2022-04-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Tror ni sprutfnasket diktatorn Pruttler gör ett kort eller långt framträdande på segermarschen? Det han höll på nått stadium för några veckor sen var ju inte så imponerande. Tror han stod där hela 5 minuter? Sen var det mest gitarrer och skit som kom fram medan dvärjen åkte och gömde sig i nån bunker.

Ser vi samma paranoida sjuke man den 9:e maj eller kommer han vara död tro?

Han kanske börjar få förståelse för sin föregångares alkoholism nu Boris visste nog att det är
en sak att ha tillgång till utrustning och en annan att få den att fungera .
Boris förstod nog att det vore meningslöst att försöka organisera Rysslands befolkning för en
gemensam insatts. Bättre då att låta dom som har förmågan göra affärer med den fria världen
och på så sätt långsamt kunna höja levnadsstandarden i Ryssland.
Putin verkar agera som vilken psykopat som helst , om inte jag får som jag vill skall ingen annan
få det heller , av "empatistörda narcissister" kan man inte vänta sig något annat .
Man får hoppas att dom som har koderna till massförstörelsevapnen förstår hur sjuk han är
och inte avfyrar .
Dom väger kanske även in att dom då inte kommer kunna pensionera sig i Italien och då
kunna casha ut från sina Schweiziska bankkonton.
Citera
2022-04-28, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur länge skall vi vänta
innan NATO sätter stopp
för Putins krig i Ukraina..?
Sätter stopp? De vill ju förlänga det in absurdum med sitt stöd till Ukraina…
Galet att det satsas mer på militära lösningar än på förhandlingslösningar…
Citera
2022-04-28, 08:56
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur länge skall vi vänta
innan NATO sätter stopp
för Putins krig i Ukraina..?

Nato måste förhålla sig väldigt cyniskt till situationen där vi står just nu eftersom världen löper större risk för kärnvapenkrig om man tar öppet spjärn mot Mordor istället för att som nu stå vid sidlinjen och hjälpa Ukraina med underrättelser, expertis och krigsleksaker. Finns inga lösningar bara kompromisser.

Skulle dvärgen börja sula atombomber omkring sig, "kasta första stenen", så aktualiseras kärnvapenhotet ("pandoras ask öppnad") och scenen målas om totalt. Rysslands tjugo största städer förvandlas då till en grusgrop inom en timme och vice versa. Vid intresse googla på "MAD-doktrinen".
Citera
2022-04-28, 08:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Vad är grejen med att ta över azovstal? På vilket sätt gynnar det ryssarna?
Det frigör trupper för dem.
Citera
2022-04-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Det går inte att förhandla med "empatistörda psykopater" jag har själv försökt i den lilla skalan
dom har helt enkelt inte förmågan att se någon annans perspektiv på saken.
Dom har heller ingen förmåga att känna medlidande inte ens för sina egna , det enda man
kan göra är att begränsa deras handlingsutrymme så mycket som möjligt.
Man får helt enkelt tvinga dom att stanna på sin egen landplätt och vänta på att befolkningen
där tröttnar och avsätter idioterna.
Citera
2022-04-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
?! självklart är det Putins fel...

Ok sorry. Tolkade ditt inlägg som att du skyllde kriget på väst som många här inne gör.
Citera
2022-04-28, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
NATO är en allians med udden mot Sovjet/Ryssland, men Sovjets dominans av Östersjön gjorde tidigare ett svenskt medlemskap omöjligt.

Ett led av retoriska förvecklingar räcker för att sudda ut gränsen mellan försvar och anfall.
Exempelvis när USA försvarade sig mot det irakiska hotet.

Det kategoriska nonchalerandet av geopolitik är på god väg att leda till Ukrainas förintelse.
Visst, det är bättre än ett ryskt Ukraina, men ett västorienterat Ryssland hade ju varit ännu trevligare.

Nej nu blandar du ihop NATO med USA eller FN förda krig.

Sen bör DU kanske fråga dig varför så många östländer söker medlemskap i NATO
Kan det vara för att dom inte var så sugna på en Ukraina kanske?

Jag tror du fick sista stycket fel, detta krig är på väg att leda till Rysslands förintelse...
Citera
2022-04-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du verkar väldigt insatt i vad som händer där borta. Följer du Aftonbladet och svts rapportering slaviskt?

Jag lyckas inte tolka ditt inlägg och vet inte heller om du stöder Ryssland eller Ukraina så med risk för att jag har fel,

Läser man MSM i detta krig så har man fått helt fel input.

Gå in på bloggar och Ukrainska sidan så är du närmast sanningen. Det är skitlätt att fastna i en prorysk sida och då tror man att rysspacket vinner men vi VET att dom gett upp 60% av frontlinjen och det är ej en vinst eller taktik.

Inom ett par månader ryker DOnbass och Krim, hur vet jag det, jo dom kör slut på allt nu och Ukraina väntar bara på tillfälle för motoffensiv.
Citera
2022-04-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Så var ju den ryska "retoriken" i början av kriget.

Precis! Hur lyder anledningen idag? Försöker man demilitarisera NATO?

https://youtu.be/WDE6N2qnIbA?t=235
Citera
2022-04-28, 09:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag lyckas inte tolka ditt inlägg och vet inte heller om du stöder Ryssland eller Ukraina så med risk för att jag har fel,

Läser man MSM i detta krig så har man fått helt fel input.

Gå in på bloggar och Ukrainska sidan så är du närmast sanningen. Det är skitlätt att fastna i en prorysk sida och då tror man att rysspacket vinner men vi VET att dom gett upp 60% av frontlinjen och det är ej en vinst eller taktik.

Inom ett par månader ryker DOnbass och Krim, hur vet jag det, jo dom kör slut på allt nu och Ukraina väntar bara på tillfälle för motoffensiv.
Jag stöder ingen av länderna men tycker att MSM är väldigt ensidiga i sin rapportering. Ukraina är ett korrumperat skitland som dödat tusentals etniska ryssar i östra Ukraina sen 2014 och USA har bevisligen varit inblandade och är till stor del skyldiga till det här kriget. Ryssland är dock överdrivet nationalistiskt vilket också är en orsak till det här kriget.
Citera
2022-04-28, 09:16
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Justdet.
Ge inget militärt stöd till Ukraina utan satsa på förhandlingar.
Hade man tänkt så från dag ett så hade hela Ukraina varit ockuperat nu och utrensningarna hade pågått för fullt.
Då hade du varit lycklig antar jag?
Medan Moldavien och Baltikum hade förberett sina "förhandlingar" med Putin...
Citera
2022-04-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Nej, det finns inget att vinna på ett krig 2022.
Som Sting sjöng i låten ”Russians” på 80-talet: ”There is no such thing as a winnable war, it’s a lie we don’t believe in anymore”.

Men Putin har väl inte förstått texten. All utrikespolitik är egentligen inrikespolitik och Putins krig handlar ju bara om att stärka sin maktbas, vilket det troligen gjort kortsiktigt men som kommer bli hans absolut sopigaste beslut långsiktigt.

Han sjöng i samma sång "I hope the russians love their children too" - något jag alltid tyckt var en ganska märklig textrad men nu delar jag hans förhoppningar och oro..
ryssar verkar inte tveka att skicka kanonmat till fronten. Kanske tvekar de inte att trycka på den röda knappen heller...

https://www.youtube.com/watch?v=wHylQRVN2Qs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in