsallians....?

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ryssland är snarare problembarnet. Med tanke på den aggression som utstrålar från din husse i Kreml så är det troligaste att Mordor triggar igång WW3. Att Finland och Sverige går med I en försvarsallians är inte en provokation för normala länder.
Herregud alltså. Ni tänker tydligen som identitetsbefriade trasiga barn. Typiskt dumsvenskt. Har inte förstått världshistorien, sin egen dåtidshistoria eller nutidshistoria med Olof Palme och Fredrik Reinfeldt utan har bara sitt tomma rysshat.

Att gå med i NATO. Modern tids blodigaste krigsallians som de facto leds av USA med syftet att upprätthålla dollar och fiatvaluta med fake demokrati och frihet. Har orsakat klimathysterin och vaccinhysterin. Ekonomiskt ohållbart i den postmoderna världen och orsaken till dystopiska agendor som World Economic Forum/Great Reset och Agenda 2030.
Citera
2022-04-28, 08:11
  #3353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Om jag kände till sådan information så vore det sannolikt olagligt för mig att sprida den.

Om du avser den tidigare nämnda Catalinaaffären så sägs det att planen sköts ned över internationellt vatten.

Det är möjligt att jag missar avsikten med din fråga?

Avsikten var att få ett förtydligande eftersom du undvek att svara på Snopphanens följdfråga om det var rätt av ryssarna att skjuta ner det svenska signalspaningsplanet och sedan även Caralinaplanet som sökte efter det. Båda var ovanför internationellt vatten och sköts ner av Mig:ar. Det är värt att minnas att redan då hotade Sovjetunionen med konsekvenser på grund av Sveriges nära samarbete med Nato. Allt prat om neutralitet var bara en kuliss. Det är bara logiskt och rimligt att nu vara öppen och ärlig och bli fullvärdig medlem efter att ha varit ”hangaround” i 70 år.

Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Du har såklart rätt till din åsikt. Kanske är den väl underbyggd. Men jag har ofta hört att neutralitet kommer med en skyldighet att försvara sitt territorium.

Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Fast då menar du att Sovjet gjorde rätt som sköt ner de svenska planen? Kanske de gjorde. De spionerade ju. Men jag tycker vi kan vara mer civiliserade än de. Ge varningar och protestera och sånt. Man vet att stormakterna spionerar på varandra men man skjuter inte ner dom i första taget tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Har svenska ”spionplan” kränkt ryskt territorium?
Citera
2022-04-28, 08:15
  #3354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Herregud alltså. Ni tänker tydligen som identitetsbefriade trasiga barn. Typiskt dumsvenskt. Har inte förstått världshistorien, sin egen dåtidshistoria eller nutidshistoria med Olof Palme och Fredrik Reinfeldt utan har bara sitt tomma rysshat.

Att gå med i NATO. Modern tids blodigaste krigsallians som de facto leds av USA med syftet att upprätthålla dollar och fiatvaluta med fake demokrati och frihet. Har orsakat klimathysterin och vaccinhysterin. Ekonomiskt ohållbart i den postmoderna världen och orsaken till dystopiska agendor som World Economic Forum/Great Reset och Agenda 2030.
Nato krigar inte och medlemsländerna är demokratier. Att försöka få rubeln att bli en världsvaluta och införa den ryska demokratin vill ingen. Jag betvivlar att ens ni troll vill ha betalt i rubel och köra runt med en ful Moskvich.
Citera
2022-04-28, 08:17
  #3355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Herregud alltså. Ni tänker tydligen som identitetsbefriade trasiga barn. Typiskt dumsvenskt. Har inte förstått världshistorien, sin egen dåtidshistoria eller nutidshistoria med Olof Palme och Fredrik Reinfeldt utan har bara sitt tomma rysshat.

Att gå med i NATO. Modern tids blodigaste krigsallians som de facto leds av USA med syftet att upprätthålla dollar och fiatvaluta med fake demokrati och frihet. Har orsakat klimathysterin och vaccinhysterin. Ekonomiskt ohållbart i den postmoderna världen och orsaken till dystopiska agendor som World Economic Forum/Great Reset och Agenda 2030.

Tagga ner lite Putler boy!

Du kommer med en drös påståenden utan att ge några konkreta exempel eller källor.
Citera
2022-04-28, 08:24
  #3356
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nato krigar inte och medlemsländerna är demokratier. Att försöka få rubeln att bli en världsvaluta och införa den ryska demokratin vill ingen. Jag betvivlar att ens ni troll vill ha betalt i rubel och köra runt med en ful Moskvich.
Nej guld och bitcoin istället för petrodollar. Man vill fasa ut fossilt så hur ska USA/NATO upprätthålla petrodollar? Omöjlig ekvation.
Citera
2022-04-28, 08:27
  #3357
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Herregud alltså. Ni tänker tydligen som identitetsbefriade trasiga barn. Typiskt dumsvenskt. Har inte förstått världshistorien, sin egen dåtidshistoria eller nutidshistoria med Olof Palme och Fredrik Reinfeldt utan har bara sitt tomma rysshat.

Att gå med i NATO. Modern tids blodigaste krigsallians som de facto leds av USA med syftet att upprätthålla dollar och fiatvaluta med fake demokrati och frihet. Har orsakat klimathysterin och vaccinhysterin. Ekonomiskt ohållbart i den postmoderna världen och orsaken till dystopiska agendor som World Economic Forum/Great Reset och Agenda 2030.


Artikel 5 i NATO avtalet har ju bara åberopats en gång på 70 år, efter 9-11. De blodiga krig du talar om har utkämpats (med stöd och deltagande även från Sverige i vissa fall) under andra fanor än NATO.
Citera
2022-04-28, 08:28
  #3358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nato krigar inte och medlemsländerna är demokratier. Att försöka få rubeln att bli en världsvaluta och införa den ryska demokratin vill ingen. Jag betvivlar att ens ni troll vill ha betalt i rubel och köra runt med en ful Moskvich.
I praktiken är NATO, och inte minst USA, nu i krig med Ryssland. Det är bara en tidsfråga innan detta blir helt öppet och otvetydigt.
Citera
2022-04-28, 08:29
  #3359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Ja NU är den rätta tidpunkten. Kanske tycker du att man skulle vänta tills Sverige blir attackerat?

Den ansökan skulle skickats 2008 om inte ännu tidigare och under kalla kriget.

Men visst, NU är sista chansen om vi inte vill fortsätta stå utanför när ryska imperiet faller samman.

Vi står inför många väldigt instabila år.
Citera
2022-04-28, 08:32
  #3360
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Artikel 5 i NATO avtalet har ju bara åberopats en gång på 70 år, efter 9-11. De blodiga krig du talar om har utkämpats (med stöd och deltagande även från Sverige i vissa fall) under andra fanor än NATO.
Visst men det motsäger inte mitt påstående om det inflytande USA har internationellt genom NATO via exempelvis FN.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback