2022-04-26, 23:16
Medlem
Jag väntar fortfarande på att Skogsvatte ska ge oss länkar till var han funnit det han påstår Höss i sina vittnesmål.

För, söker man på meningar på det han säger sig citerat från vittnesmålen så är det glest med exakta träffar…
Citera
2022-04-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Nej, det har du inte. Vad du läst är ett blogginlägg som påstår sig hänvisa till en "seriös källa" som du själv aldrig läst och inte har någon aning om vad den säger. Hyckleriet ligger alltså i att du själv okritiskt accepterar vad en andrahandskälla påstår om en förstahandskälla, trots att du aldrig läst den, samtidigt som du utkräver av dina meningsmotståndare att "kolla upp källorna" som hänvisas på den blogglänk du skickat. Det är inte vår uppgift att kontrollera källor som du hänvisar till i andra hand. Din uppgift är att redogöra för argumentet med dina egna ord och, helst av allt, citera från den ursprungskälla som du påstår stödjer ditt argument.

Eftersom "den etablerade historieforskningen" i relation till förintelsemyten inte är ett vetenskapligt forskningsfält som följer grundläggande historiografiska principer så är det extremt mycket som "den etablerade historieforskningen" missat, vilket är väldigt enkelt att redovisa. Det är precis det jag gjort i denna tråd, och du står fullständigt svarslös inför argumenten. Seriöst, du har inte ens försökt bemöta trådstarten i ett enda inlägg.

Så vad är motargumentet? För det första så redogjorde jag för ett förklaringsförsök som gjorts av förintelsegiganten Franciszek Piper. Men för det andra så förklarade jag även att moderna förintelseforskare sedan Karin Orths artikel från 90-talet för det mesta tvingats flytta fram datumet för Höss påhittade möte med Himmler till 1942 istället för 1941. Jag har alltså mycket bättre koll på forskningsläget och "tidslinjen" än vad du har, som inte ens kunnat redovisa för ett enda motargument från ortodoxa förintelseforskare.

Det är inte ett scoop. Problemet har existerat sedan 1946 och 1947. Ortodox förintelseforskning har helt enkelt inte kunnat hitta en enda trovärdig förklaring till varför Höss ljög om sitt besök i Treblinka.

Men för all del, låt oss höra hur de reder ut problemet?

Där kom du med ett gång påståenden sån du inte har minsta belägg för, utan är rent svammel och lögner, samt några halmgubbar som garnering….

Du har uppenbart vanföreställningar om hur historieforskning går till, men du sitter och gnyr bara för du vet du inte har några hållbara bevis för dina påståenden om förintelsen, så då angriper du seriös forskning med att påstå att den inte skulle vara seriös… Jösses…

Och jo, jag har läst det jag länkar till. Jag är inte lika korkad som vissa andra i tråden…
Citera
2022-04-27, 00:11
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag väntar fortfarande på att Skogsvatte ska ge oss länkar till var han funnit det han påstår Höss i sina vittnesmål.

Jag har redan gett dig omfattande källhänvisningar till varifrån de olika citaten och påståendena kommer, både i denna och i andra trådar om Höss. Sen är ju Höss-texterna knappast några hemligheter och många i tråden kan säkert plocka fram sin kopia av Den slutgiltiga lösningen där många av Höss-citaten återfinns. Du har emellertid visat dig vara helt faktaresistent även när du får detaljerade källhänvisningar till vanliga mainstream-böcker. När jag gav dig hänvisningar till fullt seriösa mainstream-källor angående tortyren av Höss så fortsatte du att hävda att det "inte finns några som helst bevis" för att Höss torterades.

Citat:
Där kom du med ett gång påståenden sån du inte har minsta belägg för, utan är rent svammel och lögner, samt några halmgubbar som garnering….

Kan du ge några exempel?

Citat:
Du har uppenbart vanföreställningar om hur historieforskning går till, men du sitter och gnyr bara för du vet du inte har några hållbara bevis för dina påståenden om förintelsen, så då angriper du seriös forskning med att påstå att den inte skulle vara seriös… Jösses…

Ändå är jag den som aktivt diskuterar individuella bevispunkter och problem med förintelsemyten med hänvisning till (det nästan obefintliga) bevisläget. Trots att du påstår dig ha "seriös forskning" i ryggen så har du aldrig hänvisat till ett seriöst forskningsverk.

