Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Jag tror på ett livstidsstraff först när TR, hovrätten har utdömt det straffet och att domen står sig i HD.
Om den MGM nu ens kan komma att dömas? Vad finns det för bevis, förutom vad den stackars kvinnan själv har berättat, att han är GM? Vi måste ha i åtanke att denna fruktansvärda händelse har inträffat i Sverige.
Med tanke på det läge där hon hittades, är det kanske svårt med it- tekniska bevis som t ex mastuppkopplingar. Svårt att veta hur insatt mgm är i sådant, men jag får en känsla av att hon inte hade sin mobil med sig öht? Olämpliga kläder, tvingad under hot.
Jag tror att platsen där hon förs till kommer att bedömas som utvald, dvs att brottet är delvis planerat. Det är försvårnade, tror jag.
Att han sedan misshandlar och våldtar henne inför ett planerat mord måste ses som mycket försvårnade omständigheter. Skorna anträffades en bit bort, vilket tyder på att det har varit våldsamt, alternativt att han slitit i henne så de fallit av. Kläderna sönderrivna.
Även att han efteråt agerar genom att föröka ta reda på om hon överlever och inte visa någon som helst empati, utan tvärtom slänger ner stenar för att döda henne, det måste även det ses som försvårande.
En kille som brukar köra motorkross i området daglgen, säger att han aldrig träffat en enda person där, utom en gång. Då en annan motorcrossförare. Turen att hon inte bara skulle överleva, utan även hittas måste ses som minimal. Hon hade inte överlevt natten, var bedömningen från räddnings/insatsledaren.
Det är ett mirakel att pappan befann sig där just vid den tidepunkten, vid just den platsen.
Förmodligen hade det här fallet slutat med att hon var försvunnen och ingen skulle hitta henne, veta vad som hade hänt.
I princip kan man väl säga att hon undkom döden i ett nåsöga.
Jag hoppas på att de stenar som ligger i hålet, att hennes söndervina kläder vittnar om att han tagit på henne och och kastat stenarna. Kaske kan man se att våldtäkten inte var frivillig, dvs att hon inte bara har hans sperma i sig utan skador i underlivet som utesluter frivillig sex?
Det finns som det verkar vittnen som har berättat (nu minns jag inte längre var och hur det skrevs) om att kvinnan nekat hans frieri och att det var därför det här hände. Andra än kvinnan som kan stödja hennes berättelse?
Man kan ju bara önska (!) att det finns sms eller annt som stöder motiv/hotbilden. Jag hoppas att han har varit så aggressiv och hotfull i någon text, att det är ett indicium.
Om man lyckas få ihop en indiciekedja som håller, då tror jag faktiskt också på ett hårt straff. Livstid eller minst 18 år. Utvisning om möjligt.
Jag undrar varför ingen har anmält kvinnan försvunnen?
Är det okunskap, normer, eller är det allvarliga hot till de som vet något?
Har någon sett när de åkte iväg i bilen? Att han tvingade in henne?