2022-04-27, 10:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Han blev
Anhållen i frånvaro 2022-04-23 kl 03:06

Anhållningsbeslut verkställt 2022-04-24
kl 19:27

Du får vara inlåst som anhållen i högst tre dagar. Klockan tolv på tredje dagen måste åklagaren bestämma om du ska släppas ut, eller om du ska komma till domstolen. Sedan bestämmer domstolen om du ska släppas, eller om du ska bli häktad.

https://www.aklagare.se/lattlast/du-som-ar-misstankt-for-brott/

Tack så jättemycket Dioten!
Citera
2022-04-27, 10:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Enl. texten i häktningsframställan el. dagboksbladet (stort tack till dig Doiten👍🏼 ) så framgår det att åkl inte skulle vara tillgänglig under onsdagen.
Av det skälet genomförde man sannolikt häktningsframställan under tisdagen ist.

Nej, se svar ovan betr. anledn. till tidigareläggningen!

Tack!
Så ligger det säkert till.
Citera
2022-04-27, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Motiveringen verkar ju helt absurd:

"Samtliga ansökningar avslogs av åklagarkammaren med motiveringen att han ”inte tidigare hade lagförts för brott mot närstående”."

https://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/

Jag hoppas att de tidigare ansökningarna om kontaktförbud ligger honom i fatet, liksom det synnerliga sadistiska beteendet att återvända för att se om hon levde, därpå kasta stenar ner i hålet när han upptäckte att hon gjorde det. Det borde adderas till straffet för mordförsök som mycket försvårande omständigheter.

Att hon överlevde är ett mirakel:

- Att hans motiv till giftermålet har varit att få uppehållstillstånd /"Nu ville han gifta sig med kvinnan så att han skulle kunna få uppehållstillstånd.") kan liknas vid en ekonomisk vinning, dvs ren uttnyttjande av en anna person och att brottet på så vis inte har handlat om annat än ren och skär hämnd.

- Att han tvingar ut henne (" tvingat ut henne i skogsområdet och hotat henne till livet om hon vägrade ha sex med honom."), dvs människorrov uder dödshot, måste ses som mycket försvårande omständigheter. Hon har tvingats ut i kylan med tunna kläder, utom en jacka.

- Att han innan mordförsöket förnedrat och misshandlat kvinnan genom att våldta, misshandla och riva sönder kläderna.

- Att han efter all sadistisk behandling fortsätta med att kasta ner henne i ett djupt gruvhål, indikerar att det var hans avsikt redan från början. Det kan inte var en slump att hon hamnade där. Tortyr innan mord(försöket) kan inte ses som annat än ren och skär sadism. Här handlar det om att plåga, straffa, förnedra. Döden i sig räcker inte.

- Att återkomma för att kasta ner stenar visar på en sådant beteende som saknar alla ord. Inte ett minsta tecken på ånger eller empati, utan tvärtom, fortsätter sitt förvärv.

Mycket försvårnade omständigheter!
Man blir ju galen av vårt rättssystem som innebär att det svårare brottet konsumerar våldtäkten.

Men här hoppas jag på det strängaste straffet för ett långdraget lidande under tortyliknande former både innan och efter mord(försöket).

Hans värsta brott är att han får oss att vilja se honom plågad med en biblisk vedergällning. Han sätter verkligen civilisationen på prov.

Det avskum som hjälpt honom att vara i Sverige borde åtalas men tyvärr finns det inget tjänstemannaansvar. Tyvärr kan inte heller de batixhäxor och övrigt pack, som möjliggjort hans brottslighet inte heller ställas till ansvar.
Citera
2022-04-27, 10:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Motiveringen verkar ju helt absurd:

"Samtliga ansökningar avslogs av åklagarkammaren med motiveringen att han ”inte tidigare hade lagförts för brott mot närstående”."

https://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/

Jag hoppas att de tidigare ansökningarna om kontaktförbud ligger honom i fatet, liksom det synnerliga sadistiska beteendet att återvända för att se om hon levde, därpå kasta stenar ner i hålet när han upptäckte att hon gjorde det. Det borde adderas till straffet för mordförsök som mycket försvårande omständigheter.

Att hon överlevde är ett mirakel:

- Att hans motiv till giftermålet har varit att få uppehållstillstånd /"Nu ville han gifta sig med kvinnan så att han skulle kunna få uppehållstillstånd.") kan liknas vid en ekonomisk vinning, dvs ren uttnyttjande av en anna person och att brottet på så vis inte har handlat om annat än ren och skär hämnd.