Faktum är att jag är mer insatt i den så kallade "seriösa forskningen" än vad du är, och jag har återgett "seriösa forskares" argument och åsikter fler gånger än dig.

Citat:
Och jo, jag har läst det jag länkar till. Jag är inte lika korkad som vissa andra i tråden…

Kan du ge mig ett exempel på en bok som du läst (och därmed kontrollerat/granskat) och som du andrahandshänvisat till som en seriös källa? Och om du nu på allvar läst de källor som du blint andrahandshänvisat till, hur kommer det sig att du inte kan citera de ursprungliga källorna utan känner dig nödsakad att ständigt hänvisa till andra- och tredjehandskällor i form av bloggar, Wikipedia, och så vidare?
Citera
2022-04-27, 00:17
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
och jag har återgett "seriösa forskares" argument och åsikter

Vad du återger är dina egna vanföreställningar om dessa argument.
Som i den andra tråden där du påstår att en professor i arkeologi godtyckligt skulle påstå olika mått på de utgrävningar hon höll på med.
Seriösa forskare gör inte så varför ditt påstående är en ren antinomi.

/VV
Citera
2022-04-27, 11:13
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vad du återger är dina egna vanföreställningar om dessa argument.

Kan du ge några exempel på när jag återgett en "vanföreställning" om vad ortodoxa förintelseforskares argument är? Att uttrycka kritik mot ett påstående eller en slutsats är för övrigt inte en vanföreställning, utan en kritik. Jag är intresserad av när du menar att jag felkaraktäriserat eller haft en "vanföreställning" om någons argument.

Citat:
Som i den andra tråden där du påstår att en professor i arkeologi godtyckligt skulle påstå olika mått på de utgrävningar hon höll på med.

Detta är en kritik mot ett påstående, eftersom hon inte kunnat underbygga påståendet med fakta. Mig veterligen har hon aldrig publicerat någon förklaring till hur odefinierbara, formlösa geometriska "anomalier" på en LiDAR-scanning kunde resultera i konkreta och exakta byggnadsmått, speciellt när inga fundament grävdes fram, med hänsyn till "judiska begravningsseder".

Citat:
Seriösa forskare gör inte så

Jag tror du svarade på din egen fråga.
Citera
2022-07-03, 15:39
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Förövrigt har jag slängt mig med fakta, faktiskt mer eller mindre gödslat med fakta i denna forumdel i en massa trådar i bortåt 20 år eller så, testa forumets sökfunktion t ex.

Du har snarare gödslat forumdelen med lögner, förvanskningar samt rena förolämpningar och andra otrevligheter mot nyfikna användare. Det är tråkigt att se, eftersom många historieintresserade och kritiskt lynnade läsare skräms bort av dig och de andra grindvakterna.

Citat:
Inte ett enda av förnekarnas påståenden har de någonsin kunnat lägga fram hållbara bevis för, men istället konstant ertappas med att ljuga och förvränga kända fakta.

Wow... snacka om fullständigt skamlösa lögner och överdrifter. Inte ett enda påstående?

Du har problem, grabben.
Citera
2022-12-11, 16:47
Medlem
Skogsvattes avatar
Att förintelsegiganten Raul Hilberg valde att tystsamt plocka bort berättelsen om Rudolfs påhittade besök i Treblinka från sin bok, The Destruction of the European Jews, säger en hel del om hur ortodoxa förintelseforskare arbetar och hur bevisbilden hanteras och manipuleras för att passa förutfattade meningar. Istället för att, såsom en vetenskapsman borde ha gjort, problematisera besöket och kritisera det faktum att det är kronologiskt inkompatibelt med förintelsemyten, så valde han att tystsamt radera legenden från sin bok.
Citera
2022-12-16, 16:00
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Problemet? Treblinka existerade inte förrän 17:e juli 1942.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trebli...rmination_camp

Opened on 1 September 1941 as a forced-labour camp (Arbeitslager), Treblinka I replaced an ad hoc company established in June 1941 by Sturmbannführer Ernst Gramss. A new barracks and barbed wire fencing 2*m (6*ft 7*in) high were erected in late 1941.

