2022-04-27, 08:00
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja givetvis, men det är bara att hävda det vanliga: ”ville inte bli misstänkt för något jag inte gjort, trodde hon var död..”.

Det är ju inte brottsligt att inte larma (?).

Inte omöjligt han säger så. Än så länge förnekar han brott.
Senast redigerad av Lilett 2022-04-27 kl. 08:05.
Citera
2022-04-27, 08:07
Medlem
staticages avatar
Självklart har mannen fått avslag men befinner sej ändå Sverige,precis som alla vänster/pkidioter kämpat för.
Hur många såna här brott hade inte hänt om vi bara hade slängt ut dom från början??

Först våldtagen
Nedslängd i gruvhål
Och sen stenad.
Helt okej beteende från import folk som honom.
Sverige är skitbra för såna som honom fy fan.
Citera
2022-04-27, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Glöm inte att hovrätten kan frikänna mannen därför att "ord står mot ord".

Är smärtsamt medveten om det. Allt kan faktiskt sluta med att hovrätten frikänner mannen och så får kvinnan betala skadestånd till mannen samtidigt som han får någon miljonersättning från staten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du känner givetvis vare sig någon afghan eller persisk talande iranier förstår jag.
Själv känner jag människor från båda.
Dessutom har jag suttit på rättegångar som häktesvakt när man får bryta för att den persisktalande/daritalande tolken inte kan återge vad som sägs - för de förstår inte den åtalade.

Så stick och brinn tack.
Citat:
Precis, persiska och dari är inte samma språk och inte så lika att en tolk som kan det ena är duglig för det andra.
Citat:
Det är ungefär som att säga att personen talar svenska och kalla in en tolk som isländska...Båda är skandinaviska språk, men isländska är obegripligt för de flesta svenskar.
Du ljuger som en häst travar utifrån dina personliga erfarenheter som du inte har analyserat kritiskt. Du är förd bakom ljuset. Googla begreppet anekdotisk bevisföring. Dessutom tror du av någon outgrundlig anledning att mina egna erfarenheter skulle vara underlägsna dina egna. Vilket ego.
Citat:
På vilket sätt ringaktar jag henne genom att konstatera att hon inte gett prov på att vara en "tuffing" eller gjort något extraordinärt i den situation hon var?
Därför att du utesluter att hon skulle kunna vara det, trots att du inte vet vem det är eller var med på plats. Varför utesluta det? Jo, därför att hon är kvinna. Men du saknar insikt i dina egna fördomar. Trist.
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Nja, har bevistat rättegång där inringd tolk kunde det ena språket, den tolk som fanns tillgänglig just då. Det fungerade inget vidare då den tilltalade talade det andra språket.
Det finns andra skäl till det, som inte har med språk att göra. Men det är ingen idé att gå på djupet där, annat än att allmänt konstatera att migranter har väldigt svårt att förstå sådant de inte vill höra.
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Jaha, här har vi helt olika åsikter om språken.

Ska vi se vad internet tycker?

"Dari (دری, uttal: [dæˈɾi]), även fārsi-ye dari (فارسی دری), är namnet på den högspråksvariant av persiska som talas i Afghanistan. Dari tillhör den iranska grenen av den indoeuropeiska språkfamiljen.[4]

Fram till år 1964 användes namnet fārsi i såväl Iran och Tadzjikistan som Afghanistan. Dari skiljer sig väldigt lite från den iranska standardpersiskan, men har i viss mån bevarat ett mer arkaiskt uttal i form av de långa vokalerna e och o."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dari_(spr%C3%A5k)

Den åtalade kanske inte VILLE göra sig förstådd?
Precis. Men vad kan man göra när folk har personliga erfarnheter som de okritiskt anammar ”at face value”? Det går inte att resonera med dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Får samma känsla.
Tre personer, närstående till mannen, hade sedan tidigare ansökt om att han skulle beläggas med kontaktförbud mot dem. Men de fick avslag.

Undrar vad det har handlat om?

https://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/

Kan det vara ex-frun och barnen som är de närstående som ville ha kontaktförbud ?
Vilka är annars "närstående?
Ex-frun kanske bor i Sverige med skyddad adress.

Uppgifterna från Brottsplats Stockholm visar sig ha varit rätt hela tiden. De har varit först och bäst!
Drönarfilmen de gjorde var också bästa filmen.

Det nya i den artikeln är att stenkastning nu skrivs i media och lite annat:

"Nu ville han gifta sig med kvinnan så att han skulle kunna få uppehållstillstånd. Men efter att ha fått nej ska 41-åringen ha tvingat ut henne i skogsområdet och hotat henne till livet om hon vägrade ha sex med honom"

" Han misshandlade sedan henne, slet sönder kläderna och kastade ner henne i hålet."

