Citat:
Ursprungligen postat av
efterskalvet
Bodil och Hans är de enda jag ser fram emot att följa. Bodil som förövrigt är förvillande lik Sanna Lundell både till utseende och mimik.
Sanna Lundell - ett perfekt exempel på ultrafeminist som föredrar hård alpha-man.
Lever med Persbrandt sen en massa år tillbaka.
Med tanke på diskussionen kring Märthas preferenser...
Märtha borde för övrigt inte tagits med i programmet. När hon pratar om att "finna sig själv" osv så är det ju en gigantisk varningsflagg på att hon inte är redo för ett förhållande och ännu mindre för att gifta sig. Det går ju inte att missa som psykolog... då borde man fråntas sin yrkestitel.
Märtha borde ha varit ärlig mot sig själv gällande vilken typ av man hon föredrar. Det vet man som 30 plus. Att börja svamla om "toxisk maskulinitet" leder in på betaspåret direkt och med tanke på att "experterna" inte främst verkar styras utifrån en vilja att uppnå lyckade matchningar så förseglades hennes öde därmed direkt. Det hon skulle ha bett om är en reslysten Rapace-typ med mer intellektuell förmåga än originalet.
För övrigt gjorde hon rätt som gjorde processen kort med Axel. Känner man inte det minsta attraktion så är det inget som växer fram heller. Det är inget som man "ger en chans", det är bara slöseri med tid. I alla fall funkar jag på samma sätt och förstår henne fullt ut.
Misstaget var att ens genomföra vigseln. Hon visste att det var fel så fort hon såg honom.
Det hela kändes som att hon var på väg till sin egen avrättning.
Jag fattar inte ens varför hon vill gifta sig. En kvinna med den livsstilen, som vill resa mycket och inte nödvändigtvis skaffa barn, brukar heller inte känna sig pressad till äktenskap för att följa en norm som hon redan avviker ifrån.