2022-04-27, 06:48
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Han har dessutom förlorat hela två kontakter på LinkedIn sen uthängningen. Om det raset håller i sig kommer han att vara social paria (dvs "ofarlig för minderåriga" med Dumpen-logik) om ca 2 år.

Läser man på hans kompetenser under LinkedIn så har han en som heter "Säkra Beteenden". Det låter ju rimligt med tanke på vad han sysslar med🙈
Citera
2022-04-27, 07:11
Medlem
Med risk för att jag missat något/inte har tillgång till all information:

Den senaste gäddan hävdar att han trodde flickan var 15. I o för sig ofräscht för en vuxen man att stämma träff i sexuellt syfte med någon så ung (barn enligt min mening), men inte brottsligt. Läser man den chattlog som ligger ute säger tjejen att hon är 14. Han pratar dock om att hon sen skrivit att hon firar födelsedag och det borde ju då vara rimligt att det är hennes femtonde.

Om det är som dumpen säger att det framgick att hon firade 14-årsdagen, varför ligger i så fall inte den delen av chatten ute? Rätt avgörande för konfrontationen.
Citera
2022-04-27, 07:27
Medlem
Pleurodess avatar
Vino tinto gäddan upplever jag som en av dom mest oförargliga hittills.
Citera
2022-04-27, 07:32
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133

Den senaste gäddan hävdar att han trodde flickan var 15. I o för sig ofräscht för en vuxen man att stämma träff i sexuellt syfte med någon så ung (barn enligt min mening), men inte brottsligt. Läser man den chattlog som ligger ute säger tjejen att hon är 14. Han pratar dock om att hon sen skrivit att hon firar födelsedag och det borde ju då vara rimligt att det är hennes femtonde.

Om det är som dumpen säger att det framgick att hon firade 14-årsdagen, varför ligger i så fall inte den delen av chatten ute? Rätt avgörande för konfrontationen.
Kanske därför första länken daterad 2022/04/26 blev 404 och ersattes med 2022/04/27. Om dom insåg ett misstag och var tvungna att redigera bort lite... Någon påtalar även på 2forty2 Facebook för nån halvtimme sedan att "Kommer så långt, sedan under är det bara vitt?" Som att något eventuellt har tagits bort. Så stor tom yta brukar det inte vara.

Edit: NU är det redigerat på Dumpen igen, och betydligt fler chattloggar syns nu jämfört med för en stund sedan.

https://dumpen.se/2022/04/27/10013/
Senast redigerad av Leg.Talgoxe 2022-04-27 kl. 08:05.
Citera
2022-04-27, 07:35
Medlem
Citat:

De säger i videon att han chattat med henne sen hon var 13. Och att de varit tvungna att banta ner mängden text eftersom han skrivit sådana mängder.
Citera
2022-04-27, 07:46
Medlem
Citat:
Ja, det är ju numera som en skiva som hakat upp sig på "Vet du vad barn får för konsekvenser ...".
Spelar ingen roll, swish rullar in. Kikade i gruppen på facebook, flera med screenshot av sina swish... Otroligt.
Citera
2022-04-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
De säger i videon att han chattat med henne sen hon var 13. Och att de varit tvungna att banta ner mängden text eftersom han skrivit sådana mängder.

Ok. Fortfarande: i den chattlog som finns att läsa framgår att hon berättar att hon är 14. Detta på en fråga hur gammal hon är och hans respons på detta blir att det är ungt. Konstigt om han visste att hon var 13 och sen fyllt 14. Dessutom - om chattandet började när hon var 13 (vilket han visste) och sen firade sin 14-åriga födelsedag - varför finns inte det med? Blir ju oerhört viktigt för dumpens trovärdighet
Citera
2022-04-27, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stamford
Någon som vet vad som hänt med skoda-mannen? Är han fortfarande chef på Sandvik?

Ja det skulle jag också vilja veta. Tycker det är för lite "vad hände sen" från dumpens håll.
Citera
2022-04-27, 08:00
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:

Åas tror du en fiskare på Dumpen är så urbota korkad att de firar 15 års dag med gäddan o får hela fisket att liksom tappa luft. Han försöker slingra sig med en dålig bortförklaring bara. Helt obviously
Citera
2022-04-27, 08:11
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Ja det skulle jag också vilja veta. Tycker det är för lite "vad hände sen" från dumpens håll.
Dumpen borde införa en premiumfunktion. Mot en månadsavgift så får man tillgång till exklusivt material vad hände sen med gäddorna. Uppföljning är intressant och spännande. Som en Spotify eller Storytel prenumeration.
Citera
2022-04-27, 08:12
Medlem
N0IItoleranss avatar
Senaste gäddan bör ha en viss social fallhöjd. Är hantverkare vad man kan anta och firman verkar ha överlevt i 12 år med samma kumpan. In till mötet glider han in i en Audi av senaste årsmodell. Hans liv bör ha varit rätt bekvämt innan.

I ett sånt yrke är kontakter, rykte och av allmänheten accepterad person viktigt. Ofta kanske utförs arbetet dagtid när kundernas barn kommit hem från skolan. Skulle jag vilja ha en sådan person tex montera min trall för sommarens festligheter på baksidan? Nej tack. I den staden hoppas jag ryktet tar fart så han iaf intr får jobba där barn kan vara ensamma med honom.

Även lite sött att han stänger av motorn för att jag vet inte, antingen skona miljön o bilen eller för att höra vad ni Patrik skriker om eller vad Sara försöker säga.

Här fanns en bra möjlighet att utöka good cop bad cop metodiken o kanske få gäddan att öppna upp sig istället för att låtsas som han helt legitimt ska träffa en 40 år yngre sugen tonåring istället för den grooming o planerad våldtäkt han defacto försökte få till.
Citera
2022-04-27, 08:12
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
En av de få frågor som (vad jag vet) som ännu inte ältats till förbannelse.

Antag att gädda X gör allt som står i hans makt för att korrigera sin skuld till samhället. Han genomgår alla behandlingar som finns. Han lever sitt fortsatta liv oklanderligt och donerar halva sin lön organisationer som arbetar mot övergrepp på barn (inte Dumpen då av jävsmässiga och diverse andra skäl).

Ska gädda X då ligga kvar uthängd för evigt precis som Lennart, Morgongäddan m.fl. som bara rycker på axlarna, går hem och hoppar upp på hästen igen?

I så fall blir ju incitamentet till bättring inte helt superoptimalt. Misstänker att Dumpen i dagsläget inte har tagit nåt aktivt beslut i denna fråga.
Hur ska vi veta det? Dumpen är ingen myndighet med klara åtgärdsplaner. Du får väl maila dem och visa att du inte är en äcklig predator längre. Hur du nu ska bevisa det.

Eller så får du stå för att du jagat småbarn, och för alltid vara uthängd som en sån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in