2022-04-27, 09:36
Medlem
judisk-oligarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenoa
Hej!
Detta skrev jag i kommentaren på Dumpen, men tveksamt att de kommer att publicera det där.

Det är jag som nämns i artikeln:
en kvinna utgav sig för att vara en förövare, som genomförde övergrepp mot sitt barn. Med detta i åtanke så valde jag att driva på i syfte att få klarhet i om detta rörde sig om vilda fantasier eller om det faktiskt fanns en barn som for illa. Då jag tidigare stött på personer på nätet som har påstått dylika saker, men sedan har dragit sig undan när man har påpekat hur sjuka de är så valde jag att skriva det som krävdes för att få till ett möte med personen för att avgöra hur man skulle gå vidare (vård eller poliskontakt). Det är beklagligt att jag råkar i kläm när jag använder exakt samma metoder som används av medarbetarna här på Dumpen för att komma nära en potentiell förövare. Jag förklarade detta för medarbetarna, men de var inte intresserade av att lösa frågan. De gav mig ett nummer att ringa där de inte svarade, de bad om mitt nummer men de hörde aldrig av sig. Dumpen gör ett bra arbete men de har inte monopol på att jaga pedofiler, vi är flera som gör vad vi kan. Alternativet i detta fall hade varit att släppa saken och riskera att ett barn blev fortsatt utsatt för övergrepp, något som jag inte kunde riskera. I videon så sprang jag då jag hade ställt in mig på en annan situation och blev ställd och överrumplad, och det kändes inte som ett läge för dialog med 2 kameror i ansiktet.

Jag svarar gärna på era frågor.

En fråga från mig om vi för sakens skull utgår från att du är den du påstår dig vara och hade konfrontation som syfte:

Det går ju att skapa fejkade ansiktsbilder med hjälp av maskininlärning. Det finns till och med gratis programvara för det ändamålet som vem som helst kan använda. Kuk bilder bör man ju också kunna fejka på samma sätt.

Hur kommer det sig då att det var så viktigt för dig att använda ditt eget ansikte i chatten? Varför riskera att hänga ut dig själv? Är du väldigt oteknisk av dig?
Citera
2022-04-27, 09:40
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judisk-oligark
En fråga från mig om vi för sakens skull utgår från att du är den du påstår dig vara och hade konfrontation som syfte:

Det går ju att skapa fejkade ansiktsbilder med hjälp av maskininlärning. Det finns till och med gratis programvara för det ändamålet som vem som helst kan använda. Kuk bilder bör man ju också kunna fejka på samma sätt.

Hur kommer det sig då att det var så viktigt för dig att använda ditt eget ansikte i chatten? Varför riskera att hänga ut dig själv? Är du väldigt oteknisk av dig?

Han snackar bara massa skit inget att lyssna på.
Citera
2022-04-27, 09:41
Medlem
TompaOs avatar
En annan grej med senaste.. i konfrontationen pratar de om att ”tjejen” (förtydligande för Patrik Sjöberg: du) har fyllt år. I första kontakten säger tjejen att hon är 14. Är det inte rimligt att gäddan antagit att tjejen har fyllt 15? Har man gjort bort sig lite här kanske? Sjöberg säger att han pratat med ”tjejen” (förtydligande för Patrik Sjöberg: du) sedan hon varit 13 men det är lögn då det första meddelandet är ”vem är du då?” Varpå ”tjejen” (förtydligande för Patrik Sjöberg: du) svarar ”tjej 14 gbg”
Citera
2022-04-27, 09:42
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judisk-oligark

Han har lämnat tråden tror jag
Citera
2022-04-27, 09:44
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Så kan det vara. Fattar bara inte varför de loggarna som är centrala för det i så fall saknas. Uppenbarligen har en födelsedag diskuterats.

De skulle ha en patreonsida med fullt material för oss nyfikna men att fiskarna skulle fylla byxmyndiga under fisket känns så far reached
Citera
2022-04-27, 09:45
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Varför lägger man inte till länkar, telefonnummer eller liknande där man faktiskt KAN FÅ hjälp?? Det handlar bara om att rättfärdiga sina vidriga metoder för knarkaren Sara i den krönikan. Hon skiter fulla fan i om de söker hjälp eller inte. Hon är inte engagerad ens, det handlar bara om kickar och pengar för hennes del.

