2022-04-27, 13:36
  #697
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Jag stoppade in handen i din röv och hittade, likt din kommentar bara skit.
Du glömde skiljetecknet efter kommentar så sluta lek smart
Citera
2022-04-27, 14:06
  #698
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Du glömde skiljetecknet efter kommentar så sluta lek smart

Jag fattar inte vad du menar och vad dina kommentarer ska tillföra.
Citera
2022-04-27, 14:59
  #699
Medlem
/SBB.Säkerligen riktigt bra!

Personligen anser jag och säkerligen många med mig att det var ett riktigt bra första kvartal som SBB levererade, där hyresintäkterna ökade till hela 1 831 mkr.

Nedan en prognos som jag läste i en PDF från bolaget med en hypotetisk ögonblicksbild för rullande 12 månader.

Hyresintäkter justerat Ca.7 339 miljoner.
Driftnetto justerat Ca.5 427 miljoner.
Förvaltningsresultat justerat innan utdelningen Ca.5 397 miljoner.

Förvaltningsresultat hänförligt stamaktie A-B justerat Ca.4 479 miljoner =Ca.3,08kr.

Value-add-strategier hänförligt stamaktie A.B Ca.3 900 miljoner =Ca.2,68kr.

Totalt justerat förvaltningsresultat till stamaktieägarna inkluderat value-add-strategier Ca.8 379 miljoner =Ca.5,76kr.

https://corporate.sbbnorden.se/sv/wp-content/uploads/sites/3/2022/04/sbb-samhallsbyggnadsbolaget-i-norden-ab-delarsrapport-januari-mars-2022-starkt-forvaltningsresulta-2 20427.pdf

Man kan ju då även lägga märke till att dem finansiella kostnaderna dessförinnan är betalda för 12 månader som bedömdes till Ca.-1069 miljoner,och där dem finansiella intäkterna då bedömdes till Ca.132 miljoner.


Jag ska läsa mer ikväll angående första kvartalet i Q1-2022.

/SBB.Det ser ju fortsatt antagligen riktigt bra ut för bolaget!
__________________
Senast redigerad av Jerker2 2022-04-27 kl. 15:09.
Citera
2022-04-27, 15:34
  #700
Medlem
Tyrranics avatar
Mycket trevligt att vår fina VD Ilija köpte några aktier den 27/4. Bara för 31 000 000 SEK.

Men det betyder nog att han också tror på uppgång. 😊
__________________
Senast redigerad av Tyrranic 2022-04-27 kl. 15:37.
Citera
2022-04-27, 16:05
  #701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerker2
/SBB.Säkerligen riktigt bra!

Personligen anser jag och säkerligen många med mig att det var ett riktigt bra första kvartal som SBB levererade, där hyresintäkterna ökade till hela 1 831 mkr.

Nedan en prognos som jag läste i en PDF från bolaget med en hypotetisk ögonblicksbild för rullande 12 månader.

Hyresintäkter justerat Ca.7 339 miljoner.
Driftnetto justerat Ca.5 427 miljoner.
Förvaltningsresultat justerat innan utdelningen Ca.5 397 miljoner.

Förvaltningsresultat hänförligt stamaktie A-B justerat Ca.4 479 miljoner =Ca.3,08kr.

Value-add-strategier hänförligt stamaktie A.B Ca.3 900 miljoner =Ca.2,68kr.

Totalt justerat förvaltningsresultat till stamaktieägarna inkluderat value-add-strategier Ca.8 379 miljoner =Ca.5,76kr.

https://corporate.sbbnorden.se/sv/wp-content/uploads/sites/3/2022/04/sbb-samhallsbyggnadsbolaget-i-norden-ab-delarsrapport-januari-mars-2022-starkt-forvaltningsresulta-2 20427.pdf

Man kan ju då även lägga märke till att dem finansiella kostnaderna dessförinnan är betalda för 12 månader som bedömdes till Ca.-1069 miljoner,och där dem finansiella intäkterna då bedömdes till Ca.132 miljoner.


