2022-04-27, 15:38
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kanske de tre närstående som sökt kontaktförbud.

Ja det är antagligen så. Men det fick dom väl inte. Och underhåll lär han inte kunna betala.
Citera
2022-04-27, 15:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Handskar?

Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Hur ska han förklara dna på allt som han kastat ner på henne när hon låg på botten av gruvan.
Nej, detta blir garanterat ett fängelsestraff på 12-18 år.

Förvisso kanske det finns DNA på dessa stenar som han kastade ner i gruvhålet.

Den MGM får vi utgå ifrån inte är en komplett idiot. DNA och fingeravtryck måste han känna till. Tänk om han hade handskar på sig då han slängde ner stenar?
Citera
2022-04-27, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Ngt straff håller ja med om att det blir men inte så långvarigt, tror han frikänns från våldtäkt och döms för grov misshandel, någorlunda ostraffad, mitt tips 5 är Max.

Försök till mord kommer han aldrig undan, möjligen våldtäkt, men tveksamt, även av sekunda värde, då försök till mord har ett betydligt högre straffvärde än våldtäkt.
Citera
2022-04-27, 15:45
Medlem
Citat:
Försök till mord kommer han aldrig undan, möjligen våldtäkt, men tveksamt, även av sekunda värde, då försök till mord har ett betydligt högre straffvärde än våldtäkt.
Jag önskar verkligen att han får högsta möjliga straff men jag är tveksam till att så sker, sen ska det jävla aset dessutom utvisas och även det känner jag osäkerhet kring att det sker.
Citera
2022-04-27, 15:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Med en sådan farsa är det väl rimligt att anta att dom kommer att hamna på glid. Ungar på glid är dyra.
Jag tror inte det förändras av om han är i fängelse eller på utsidan. Det kanske tvärtom är bra för barnen om han sitter inne.
Han verkar ju inte överdrivet sympatisk eller ansvarstagande av det som framkommit.
Citera
2022-04-27, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Jag önskar verkligen att han får högsta möjliga straff men jag är tveksam till att så sker, sen ska det jävla aset dessutom utvisas och även det känner jag osäkerhet kring att det sker.

Aset borde aldrig ha varit kvar här, Polis måste ta tag i detta med utvisningar, packet som inte har rätt att vara kvar ska ut från landet omedelbart det beslutet tagits.
Citera
2022-04-27, 15:51
Medlem
Hur långt straff blir det på denna?
Citera
2022-04-27, 15:53
Medlem
Citat:
Mordförsök kan ge samma straffpåföljd som mord. I detta fall, om kvinnan är trovärdig, åker han på 18 år till livstid. Jag tippar på det senare.
Citera
2022-04-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mordförsök kan ge samma straffpåföljd som mord. I detta fall, om kvinnan är trovärdig, åker han på 18 år till livstid. Jag tippar på det senare.
Hoppas du har rätt här, ngt annat vore skam för vad han gjort.
Citera
2022-04-27, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Som muslim få han ha fyra fruar.

Är det fastställt att han har tre barn? I så fall kan det vara med en annan identitet. Med bidrag till varje alterego. Ingenting förvånar mig längre.

Detta är helt sjukt hur vi kan tillåta att de lever med flera fruar samtidigt.
Själv vet jag en äldre Somalisk muslimsk man, han har fyra fruar, 4 st stora lgh, 26 barn, numera även över 10 barnbarn, detta tolererar svenska myndigheter, soc inblandade i nästan alla familjens individer. När ska Svensken vilken betalar hela dessa kalas vakna.

Att GM i fallet här har åtminstone 6 Facebooksidor som vi vet, säger en hel del, hur många sidor han har totalt vet nog inte ens Gudarna, för om han har någon sida per alter ego dessutom så blir det ett gäng sidor.
Citera
2022-04-27, 16:07
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja detta är faktiskt ett stort problem och detta oroar mig att han kommer att bli frisläppt och få skadestånd.

Klart att MGM nekar. Han vore ju en komplett idiot om han inte gjorde detta. Nej övervakningskameror finns förstås inte i detta övergivna område. Jag vet inte men om det finns vittnen som har sett dem tillsammans så stärker detta i a f hennes berättelse. Jag är övertygad om att hon har berättat sanningen men hur BEVISAR man det? Kanske DNA på hennes sönderrivna kläder och hennes skor som tydligen skall ha hittats i gruvhålets närhet? Fingeravtryck på hennes skor?

Det räcker inte enbart med en trovärdig historia. Det räcker inte ens med ett erkännande. Det måste kunna bevisas. Vi får hoppas att polisen sitter på uppgifter som gör detta möjligt.
Jag tror att han trots allt sitter pyrt till.
Kvinnan hade fått sina kläder sönderslitna. Det borde finnas både skador och DNA som bevisar att våld har brukats.
Om det sedan går att bevisa att mannen har återkommit till gruvan, antagligen för att säkerställa att hon inte levde, då tror jag att ett likgiltighetsuppsåt inte går att runda.
Hittar man sedan stenar, m.m., med hans DNA så blir det nog mer än likgiltighet.

Man kan även hålla tummarna för att han är en sjuhelvetes idiot. Man kan alltid hoppas att fanskapet kommer med några uppenbara lögner som totalsänker trovärdigheten. Modern kriminalteknik har skapat problem för nyinvandrade gärningsmän utan konsekvenstänk.
Det skulle smaka fågel om fanskapet nekade till att ha hållit i en sten vid gruvhålet samtidigt som det kryllar av DNA-spår på stenar där kvinnan hittades......typ.
Citera
2022-04-27, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Ja ett långt straff blir det, säkert nära de 18 år du skriver. Slipper nog livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in