2022-04-27, 22:46
Medlem
Någon kanske redan har lyckats knäcka detta men spann vidare på det någon skrev om Ford Focus och hittade denna bild som visar baksätet på en Ford Focus årsmodell 2008:

https://www.car.info/sv-se/image/ford-focus-5-door-hatchback-interior-2-506662
Citera
2022-04-27, 22:47
Medlem
LightFandangos avatar
500+ kontakter på LinkedIn så jag antar detta var vulkanutbrottet? Om tidningarna kommer att skriva om det vet jag inte, men han lär väl ha en hyfsad fallskärm kanske.
Citera
2022-04-27, 22:49
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
500+ kontakter på LinkedIn så jag antar detta var vulkanutbrottet? Om tidningarna kommer att skriva om det vet jag inte, men han lär väl ha en hyfsad fallskärm kanske.

Ja, precis! Var inte Mr Volcano en frimurare? Blomman på kavajslaget ser ut att ha fem uddar ...
Citera
2022-04-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Ja, jag tror inte heller fiskerskan från Rosengård blir långlivad (eller om hon pensionerades efter två uthängningar). Många presumtiva gäddor anar nog trubbel när de läser det även om hon försöker kompensera genom att vara hästtjej och "gå till stallet". (Supermärklig kombination.)

Ja det får man nog lugnt säga. Jag älskar Dumpen, det är inte det. Dumpen får mina hårt förslavade och skattade kronor. En hästtjej som fiskar i Rosengård, jag tror inte på den. Dom kommer aldrig hänga ut någon från Rosengård.

Nån skrev ett förslag om Dumpen premium/gold member där man som VIP skulle få inside om gäddorna "Vad som hände sen". Polisanmälan nedlagd i 90% av fallen annars begära ut gratis FUP.

Samma gamla halvfeta svennegubbar som chattat med en 14-åring. När kommer vulkanen? Kändis? Media skulle hänga på enligt herrskapet.

Dom gör naturligtvis ett hästjobb som ingen annan vågar så jag står på deras sida 100%.
Citera
2022-04-27, 22:53
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, precis! Var inte Mr Volcano en frimurare? Blomman på kavajslaget ser ut att ha fem uddar ...

Varför skulle han vara vulkanpeddot.? Dom visste ju inte ens hans identitet innan. Känns inte som dom skulle hypa någon som dom inte kan namnet på.
Citera
2022-04-27, 22:53
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Kan detta vara den mest välklädda gäddan hittills? Snobbgäddan!

Även den mest aningslösa inför Dumpens arbete?

Vad är det för ålder på karln? Runt 50-55?
Född samma år som högerpartiet bytte namn till moderata samlingspartiet om jag är rätt ute
Citera
2022-04-27, 22:56
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Identiteten är nog klar. En användare skrev ut ett namn som visar sig stämma. Inlägget togs bort snabbt så ni andra kan ju köra med era rebusar
Du kan väl göra en rebus?
Citera
2022-04-27, 22:59
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulronn
Någon kanske redan har lyckats knäcka detta men spann vidare på det någon skrev om Ford Focus och hittade denna bild som visar baksätet på en Ford Focus årsmodell 2008:

https://www.car.info/sv-se/image/ford-focus-5-door-hatchback-interior-2-506662
Mycket bra. Då gäller det bara att komma vidare därifrån.
Citera
2022-04-27, 23:00
Avslutad
Gädd-rebus...

En artist (som i mitt tycke är jävligt kass men tydligen säljer bra) startade sin karriär i Broder Daniel och Honey is cool. Han känner ingen sorg för Göteborg. Påminner om en svensk kung (1362-1364).

Vidare kan man klura på vad en kastrerad hane av nötkreatur som är 3 år eller äldre kallas. Innan dess benämns den stut. Inte att förväxla med tjur eller valack.

Tidpunkten för den brasilianske fotbollspelaren Arthur Friedenreichs död var för övrigt väldigt olycklig.
Senast redigerad av Raymond-Chow 2022-04-27 kl. 23:03.
Citera
2022-04-27, 23:00
Medlem
FluffsterBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Du kan väl göra en rebus?

Jag kan göra en, förnamnet i emailformat blir den utstickande underdelen i ditt käkparti.

Efternamnet, ja förr i tiden drog man plogar med detta ko-aktiga djur +L + saker man inte ska kasta i glashus.

Mvh
/F
Citera
2022-04-27, 23:01
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Varför skulle han vara vulkanpeddot.? Dom visste ju inte ens hans identitet innan. Känns inte som dom skulle hypa någon som dom inte kan namnet på.
"vesuvio" i chatloggen + 500+ på LinkedIn + att han enligt podden skippat att dyka upp flera ggr tidigare? Tecknen finns där om man är konspirationsteoretiskt lagd. Men jag vet inte ...
Citera
2022-04-27, 23:01
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Bra Raymond-Chow och FluffsterBunny, tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in