2022-04-27, 22:09
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Om aspies- personer lät bli att skaffa barn, gjorde de alla runt i kring en tjänst. Alla dessa som slapp drabbas av autistiska föräldrar och slapp födas som autister själva.-

Autism ärvs med många gener. En riskfaktor förutom pappans och mammans ålder är föräldrarnas intelligens, och värst är det om båda är intelligenta. Över 130 så massdubblas risken för att deras barn ska bli autistiskt.

Kolla runt på vetenskapsmän. De har alla autistiska ungar.
Citera
2022-04-27, 22:14
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Svårt med läsförståelsen?
Du undrade om de var lågbegåvade också, och min kommentar var att det är ofta en del av diagnosen.

Den är god min vän, det är även min radar för rövhål.

Det kan det vara, men du babblade om allt möjligt min vän, och dessutom finns det högfungerande autister eller som en annan skribent var inne på, Aspbergers. Även om just det inte längre är en diagnos.

Och det finns en skala på lågbegåvning, som du säkert vet så finns det tex infantil autism och högfungerande. Det är enorm skillnad på dessa människor.

Då du verkar tillhöra begåvningsreserven så skall jag förklara det enkelt för dig.

1-100. En människa med autism kan vara vart som helst på denna skala.

Förstår du nu hur jag menar?
Citera
2022-04-27, 22:23
Medlem
Daria.Ms avatar
Tycker att det är kul och givande att umgås med ”högfungerande autister”, spännande och intressant att ta del av nya perspektiv och idéer som min neurotypiska hjärna aldrig hade kommit på. Har iofs aldrig stött på någon som bara har ETT specialintresse, det hade kanske varit lite tjatigt i längden. Mycket av de svårigheter som kommer med diagnosen går det ju att jobba med, särskilt nu när det upptäcks tidigare än förr.
Citera
2022-04-27, 22:28
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Den är god min vän, det är även min radar för rövhål.

Det kan det vara, men du babblade om allt möjligt min vän, och dessutom finns det högfungerande autister eller som en annan skribent var inne på, Aspbergers. Även om just det inte längre är en diagnos.

Och det finns en skala på lågbegåvning, som du säkert vet så finns det tex infantil autism och högfungerande. Det är enorm skillnad på dessa människor.

Då du verkar tillhöra begåvningsreserven så skall jag förklara det enkelt för dig.

1-100. En människa med autism kan vara vart som helst på denna skala.

Förstår du nu hur jag menar?
Du har nu kallat mig 'min vän' i flera inlägg, trots att vi inte känner varandra, eller är vänner.
Behöver jag tala till dig som en aspie? OK: vi är inte vänner!

Och som jag skrev, och du inte fattade, så är inte alla på NPF-skalan lågbegåvade, men de är betydligt fler än de som inte är på NPF-skalan.
1-100: människor utan NPF är normaldistribuerade med medel på 50
1-100: människor med NPF är möjligen normaldistribuerade med medel på kanske 80?, alternativt inte normaldistribuerade, utan med övervikt under medel.

Det är ingen superkraft, utan ett handikapp, eller 'funktionsvariation'
Citera
2022-04-27, 22:38
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Du har nu kallat mig 'min vän' i flera inlägg, trots att vi inte känner varandra, eller är vänner.
Behöver jag tala till dig som en aspie? OK: vi är inte vänner!

Och som jag skrev, och du inte fattade, så är inte alla på NPF-skalan lågbegåvade, men de är betydligt fler än de som inte är på NPF-skalan.
1-100: människor utan NPF är normaldistribuerade med medel på 50
1-100: människor med NPF är möjligen normaldistribuerade med medel på kanske 80?, alternativt inte normaldistribuerade, utan med övervikt under medel.

Det är ingen superkraft, utan ett handikapp, eller 'funktionsvariation'

Nu börjar detta bli tjatigt min vän.

Åter igen börjar du babbla om superkrafter och annat trams.

Vem har nämnt det förutom du?

Läs om min första post som du citerade igen.

Jag kan inte avgöra om du är en idiot eller om du trollar.

Kram på dig min vän.
Citera
2022-04-27, 22:41
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Nu börjar detta bli tjatigt min vän.

Åter igen börjar du babbla om superkrafter och annat trams.

Vem har nämnt det förutom du?

Läs om min första post som du citerade igen.

Jag kan inte avgöra om du är en idiot eller om du trollar.

Kram på dig min vän.
Stopp, min kropp!
Jag är inte din vän. Fatta det! Dumjävel!

Aspisar och andra NPFare hävdar alltid att det är en superkraft, vilket är fel, det är ett handikapp, en funktionsnedsättning.
Citera
2022-04-27, 22:55
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Stopp, min kropp!
Jag är inte din vän. Fatta det! Dumjävel!