Jag ska läsa mer ikväll angående första kvartalet i Q1-2022.

/SBB.Det ser ju fortsatt antagligen riktigt bra ut för bolaget!
Bra resultat. Ser fint ut för framtiden tycker jag med!
Citera
2022-04-27, 18:06
  #702
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jo men vi som har varit med sedan start har haft en bra utveckling trots senaste tidens kursfall.
Dessutom finns det många aktier som har en liknande resa senaste tiden, inget unikt för SBB.

Vad jag önskar från SBB nu är ett tydligt uttalande att expansionsplanerna får lägre prioritet och att fokus nu ligger på att se till att ha reserver för att kunna lösa dyra lån och att förbereda sig för ett högre ränteläge framöver.

Här handlar det mer om moral.

Skulle du köpa - vi drar till med något fiktivt - Die Seifenfabrik AG, som gör tvål av folkfett, judar eller andra, bara för att "aktien är billig"???
Citera
2022-04-27, 18:08
  #703
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Här handlar det mer om moral.

Skulle du köpa - vi drar till med något fiktivt - Die Seifenfabrik AG, som gör tvål av folkfett, judar eller andra, bara för att "aktien är billig"???

EDIT: Kollar och ser att den stängde under 32 idag igen och inte hängde med uppgången på procenten. Ännu en god nattsömn...
Citera
2022-04-27, 18:10
  #704
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
EDIT: Kollar och ser att den stängde under 32 idag igen och inte hängde med uppgången på procenten. Ännu en god nattsömn...

1,25% uppgång idag måste ses som ytterst blygsamt om allt är så himla toppen.
Citera
2022-04-27, 18:13
  #705
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Här handlar det mer om moral.

Skulle du köpa - vi drar till med något fiktivt - Die Seifenfabrik AG, som gör tvål av folkfett, judar eller andra, bara för att "aktien är billig"???


Oj, wow

Jag är stum. Det där såg jag inte komma.
Tvål av judar alltså. SBB, jag förstår faktiskt inte och gör dig inte besväret att försöka förklara för mig, tack.
Citera
2022-04-27, 18:22
  #706
Medlem
Under 30 imorrn är väl inte helt otippat?
Citera
2022-04-27, 18:25
  #707
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Oj, wow

Jag är stum. Det där såg jag inte komma.
Tvål av judar alltså. SBB, jag förstår faktiskt inte och gör dig inte besväret att försöka förklara för mig, tack.



Kanske lite drastiskt, men den där jävla sossemyglaren Bataljan eller vad fanskapet heter visar på om inte allt men mycket av vad som är fel i Sverige. Köpa kommunala fastigheter, låt säga en ishall, och sedan låta kommunen hyra den (dyrare!) och samtidigt skita i underhåll. Jättebra! Den blå kommunen kan sänka skatten (vilket är big no no - det gör man om man skurit kostnader, inte frigjort kapital) den röda kan låta PK-industrin fortsätta att explodera och anställa ännu fler värdegrundssamordnare och integrationskoordinatorer.

Grattis Sverige!

(kunde Bataljan dragit in deg på att koka judar HADE han gjort det, var väl typ så jag menade).

DÄRFÖR skulle jag aldrig investera i SAB, Samhällsavvecklingsbolaget.
Citera
2022-04-27, 18:31
  #708
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
- - gör dig inte besväret att försöka förklara för mig, tack.

Läste illa och slarvigt, så nu gjorde det ändå. Hemskt ledsen.

Dessutom tror jag det är en vettlös investering. I synnerhet vid maktskifte, och stopp för import av valboskap och satsning på återvandring. Och när Soc inte pröjsar utan en hederlig knegande Svensson (eller för den delen en hederligt knegande Ahmed) - ja då är Bataljans intäkter inte så säkrade längre. Och några fler "sociala obligationer" till minusränta kan han fetglömma.

Minns inte var min prognos var när den låg över 60 spänn - men har för mig 20-30. Långsiktigt alldeles för högt inser jag nu. Sedan kan den i vår göra "glädjeskutt" mot 40, långsiktigt dock ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in