- Att han tvingar ut henne (" tvingat ut henne i skogsområdet och hotat henne till livet om hon vägrade ha sex med honom."), dvs människorrov uder dödshot, måste ses som mycket försvårande omständigheter. Hon har tvingats ut i kylan med tunna kläder, utom en jacka.

- Att han innan mordförsöket förnedrat och misshandlat kvinnan genom att våldta, misshandla och riva sönder kläderna.

- Att han efter all sadistisk behandling fortsätta med att kasta ner henne i ett djupt gruvhål, indikerar att det var hans avsikt redan från början. Det kan inte var en slump att hon hamnade där. Tortyr innan mord(försöket) kan inte ses som annat än ren och skär sadism. Här handlar det om att plåga, straffa, förnedra. Döden i sig räcker inte.

- Att återkomma för att kasta ner stenar visar på en sådant beteende som saknar alla ord. Inte ett minsta tecken på ånger eller empati, utan tvärtom, fortsätter sitt förvärv.

Mycket försvårnade omständigheter!
Man blir ju galen av vårt rättssystem som innebär att det svårare brottet konsumerar våldtäkten.

Men här hoppas jag på det strängaste straffet för ett långdraget lidande under tortyliknande former både innan och efter mord(försöket).
Att han får sitta i finkan kanske passar honom fint. Sovplats och mat på bordet.
Citera
2022-04-27, 10:50
Avslutad
Citat:
Ligger ite efter i läsandet, men han har väl inte erkänt?
Av brottet att döma, och att han tidigare iaf har nekat, får jag en känsla av en empatistörd (läs psykopat) person. Han kommer aldrig att erkänna, det är vad jag misstänker.

Han kommer säkert att anpassa historien enligt de vanliga "reglerna", dvs efter bevisen. Känner man att man ertappats med bevis, så finns det alltid "förklaringar".

Frivillig sex, hon ville kolla i gruvhålet och ramlade. Kläderna måste ha slitis sönder i fallet eller av någon buske/träd. Stenarna ramlade ner på henne när hon försökta famla efter grepp. Han vågade inte berätta för någon vad som hänt, han var rädd att utvisas, han trodde att hon var död. Hon svarade inte... osv

Kommer inte att ske i detta fallet, GM är körd, han kommer att dömas till ett långt fängelsestraff.
Så här ligger en kostnad på 3000-3500SEK/dag för skattebetalarna under åtminstone kommande 12 åren.
Citera
2022-04-27, 10:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Kan intyga att han har tre barn, haft med honom att göra i min yrkesroll, mkt obehaglig människa.

Man ska inte döma människor efter deras uppsyn, det är min egen uppfattning. Men jag måste ändå säga (nu frångår jag min egen syn på hur man ska bedöma människor; man ska bedöma dom efter det de gör och är), att hans blick känns livlös och kall.

Förutom att han på alla bilder ser allvarlig ut, saknas all känsla av värme i blicken.

Vet inte om jag läser in det jag nu läst (förmodligen), men det var nog det första jag tänkte på.

Ja, jag vet. Inte ett dugg sakligt, men kan inte låta bli att känna så.
Citera
2022-04-27, 11:08
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Kommer inte att ske i detta fallet, GM är körd, han kommer att dömas till ett långt fängelsestraff.
Så här ligger en kostnad på 3000-3500SEK/dag för skattebetalarna under åtminstone kommande 12 åren.

Plus dom tre barnen som kommer behöva stöd av alla möjliga slag
Citera
2022-04-27, 11:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hans värsta brott är att han får oss att vilja se honom plågad med en biblisk vedergällning. Han sätter verkligen civilisationen på prov.

Det avskum som hjälpt honom att vara i Sverige borde åtalas men tyvärr finns det inget tjänstemannaansvar. Tyvärr kan inte heller de batixhäxor och övrigt pack, som möjliggjort hans brottslighet inte heller ställas till ansvar.

Jag tycker inte att man ska hänge sig åt (tankar) vedergällning (straff) i samma omänskliga "stil" som den misstänkte. Det gör ju att man själv inte är ett dugg bättre.

Grejen är väl att många gärningpersoner tycker sig ha anledning till sina brott, precis som man själv då tycker om man vill straffa en person med samma mynt som gärningen.

Jag tycker inte heller att man ska lägga skulden utanför gärningmannen. Skulden ligger hos den som utövat brottet.

