Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Ja detta är faktiskt ett stort problem och detta oroar mig att han kommer att bli frisläppt och få skadestånd.
Klart att MGM nekar. Han vore ju en komplett idiot om han inte gjorde detta. Nej övervakningskameror finns förstås inte i detta övergivna område. Jag vet inte men om det finns vittnen som har sett dem tillsammans så stärker detta i a f hennes berättelse. Jag är övertygad om att hon har berättat sanningen men hur BEVISAR man det? Kanske DNA på hennes sönderrivna kläder och hennes skor som tydligen skall ha hittats i gruvhålets närhet? Fingeravtryck på hennes skor?
En sak som jag tänkte på var staketet.
Insatsledaren sa vi något tillfälle att han trode att det skadades när hon blev nerknuffad.
Någon i tråden skrev däremot om jag inte missminner mig, att stängslet redan var trasigt.
Men det skulle kunna vara en ledtråd, om det fanns bevising från staketet. dels hur staktet sett ut tidigare, och ev bådas DNA på den fallna delen av stängslet.
Önsketänkande, jag vet.
Tillägg:
Var bodde mgm?
Var det på en flyktinganläggning?
Finns det övervakningskameror där?
Ett annat hopp är att det kan finnas vittnen där kvinnan bodde, som såg när hon åkte/tvingades iväg.
Som sagt, kanske har han hotat dom att inget säga/polisanmäla/anmäla som försvunnen?
Ab, min fetning:
"
Enligt vad Aftonbladet erfar misstänker polisen att motivet bakom våldsdådet bottnar i ett frieri. Det ska vara uppgifter som framkommit i förhör med de inblandade.
Mannen ska ha friat till kvinnan men hon ska ha svarat nej. Då ska han ha våldtagit henne och knuffat ner henne i det djupa hålet, enligt Aftonbladets uppgifter."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kz4v9y/hon-ville-inte-gifta-sig-da-knuffade-han-ner-henne-i-gruvhalet
Så det finns vittnen som verkar känna till något. Man kan hoppas att de har sett mer, vet något.
Skönt att mgm sitter där han sitter nu, så att han inte kan hota någon till tystnad.