"Kvinnan uppfattade det som att flera dagar passerade och att mannen återvände till hålet. När han såg att hon var vid liv kastade han stenar mot henne"

Vilket svin!
Som någon skrev här så kan han kallt räknat med att kroppen inte skulle hittas innan det var försent att styrka brott och man skulle tro på fallolycka.
Citera
2022-04-27, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag skulle också hemskt gärna se livstid, men tror snarare att det blir tio år. Sen släpps han efter sju år, eller sex. Sen kan han förstås inte utvisas utan får stanna i Sverige med fulla rättigheter. Under tiden får kvinnan skyddad identitet och får leva gömd för att mannen inte ska hitta henne och kasta ner henne i ett nytt gruvhål. Eller döda henne på annat sätt.

Jag tror han får livstid för mordförsök. Åklagaren kommer yrka på utvisning efter avtjänat brott. Om han inte får tidsbestämt straff, kommer han dö i svenskt fängelse.

Det finns inget förmildrande och inget som kan bortförklaras. Tvärtom, detta är ett sällsynt fall i sin sadism, råhet, och likgiltighet från en vidrig gärningsmän. Hennes lidande och dödsångest kan inte beskrivas med tillräckligt starka ord.

Hon hade varit död om hjälp inte kommit. Det var en tillfällighet att en pappa var i skogen med sina barn hörde hennes rop. I en otrolig historia om överlevnad och räddning.
Citera
2022-04-27, 08:28
Medlem
Han kanske inte förstod att handlingarna var brottsliga. Han kanske kommer från någon del av Afghanistan där det är lagligt att göra så här.

Om han dessutom är obildbar och inte kan läsa eller skriva så kanske han inte förstår svenska alls.

Advokaten som försvarar honom kommer anföra detta.

Villkorligt och SFI-studier fram till pension kommer vara försvarets strategi.

Undra hur många sådana här afghanska primater det finns i Sverige?
Citera
2022-04-27, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Turbus
Kan konstatera att all PK media gör allt för att det ska rikta någon misstanke mot en muslim. Aftonblasken och SVT gör allt för att dölja detta sanslösa medeltids brott. Landet går snabbt utför

Aftonbladet är helt slut, borde byta namn till PKbladet.
Idag just nu ligger Carolina Gynning och något om hennes fd bröstinplanat som en stor nyhet, men detta som hänt i Norberg, långt långt långt ner och inte uppdaterat överhuvudtaget.

Hade detta bestialiska brott i Norberg utförts av en Svensson, hade det toppat ABs nyheter överst på sidan, artikel efter artikel.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-04-27 kl. 08:34.
Citera
2022-04-27, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Nja, har bevistat rättegång där inringd tolk kunde det ena språket, den tolk som fanns tillgänglig just då. Det fungerade inget vidare då den tilltalade talade det andra språket.

Ena och andra språket?
Vilka språk talar du om? Ut med språket!

Expressen skriver om bil också
"Den unga kvinnan bor i närheten av Norberg och kördes av mannen i en bil mot Långgruvan "

Har han fått körkort nu?
Senast redigerad av ehehhas 2022-04-27 kl. 08:33.
Citera
2022-04-27, 08:33
Medlem
Gambanteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Han bör vara från Afghanistan med tanke på att han har afghanska flaggan på sin facebook:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=313310012481269&set=ecnf.100014068185958

Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Självklart har mannen fått avslag men befinner sej ändå Sverige,precis som alla vänster/pkidioter kämpat för.
Hur många såna här brott hade inte hänt om vi bara hade slängt ut dom från början??

Först våldtagen
Nedslängd i gruvhål
Och sen stenad.
Helt okej beteende från import folk som honom.
Sverige är skitbra för såna som honom fy fan.

Den svenska hjärndöda naiva attityden har förändrat Sverige från ett tryggt folkhem till multikulturellt moras på tre decennier.

Ingenting, och jag menar INGENTING, kan reversera denna tragiska utveckling. Svenska folket har blivit en multikultivurmande fårskock, med amputerad ryggrad.

Bättre lägga all energi att spy sin galla på externa "hot" än att handfast demontera den muslimska trojanska hästen... Eller inbillar sig fårskocken att NATO ska rädda oss från ett mångdubbelt farligare internt hot, än Ryssen???
Citera
2022-04-27, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Misstänkte gärningsmannen:
Tolkbehov: persiska
Utvisningsbeslut för 5 år sedan

Grattis Sverige!
Så han har traskat runt i Sverige under fem år trots utvisningsbeslut? Vad levde han på då? Vad sysslade snuten med under tiden - upptagna med att stjäla katter från pensionärer?
Citera
2022-04-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Ena och andra språket?
Vilka språk talar du om? Ut med språket!

Dari var det ena, det minns jag. Persiska nämns gång på gång i tråden, kan ha varit det. Minns tydligt hur den inkallade tolken gav upp. Som nämndeman närvarade jag vid många rättegångar under nio år - alla detaljer från alla rättegångar minns jag inte glasklart. Avsade mig uppdraget vid senaste valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in