Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag pratade häromdagen om det sataniska systemet i väst. De ljuger om allt. Alla. Du ser ju vad som händer med de få som vågar gå emot. De blir avskedade från sina jobb etc. Ni här i tråden vill att såna som jag ska avrättas. Tro fan att det blir en lätt match att föra fram en lögnagenda då.
Du kommer få se vem som fick rätt till slut. Jag hoppas du minns vem som ljög resten av ditt liv.
Sataniska systemet i väst? Vet inte vad väst har med saken att göra när majoriteten av världens länder fördömt Rysslands invasion av Ukraina.
Att du för ut Kreml propaganda gör inte så mycket då FB är en fri plats för alla åsikter, även dina. Jag skulle tom säga att din sida är viktig, inte för att den är sann för den är rena påhitt utan just för att yttrandefrihet är viktigt. Även osanna saker är viktiga att föra fram, antingen har man yttrandefrihet eller inte.
Just därför kan jag inte förstå hur någon som gillar Ryssland använder FB, Ryssland är precis motsatsen till yttrandefihet. Du vill ha en typ av yttrandefrihet som du förnekar vanlige gemene Ryss. Men det är en annan historia.
Vi får bara se hur det utvecklas, men så länge FB finns så kommer minst två sidor av varje sak att komma fram. Skulle vara roligt om fler insåg hur viktigt yttrandefrihet är.