Man kan inte lasta enskilda personer som t ex kvinnan som "följde med", eller personer som utövar sina jobb. Varje dag träffar du människor som är hemska personer, som har gjort hemska saker. inget blir bättre av att fyllas med hat, att ständigt agera efter hatet, tvärtom. Vi har ju ändå en demokrati, med val.

Den här personen har tidigare fått ansökan om kontaktförbud mot flera personer, men begäran har avslagits med en underlig motivering:

"Kort därpå ansökte flera personer, närstående till mannen, om att han skulle beläggas med kontaktförbud mot dem. Samtliga ansökningar avslogs av åklagarkammaren med motiveringen att han ”inte tidigare hade lagförts för brott mot närstående”"

Det blir en rundgång, eftersom denna begäran också lämnades därhän.
Det har funnits varningssignaler, som kanske borde ha tagits på allvar.

Man kan också misstänka, att den här personen kanske har levt i miljöer där polisanmälningar inte hör till vardagen. Det har säkerligen funnits många fler incidenter!

Jag funderar också på varför kvinnan inte anmäldes försvunnen???
Citera
2022-04-27, 11:10
Medlem
Starbacks avatar
Citat:

Dina batikhäxor har inte heller nåt till övers för kvinnoplågare. Den här pajtaren är ju en riktig mördartyp. Det visar sig när han först knuffade ner den unga flickan och sedan åker till södra Sverige vilket visar att han inte haft nån tanke på att komma tillbaks och hjälpa sitt offer på något sätt. Varför skulle dina Batikhäxor ge bifall till en sån illvillig mördartyp?
Citera
2022-04-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Att han får sitta i finkan kanske passar honom fint. Sovplats och mat på bordet.

Det är en myt, om fri kost och logi.

Att förlora friheten är hemskt för dom också. Särskilt livstid, där det är många år innan man har chans på tidsbestämt straff. Många med livstid är inspärrade 30 år om de ens kommer ut i framtiden, med nya hårda tag som kommer.

Brottslingar som hittar hit har får signaler från Sverige om att allt är tillåtet och att alla kvinnor vill vara med dom. Jag förstår att folk med bakgrund från Mena är helt vilse när de inte informeras om skyldigheter, och hur vi ser på jämlikhet. När de begår brott som intresserar en åklagare har de tidigare haft med tanterna på Soc. och SFI att göra. Det är helt skilda världar.

Det handlar om en person som begått småbrott och haft ett utvisningsbeslut i 5 år, och det händer ingenting. Han tycker med all rätt att alla svenskar är idioter. Han kommer möta en lugn och trevlig domstol, och han kommer under hela rättegången tro på att han kommer överlista alla igen. Polletten trillar ner när han döms till livstid, bland män som är som honom. De enda kvinnor han kommer träffa framöver är de som jobbar i kriminalvården. Det var inte det han lämnade den hålan han kom ifrån.
Citera
2022-04-27, 11:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven

Jag råkade se att ex- militären som dödade sin bäbis och fru under hemska omständigheter fick ett långt straff.

Låt oss hoppas på att man kan knyta ihop påsen här med bevis (DNA, teknisk bevisning mm) så att det både blir fällande dom och ett långt straff.

Vet inte så mycket om möjligheterna att utvisa mannen (medborgarland okänt) efter ev straff, men det kanske är något som kan komma att lösas under strafftiden.
Citera
2022-04-27, 11:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det är en myt, om fri kost och logi.

Att förlora friheten är hemskt för dom också. Särskilt livstid, där det är många år innan man har chans på tidsbestämt straff. Många med livstid är inspärrade 30 år om de ens kommer ut i framtiden, med nya hårda tag som kommer.

Brottslingar som hittar hit har får signaler från Sverige om att allt är tillåtet och att alla kvinnor vill vara med dom. Jag förstår att folk med bakgrund från Mena är helt vilse när de inte informeras om skyldigheter, och hur vi ser på jämlikhet. När de begår brott som intresserar en åklagare har de tidigare haft med tanterna på Soc. och SFI att göra. Det är helt skilda världar.

Det handlar om en person som begått småbrott och haft ett utvisningsbeslut i 5 år, och det händer ingenting. Han tycker med all rätt att alla svenskar är idioter. Han kommer möta en lugn och trevlig domstol, och han kommer under hela rättegången tro på att han kommer överlista alla igen. Polletten trillar ner när han döms till livstid, bland män som är som honom. De enda kvinnor han kommer träffa framöver är de som jobbar i kriminalvården. Det var inte det han lämnade den hålan han kom ifrån.
Tror inte på livstid för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in