2022-04-27, 15:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
En svår nöt att knäcka.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Ja hur i hela friden ska han kunna dömas? Två ensamma personer i skogen. En "snubblar " över kanten och ramlar ner. Föregicks av "ömsesidigt" sex?

Hur ska en domstol kunna döma honom om han nekar? Lär ju inte finnas någon övervakningskamera där direkt?

Han kommer troligen gå fri.

Ja detta är faktiskt ett stort problem och detta oroar mig att han kommer att bli frisläppt och få skadestånd.

Klart att MGM nekar. Han vore ju en komplett idiot om han inte gjorde detta. Nej övervakningskameror finns förstås inte i detta övergivna område. Jag vet inte men om det finns vittnen som har sett dem tillsammans så stärker detta i a f hennes berättelse. Jag är övertygad om att hon har berättat sanningen men hur BEVISAR man det? Kanske DNA på hennes sönderrivna kläder och hennes skor som tydligen skall ha hittats i gruvhålets närhet? Fingeravtryck på hennes skor?

Det räcker inte enbart med en trovärdig historia. Det räcker inte ens med ett erkännande. Det måste kunna bevisas. Vi får hoppas att polisen sitter på uppgifter som gör detta möjligt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-27 kl. 15:15.
Citera
2022-04-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Ja hur i hela friden ska han kunna dömas? Två ensamma personer i skogen. En "snubblar " över kanten och ramlar ner. Föregicks av "ömsesidigt" sex?

Hur ska en domstol kunna döma honom om han nekar? Lär ju inte finnas någon övervakningskamera där direkt?

Han kommer troligen gå fri.

Om rätten bedömer målsägandens berättelse som mer trovärdig och sammanhängande än den tilltalaldes berättelse så kan det - tillsammans med övriga indicier - räcka för en fällande dom.
Citera
2022-04-27, 15:15
Medlem
Inte en chans att han får ngt längre straff, inga vittnen, ord mot ord, bevisbördan ligger på åklagaren, våldtäkt går inte att bevisa inte heller att hon knuffades ner, han hävdar olycka men vågade inte anmäla pga sitt utvisningsbeslut
Citera
2022-04-27, 15:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja detta är faktiskt ett stort problem och detta oroar mig att han kommer att bli frisläppt och få skadestånd.

Klart att MGM nekar. Han vore ju en komplett idiot om han inte gjorde detta. Nej övervakningskameror finns förstås inte i detta övergivna område. Jag vet inte men om det finns vittnen som har sett dem tillsammans så stärker detta i a f hennes berättelse. Jag är övertygad om att hon har berättat sanningen men hur BEVISAR man det? Kanske DNA på hennes sönderrivna kläder och hennes skor som tydligen skall ha hittats i gruvhålets närhet? Fingeravtryck på hennes skor?

En sak som jag tänkte på var staketet.
Insatsledaren sa vi något tillfälle att han trode att det skadades när hon blev nerknuffad.

Någon i tråden skrev däremot om jag inte missminner mig, att stängslet redan var trasigt.

Men det skulle kunna vara en ledtråd, om det fanns bevising från staketet. dels hur staktet sett ut tidigare, och ev bådas DNA på den fallna delen av stängslet.

Önsketänkande, jag vet.

Tillägg:

Var bodde mgm?
Var det på en flyktinganläggning?
Finns det övervakningskameror där?

Ett annat hopp är att det kan finnas vittnen där kvinnan bodde, som såg när hon åkte/tvingades iväg.
Som sagt, kanske har han hotat dom att inget säga/polisanmäla/anmäla som försvunnen?

Ab, min fetning:
"Enligt vad Aftonbladet erfar misstänker polisen att motivet bakom våldsdådet bottnar i ett frieri. Det ska vara uppgifter som framkommit i förhör med de inblandade.

Mannen ska ha friat till kvinnan men hon ska ha svarat nej. Då ska han ha våldtagit henne och knuffat ner henne i det djupa hålet, enligt Aftonbladets uppgifter.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kz4v9y/hon-ville-inte-gifta-sig-da-knuffade-han-ner-henne-i-gruvhalet

Så det finns vittnen som verkar känna till något. Man kan hoppas att de har sett mer, vet något.
Skönt att mgm sitter där han sitter nu, så att han inte kan hota någon till tystnad.
Senast redigerad av notknapparen 2022-04-27 kl. 15:26.
Citera
2022-04-27, 15:23
Medlem
Tänk hur sjukt mycket äckliga kryp de finns sen man ska lägga Sig ner oherregud i 2 dagar utan mat bland alla kryp

