Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Ja detta är faktiskt ett stort problem och detta oroar mig att han kommer att bli frisläppt och få skadestånd.
Klart att MGM nekar. Han vore ju en komplett idiot om han inte gjorde detta. Nej övervakningskameror finns förstås inte i detta övergivna område. Jag vet inte men om det finns vittnen som har sett dem tillsammans så stärker detta i a f hennes berättelse. Jag är övertygad om att hon har berättat sanningen men hur BEVISAR man det? Kanske DNA på hennes sönderrivna kläder och hennes skor som tydligen skall ha hittats i gruvhålets närhet? Fingeravtryck på hennes skor?
Det räcker inte enbart med en trovärdig historia. Det räcker inte ens med ett erkännande. Det måste kunna bevisas. Vi får hoppas att polisen sitter på uppgifter som gör detta möjligt.
Jag tror att han trots allt sitter pyrt till.
Kvinnan hade fått sina kläder sönderslitna. Det borde finnas både skador och DNA som bevisar att våld har brukats.
Om det sedan går att bevisa att mannen har återkommit till gruvan, antagligen för att säkerställa att hon inte levde, då tror jag att ett likgiltighetsuppsåt inte går att runda.
Hittar man sedan stenar, m.m., med hans DNA så blir det nog mer än likgiltighet.
Man kan även hålla tummarna för att han är en sjuhelvetes idiot. Man kan alltid hoppas att fanskapet kommer med några uppenbara lögner som totalsänker trovärdigheten. Modern kriminalteknik har skapat problem för nyinvandrade gärningsmän utan konsekvenstänk.
Det skulle smaka fågel om fanskapet nekade till att ha hållit i en sten vid gruvhålet samtidigt som det kryllar av DNA-spår på stenar där kvinnan hittades......typ.