2022-04-27, 23:11
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

+1 på "straffar som inte är straff" till Malmö. Brukar bli minst en i varje stormöte.

Bevisa det.
Citera
2022-04-28, 05:14
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Vinden vänder, det är nu det händer, HIF ska ta guld, Di Röe stormar fram, nu ska vi vinna Allsvenskan!

Charlie Weberg är kung! På söndag krossar vi Mjällby!
Citera
2022-04-28, 05:23
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Vinden vänder, det är nu det händer, HIF ska ta guld, Di Röe stormar fram, nu ska vi vinna Allsvenskan!

BT Kemi-skandalen kontaminerade uppenbarligen dricksvattnet i Helsingborg.

Nej, mittenlag i år tjavo.
Senast redigerad av lemmy124 2022-04-28 kl. 05:25.
Citera
2022-04-28, 09:13
Medlem
Sett lite matcher nu och börjar få lite tydligare åsikter om vissa lag.

Sundsvall är kass, även om de är småfarliga offensivt. Men räcker inte till.

Degerfors - inte sett ännu, men gissar att de är lika dåliga som Sundsvall.

Helsingborg trodde jag också var kass, men måste motvilligt ändra mig. De har faktiskt något på gång och kan landa i någonstans i mitten av sluttabellen.

Mjällby har absolut inte i toppen att göra. Kanske inte ens skall betraktas som ett mittenlag. De 10 poäng de skrapat ihop kommer de ha nytta av i höst, för att undvika kval.

Varberg är numera ett stabilt mittenlag i Allsvenskan. Inför säsongen trodde jag att de hade lekt klart och skulle vara i bottenstrid, men de är fan riktigt bra. Igen.

Kalmar är väl lite överskattade. Åtminstone om man trodde de skulle hålla till på övre halvan, men där har de inte att göra.

Tips inför helgen: ´Helsingborg vinner i Mjällby. Blåvitt vinner enkelt mot Kalmar.

Övriga lag avvaktar jag med, då jag inte sett tillräckligt. Storstadslagen diskuteras ju dessutom tillräckligt av andra här inne.
Citera
2022-04-28, 09:44
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Sett lite matcher nu och börjar få lite tydligare åsikter om vissa lag.

Sundsvall är kass, även om de är småfarliga offensivt. Men räcker inte till.

Degerfors - inte sett ännu, men gissar att de är lika dåliga som Sundsvall.

Helsingborg trodde jag också var kass, men måste motvilligt ändra mig. De har faktiskt något på gång och kan landa i någonstans i mitten av sluttabellen.

Mjällby har absolut inte i toppen att göra. Kanske inte ens skall betraktas som ett mittenlag. De 10 poäng de skrapat ihop kommer de ha nytta av i höst, för att undvika kval.

Varberg är numera ett stabilt mittenlag i Allsvenskan. Inför säsongen trodde jag att de hade lekt klart och skulle vara i bottenstrid, men de är fan riktigt bra. Igen.

Kalmar är väl lite överskattade. Åtminstone om man trodde de skulle hålla till på övre halvan, men där har de inte att göra.

Tips inför helgen: ´Helsingborg vinner i Mjällby. Blåvitt vinner enkelt mot Kalmar.

Övriga lag avvaktar jag med, då jag inte sett tillräckligt. Storstadslagen diskuteras ju dessutom tillräckligt av andra här inne.
Mjällby har bara släppt in mål i en av fem matcher så här långt. Då har man mött tänkta topplag i tre av matcherna. Att de skulle dras in i en bottenstrid har jag svårt att se. Däremot kommer de självklart inte stanna i toppen till hösten.

Varberg, Helsingborg, Degerfors, Värnamo och Sundsvall kommer få slåss om kontraktet, möjligtvis även Sirius. Mitt tips är att Sundsvall och Degerfors åker ur och Värnamo slåss med Helsingborg för att undvika kvalet.
Citera
2022-04-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Oväntat att Malmö går in som favoriter till seriefinalen på måndag. Skulle MFFarna i tråden nöja sig med en pinne eller är det bara seger som räknas? För egen del skulle jag vara missnöjd med kryss.
Nu har oddset vänt och spelbolagen ser nu oss som knappa favoriter i seriefinalen, fullt rimligt anser jag.

Hur är skadeläget i Malmö inför matchen? AC missar? IKT?
Citera
2022-04-28, 14:32
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy

Charlie Weberg är tjock.
Citera
2022-04-28, 14:33
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nu har oddset vänt och spelbolagen ser nu oss som knappa favoriter i seriefinalen, fullt rimligt anser jag.

Hur är skadeläget i Malmö inför matchen? AC missar? IKT?
IKT spelar nog. Skadeuppdateringen på AC säger att det är bättre än befarat, men jag tror inte han kommer starta.
Citera
2022-04-28, 14:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
En hälsning till Ola Toivonen som gråter i media.
https://open.spotify.com/track/3IRg7...TZSab5HXlLctpA

Citera
2022-04-28, 14:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
En hälsning till Ola Toivonen som gråter i media.
https://open.spotify.com/track/3IRg7...TZSab5HXlLctpA

Det är kul att ni själva kallar en arena med plastgräs för helvetet.
Citera
2022-04-28, 14:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är kul att ni själva kallar en arena med plastgräs för helvetet.
Det är ju kul att du tolkar allt bokstavligt det är ju så klart (från min sida) skrivet med glimten i ögat. Men med tanke på det klagande på arenan och hur mycket pisk ni får av oss och av Djurgården är det väl ert personliga helvete? Som de sa i Bajenpodden (notera att det är ett skämt, så ni inte blir alldeles indignerade) borde vi lägga en motion om att alla matcher spelas på konstgräs.
Citera
2022-04-28, 15:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är ju kul att du tolkar allt bokstavligt det är ju så klart (från min sida) skrivet med glimten i ögat. Men med tanke på det klagande på arenan och hur mycket pisk ni får av oss och av Djurgården är det väl ert personliga helvete? Som de sa i Bajenpodden (notera att det är ett skämt, så ni inte blir alldeles indignerade) borde vi lägga en motion om att alla matcher spelas på konstgräs.

Vi är obesegrade på Tele2 i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in