2022-04-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är en myt, om fri kost och logi.

Att förlora friheten är hemskt för dom också. Särskilt livstid, där det är många år innan man har chans på tidsbestämt straff. Många med livstid är inspärrade 30 år om de ens kommer ut i framtiden, med nya hårda tag som kommer.

Brottslingar som hittar hit har får signaler från Sverige om att allt är tillåtet och att alla kvinnor vill vara med dom. Jag förstår att folk med bakgrund från Mena är helt vilse när de inte informeras om skyldigheter, och hur vi ser på jämlikhet. När de begår brott som intresserar en åklagare har de tidigare haft med tanterna på Soc. och SFI att göra. Det är helt skilda världar.

Det handlar om en person som begått småbrott och haft ett utvisningsbeslut i 5 år, och det händer ingenting. Han tycker med all rätt att alla svenskar är idioter. Han kommer möta en lugn och trevlig domstol, och han kommer under hela rättegången tro på att han kommer överlista alla igen. Polletten trillar ner när han döms till livstid, bland män som är som honom. De enda kvinnor han kommer träffa framöver är de som jobbar i kriminalvården. Det var inte det han lämnade den hålan han kom ifrån.
Han kommer inte att få 30 år. Gissningsvis blir det 8-12 år, med det sedvanliga sitt av 2/3 av straffet och ut. Frågan är huruvida det blir utvisning med tvång nästa gång. Det finns batikhäxor och en del män inom staten som säger att man INTE kan skicka folk till Afghanistan trots att talibanerna själva säger att de tar emot alla hemvändande afgner.
Citera
2022-04-27, 11:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Plus dom tre barnen som kommer behöva stöd av alla möjliga slag
Kanske de tre närstående som sökt kontaktförbud.
Citera
2022-04-27, 11:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Plus dom tre barnen som kommer behöva stöd av alla möjliga slag
På vilket sätt skulle kostnaden för barnen öka av att han hamnar i fängelse?
Citera
2022-04-27, 11:28
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Vilket yrke har du där du mött detta as ?
Du behöver inte outa dig som så utan vara allmän om ditt yrke !

Hon säger nog inget mer nu. Hon har redan sagt för mycket. Men att gissa går bra. Jag gissar på polis eller socialarbetare alternativt plit.
Citera
2022-04-27, 11:34
Medlem
notknapparens avatar
Man blir ju rädd att det här fallet hamnar i den här sitsen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z72r01/dulamjargal-hittades-dod-i-sjo-nu-har-domen-fallit

Jag hoppas, hoppas att det finns tillräckligt med bindnade bevis!
Citera
2022-04-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Dina batikhäxor har inte heller nåt till övers för kvinnoplågare. Den här pajtaren är ju en riktig mördartyp. Det visar sig när han först knuffade ner den unga flickan och sedan åker till södra Sverige vilket visar att han inte haft nån tanke på att komma tillbaks och hjälpa sitt offer på något sätt. Varför skulle dina Batikhäxor ge bifall till en sån illvillig mördartyp?

Det måste vara ett stort missförstånd om du tror att batkihäxor är mina.

Jag vill klargöra att kvinnor som kallar vuxna män för barn, och bjuder hem dessa män i sina hem och i övrigt finansierar deras liv i Sverige, är avskyvärda. De tar en risk, och det vet de om, men frestelsen kan de inte stå emot. Om det är sex eller godhetsknarkande är frågan till varje enskild batikhäxa.

När folk inte vill tala om sin ålder, eller var de kommer ifrån är det en varningssignal. När de inte kan ange föräldrar, skolgång, bostadsort, barnhem, arbetslivserfarenhet och liknande uppgifter, har vi med bedragare att göra. Sådant avskum ska man inte hjälpa. Det visar detta fall, där gärningsmannens inte vill tala om var ifrån han kommer. Min första reaktion är att han måste vara en brottsling på rymmen, och inte en flykting med asylskäl.

Jag har haft lite att göra med ett trevligt afghanskt par, som båda jobbar i kassan där jag handlar mat. De är alltid trevliga och jobbar hårt. De behövde inte ljuga om sin ålder, eller var de kom ifrån när deras asylansökan beviljades. Den kategori med afghaner som är hos batikhäxor eller hos kvinnor som Joanna Möller, skulle de afghaner och flyktingar jag känner inte befatta sig med i Sverige eller i hemlandet.
Citera
2022-04-27, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag råkade se att ex- militären som dödade sin bäbis och fru under hemska omständigheter fick ett långt straff.

Låt oss hoppas på att man kan knyta ihop påsen här med bevis (DNA, teknisk bevisning mm) så att det både blir fällande dom och ett långt straff.

Vet inte så mycket om möjligheterna att utvisa mannen (medborgarland okänt) efter ev straff, men det kanske är något som kan komma att lösas under strafftiden.
Han är afghan och det är till Afghanistan han ska utvisas. Passar bra med tanke på hans kvinnosyn och hans vurmande för burkaklädda kvinnor.
Citera
2022-04-27, 11:38
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Någon som tror att dåren kommer att utvisas? Eller kommer juristerna i vanlig ordning tycka synd om GM och, med hänvisning till barnen, låta landet berikas av denne guldklimp?

Enligt vad som har glunkats om i tråden är han redan utvisad. För länge sen. Enligt annan uppgift i tråden har han tre barn och då får man hjälp av soc i avvaktan utvisning.
Citera
2022-04-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror inte på livstid för honom.

Intressant. Varför tror du inte på livstid? Vad har han att komma med som försvar?
Citera
2022-04-27, 11:41
Medlem
Citat:
Jag råkade se att ex- militären som dödade sin bäbis och fru under hemska omständigheter fick ett långt straff.

Låt oss hoppas på att man kan knyta ihop påsen här med bevis (DNA, teknisk bevisning mm) så att det både blir fällande dom och ett långt straff.

Vet inte så mycket om möjligheterna att utvisa mannen (medborgarland okänt) efter ev straff, men det kanske är något som kan komma att lösas under strafftiden.

Mördaren i Dalby fick livstid.
Citera
2022-04-27, 11:48
Medlem
Citat:
Intressant. Varför tror du inte på livstid? Vad har han att komma med som försvar?

Därför att ingen döms till livstid för mordförsök i modern tid. Hade det varit multipla mordförsök inom ramen för ett terrordåd hade det funnits en möjlighet, men absolut inte i det här fallet.
Citera
2022-04-27, 11:54
Medlem
Citat:
Man blir ju rädd att det här fallet hamnar i den här sitsen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z72r01/dulamjargal-hittades-dod-i-sjo-nu-har-domen-fallit

Jag hoppas, hoppas att det finns tillräckligt med bindnade bevis!

"Straffet blir fem års fängelse och tingsrätten har också beslutat att mannen ska utvisas och förbjudas att återvända till Sverige de närmaste 15 åren.

Rättens ordförande var skiljaktig och vill egentligen helt ogilla åtalet."

En fingervisning hur det blir i högre instans....? Grrr!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror inte på livstid för honom.
Citat:

Jämför fallet som notknapparen länkade. Mycket gemensamt.
Skillnaden är att BO överlevde i detta fall. Viktig skillnad!!
Men det kanske blir ord mot ord och ormen GM kan slingra sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in