De skriver om den självklara hjälpen på preventell. De proffaigaste i landet. Namnet finns i artikeln o har nämnts många gånger
Citera
2022-04-27, 09:47
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Det blir nog så när personerna är personligt involverade och har erfarenheter av övergrepp och vilket lidande det medför, svårt att hålla ilskan i schack. Med en oberoende journalist skulle det garanterat bli ett helt annat upplägg

Jag kan tänka mig köra en skön konfrontation också. Fråga riktigt delikata frågor. De borde förbereda sig med ett litet manus där de har chatloggarnas highlights med.
-Vi ser att du poserar med en tekaka i käften. Kan du utveckla hur detta skulle få barnet villigt på dina önskemål. Osv
Citera
2022-04-27, 09:49
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
De skriver om den självklara hjälpen på preventell. De proffaigaste i landet. Namnet finns i artikeln o har nämnts många gånger
De nämner att han sökt hjälp där. Man kan avsluta krönikan med info om vad preventell är, länk till hemsida, telefonnummer osv till olika stödlinjer.
Citera
2022-04-27, 10:21
Medlem
Citat:
Med risk för att jag missat något/inte har tillgång till all information:

Den senaste gäddan hävdar att han trodde flickan var 15. I o för sig ofräscht för en vuxen man att stämma träff i sexuellt syfte med någon så ung (barn enligt min mening), men inte brottsligt. Läser man den chattlog som ligger ute säger tjejen att hon är 14. Han pratar dock om att hon sen skrivit att hon firar födelsedag och det borde ju då vara rimligt att det är hennes femtonde.

Om det är som dumpen säger att det framgick att hon firade 14-årsdagen, varför ligger i så fall inte den delen av chatten ute? Rätt avgörande för konfrontationen.

Ja, detta är märkligt som fan.

Infolina: Här har du något att förklara.
Citera
2022-04-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ja, detta är märkligt som fan.

Infolina: Här har du något att förklara.
Med jevne mellomrom får tråden besøk av en hoppende glad pedofil som lykkelig kan fortelle at det er feil i chatten.

Det er det ikke, det er redigering!

De legger ikke ut hele chatten, bare utdrag, derfor blir det slik.

Dumpen er selvfølgelig ikke så dumme at de lyver om alderen eller bommer på den.
Det trenger de heller ikke, gjeddene strømmer på uavbrutt for å skaffe seg sex med 14 år og nedover.
Citera
2022-04-27, 10:42
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Med risk för att jag missat något/inte har tillgång till all information:

Den senaste gäddan hävdar att han trodde flickan var 15. I o för sig ofräscht för en vuxen man att stämma träff i sexuellt syfte med någon så ung (barn enligt min mening), men inte brottsligt. Läser man den chattlog som ligger ute säger tjejen att hon är 14. Han pratar dock om att hon sen skrivit att hon firar födelsedag och det borde ju då vara rimligt att det är hennes femtonde.

Om det är som dumpen säger att det framgick att hon firade 14-årsdagen, varför ligger i så fall inte den delen av chatten ute? Rätt avgörande för konfrontationen.
Eftersom flickan inte existerar så kan det ju vara vem som helst som har haft födelsedag, eller hur?
Citera
2022-04-27, 10:51
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
De nämner att han sökt hjälp där. Man kan avsluta krönikan med info om vad preventell är, länk till hemsida, telefonnummer osv till olika stödlinjer.

Det kan man göra. Men för alla som söker hjälp är det världens enklaste googling bort. Eller ringa vårdguiden. Vill man ta ansvar för sin farliga sexualitet o vill söka hjälp löser man det också.

Det positiva här att de faktiskt tar upp gäddor som vill ta itu med sina problem. Hoppas det får ringar på vattnet. Tycker du ska tänka att även om det inte är perfekt enligt dina mått är det ändå bra att det tas upp. Man behöver inte kritisera allt bara för att. I grunden var det ju toppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in