Edit: hon åt säkert kryp!!! Fyfan
Citera
2022-04-27, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Inte en chans att han får ngt längre straff, inga vittnen, ord mot ord, bevisbördan ligger på åklagaren, våldtäkt går inte att bevisa inte heller att hon knuffades ner, han hävdar olycka men vågade inte anmäla pga sitt utvisningsbeslut

Hur ska han förklara dna på allt som han kastat ner på henne när hon låg på botten av gruvan.
Nej, detta blir garanterat ett fängelsestraff på 12-18 år.
Citera
2022-04-27, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane

Blir en fråga om sannolikhet. Hur stor är sannolikheten för att hennes historia är falsk, alla omständigheter betraktade? Tillräckligt för rimligt tvivel?

Nja, tror nog han åker dit.
Citera
2022-04-27, 15:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Staket runt gruvhålet i östra Norbergs kommun.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En sak som jag tänkte på var staketet.
Insatsledaren sa vi något tillfälle att han trode att det skadades när hon blev nerknuffad.

Någon i tråden skrev däremot om jag inte missminner mig, att stängslet redan var trasigt.

Men det skulle kunna vara en ledtråd, om det fanns bevising från staketet. dels hur staktet sett ut tidigare, och ev bådas DNA på den fallna delen av stängslet.

Önsketänkande, jag vet.

Tillägg:

Var bodde mgm?
Var det på en flyktinganläggning?
Finns det övervakningskameror där?

Ett annat hopp är att det kan finnas vittnen där kvinnan bodde, som såg när hon åkte/tvingades iväg.
Som sagt, kanske har han hotat dom att inget säga/polsianmäla/anmäla som försvunnen?

Jag har också läst dessa båda uppgifter ang. staketet.

Även om det skulle ha gått sönder då hon knuffades/slängdes ned bevisar ändå inte detta att han är GM. Det du har tagit upp i ditt tillägg är intressant. Detta skulle ev. kunna ge något.
Citera
2022-04-27, 15:29
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Det räcker inte enbart med en trovärdig historia. Det räcker inte ens med ett erkännande. Det måste kunna bevisas. Vi får hoppas att polisen sitter på uppgifter som gör detta möjligt.

Utan att veta så känns det osannolikt att det finns vittnen till händelsen men visst, allt är möjligt.

Att det går att bevisa att han varit på platsen är en sak men att bevisa att han gjort något brottsligt "utom rimligt tvivel " när ord står mot ord är väldigt knepigt i en skog på en avlägsen plats.

Kanske har dom några elektroniska indicier men det måste vara en lång säker kedja av indicier om det ska hålla "utom rimligt tvivel ".
Citera
2022-04-27, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Hur ska han förklara dna på allt som han kastat ner på henne när hon låg på botten av gruvan.
Nej, detta blir garanterat ett fängelsestraff på 12-18 år.
Ngt straff håller ja med om att det blir men inte så långvarigt, tror han frikänns från våldtäkt och döms för grov misshandel, någorlunda ostraffad, mitt tips 5 är Max.
Citera
2022-04-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Jag är inte med i glasstrut-tänket.
Dumstruten kan du ta på, inte "åtlöjet" som blev avstängd efter ert tjafs.
Erkänn gärna när du har fel. Rapportera åtminstone inte dom som ifrågasätter dina felaktigheter.

Fel som vi reagerat på:

Det går att se både ner och upp. Enda sättet är INTE att han ropar och hon svarar.

Gruvhålet är inte som en glasstrut, det är cylinderformat.
Visserligen inte perfekt cylinderformat, men 100% mer cylinder än glasstrut.

Synd att du inte tittat på film från gruvhålet innan du började killgissa om förhållandena där och tjafsa här vid mothugg, helt i onödan.

Hoppas det här inlägget om felaktigheterna blir kvar. Det första är oförklarligt borta.

Jag gick in med funderingar och bemöttes med otrevligheter. Den första filmen från räddningen och beskrivningen från räddningsarbetarna utgick jag ifrån. I de senare filmerna ser hålet ovalt ut. Räddningsarbetaren som firade ner sig först beskrev att när han närmade sig botten kunde han urskilja ett ansikte.
Om "åtlöjet" blivit avstängd så rår han själv för det. Jag har ingenting med det att göra.
Citera
2022-04-27, 15:33
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt skulle kostnaden för barnen öka av att han hamnar i fängelse?

Med en sådan farsa är det väl rimligt att anta att dom kommer att hamna på glid. Ungar på glid är dyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in