Aspisar och andra NPFare hävdar alltid att det är en superkraft, vilket är fel, det är ett handikapp, en funktionsnedsättning.

Jodå, jag har redan fått dig arg och frustrerad som straff för din idioti, visst är du min.

Och åter till min poäng, jag har inte kallat det en superkraft.

Kram på dig min vän.

Men jag skall leva som jag lär, detta blir mitt sista svar.
Citera
2022-04-27, 22:59
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jodå, jag har redan fått dig arg och frustrerad som straff för din idioti, visst är du min.

Och åter till min poäng, jag har inte kallat det en superkraft.

Kram på dig min vän.

Men jag skall leva som jag lär, detta blir mitt sista svar.
Du bevisar min poäng, ändå.
Du är nog tom ovanligt korkad tom för en aspie/NPF-mupp.
Och du har rätt, det är ingen superkraft, särskilt inte för dig.
Citera
2022-04-27, 23:01
Medlem
Custom_mades avatar
Som allt idag. Alla förväntas anpassa sig till psykfallen istället för att psykfallen ska anpassa sig som både är det praktiska, rätta och enda tänkbara egentligen.

Att alla ska anpassa sig till varje random speciell snöflinga, babbe, feminazi eller diagnosbarn är helt otänkbart rent logiskt. Men det är den vägen vi ska gå tydligen!
Citera
2022-04-27, 23:40
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Som allt idag. Alla förväntas anpassa sig till psykfallen istället för att psykfallen ska anpassa sig som både är det praktiska, rätta och enda tänkbara egentligen.

Att alla ska anpassa sig till varje random speciell snöflinga, babbe, feminazi eller diagnosbarn är helt otänkbart rent logiskt. Men det är den vägen vi ska gå tydligen!
Självklart ska man inte behöva göra hur jävla mycket anpassningar som helst, men det är faktiskt rätt rimligt att göra vissa anpassningar. Om du hade en besökare som satt i rullstol eller var blind antar jag att du hade gjort en del anpassningar pga det, och vad är egentligen skillnaden?

Citat:
Du bevisar min poäng, ändå.
Du är nog tom ovanligt korkad tom för en aspie/NPF-mupp.
Och du har rätt, det är ingen superkraft, särskilt inte för dig.
Vad är det kvalitetssnus har sagt som är korkat? Är det att hen fortsätter kalla dig "min vän"?

Citat:
Ursprungligen postat av Finkelsten
Är det allt för autistiskt att undra varför du benämner din släkting "hen"? Jobbigare än autister är människor som använder det ordet, särskilt när det även i en pk-kontext är helt omotiverat (dvs du bör ju veta personens kön).
Något som verkligen är asjobbigt och smått autistiskt är de som ALLTID ska börja påpeka att ordet hen är onödigt.

EDIT:

Missade att tråden var flera år gammal
Senast redigerad av SvenHelsing 2022-04-28 kl. 00:07.
Citera
2022-04-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Jag håller med om att det är löjligt av personalen. Och varför försöka vägleda personer som uppenbarligen inte går att vägleda? De två stackarna har nog aldrig sagt ett enda ord i hela sina liv. Vad skulle få dem att börja prata eller ens lyssna?

Jag vet inte. Det är värre med ett sådant beteende mot en människa i ett sådant tillstånd. Personligen skulle jag bli skitförbannad om någon pissluffare tog sig friheten att ha åsikter om vad jag gjorde. Oavsett om jag höll mig i spiskroken innanför kalsongerna eller satt och peta mig i näsan eller släppte en fjärt.
Folk ska skita i andra och sköta sig själva. Punkt.
Citera
2022-04-28, 01:23
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahbez
Sen hatar jag typen som aldrig kan ta in vad andra säger och är allmänt tystlåtna (inget fel i sig) men sen kan dom själva sitta och hålla långa monologer och förvänta sig att folk ska lyssna på DOM!
Tystlåtna (dvs lyssnar). Men när de öppnar käften är det ett problem för dig...

Kan själv sitta och lyssna i timmar på vissa personer, och bara lägga in korta instick här och där, där man kan svinga in och ut i intresse och ointresse för det pågår så länge och är så ensidig monologliknande dialog. När man själv öppnar käften för lite ventilering efteråt försvinner tydligt intresset ur ögonen på bara någon minut, ibland nästan irritation att man haft mage att ta plats i etern när de minutrarna kunde lagts på att snacka om vad som intresserar dom, eller om deras egna tankar och liv.

Är du säker på att det inte är du som är autisten? Om det beteendet nu är ett tecken på autism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in