Hela tråden är alltså uppbyggd på en lögn som man kan kolla upp med en knapptryckning. Bra där. Men Förintelseförnekarna opererar så. Blandar lögner, halvsanningar med sanningar, och bettar på att ingen kollar upp lögnerna.
Citera
2022-12-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
https://en.wikipedia.org/wiki/Trebli...rmination_camp

Opened on 1 September 1941 as a forced-labour camp (Arbeitslager), Treblinka I replaced an ad hoc company established in June 1941 by Sturmbannführer Ernst Gramss. A new barracks and barbed wire fencing 2*m (6*ft 7*in) high were erected in late 1941.

Hela tråden är alltså uppbyggd på en lögn som man kan kolla upp med en knapptryckning. Bra där. Men Förintelseförnekarna opererar så. Blandar lögner, halvsanningar med sanningar, och bettar på att ingen kollar upp lögnerna.
Nu var det Treblinka II som var ett förintelseläger och inte arbetslägret Treblinka I.

Treblinka II (officially the SS-Sonderkommando Treblinka) was divided into three parts: Camp 1 was the administrative compound where the guards lived, Camp 2 was the receiving area where incoming transports of prisoners were offloaded, and Camp 3 was the location of the gas chambers.[g] All three parts were built by two groups of German Jews recently expelled from Berlin and Hanover and imprisoned at the Warsaw Ghetto (a total of 238 men from 17 to 35 years of age).[61][62] Hauptsturmführer Richard Thomalla, the head of construction, brought in German Jews because they could speak German. Construction began on 10 April 1942.

Om du läste lite noggrannare kunde vi slippa dina debila inlägg.
Citera
2022-12-16, 19:00
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmeisser
Nu var det Treblinka II som var ett förintelseläger och inte arbetslägret Treblinka I.

Treblinka II (officially the SS-Sonderkommando Treblinka) was divided into three parts: Camp 1 was the administrative compound where the guards lived, Camp 2 was the receiving area where incoming transports of prisoners were offloaded, and Camp 3 was the location of the gas chambers.[g] All three parts were built by two groups of German Jews recently expelled from Berlin and Hanover and imprisoned at the Warsaw Ghetto (a total of 238 men from 17 to 35 years of age).[61][62] Hauptsturmführer Richard Thomalla, the head of construction, brought in German Jews because they could speak German. Construction began on 10 April 1942.

Om du läste lite noggrannare kunde vi slippa dina debila inlägg.

Köps inte. Rudolph Höss sa att han besökte Treblinka 1941. TS skriver "Treblinka existerade inte förrän 17:e juli 1942". Vilket alltså är en ren lögn. Jag vet ingenstans som Rudolph Höss någonsin har sagt att han besökte Treblinka II år 1941. Rudolph Höss sa att han besökte Treblinka.

Turning Torso är Malmös mest kända byggnad. Om jag säger att jag besökte Malmö år 2002, och du säger "stopp och belägg! Du ljuger! Turning Torso byggdes inte förrän 2005", har du då rätt i att jag inte kan ha besökt Malmö år 2002?
Citera
2022-12-17, 07:30
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Köps inte. Rudolph Höss sa att han besökte Treblinka 1941. TS skriver "Treblinka existerade inte förrän 17:e juli 1942". Vilket alltså är en ren lögn.

Trams. Yitzhak Arad, som är världens ledande ortodoxa förintelsehistoriker med fokus på just Reinhardt-lägren, utgår från juli 1942 som öppningsdatum för "utrotningslägret" Treblinka II; detta datum är ett dokumenterat faktum, och det sammanfaller dessutom med likvideringen av polska getton, eftersom dessa läger hade till syfte att transferera judar vidare till Östeuropa. Att det även existerade ett arbetsläger vid namn Treblinka I har liksom ingenting med saken att göra.

Det är bara tröttsamt att diskutera dessa frågor med användare som uppenbarligen inte kan någonting om "förintelsen" eller om modern förintelseforskning.
Citera
2024-02-21, 22:39
Medlem
Skogsvattes avatar
Gick nyligen tillbaka och undersökte Höss påståenden gällande det påhittade Treblinka-besöket.

Till den judiske fängelsepsykologen Leon Goldensohn påstod Höss att han efterfrågat "exakta anvisningar" från Himmler för hur han skulle utrota judar i Auschwitz. Som ett steg i denna process gjorde han ett studiebesök i Treblinka under sommaren 1941 – trots att lägret inte ens öppnade förrän juli 1942.

Men Höss kunde inte ens hålla ordning på bakgrunden till besöket. Till Goldensohn underströk han att Eichmann genomförde ett besök i Auschwitz "några veckor" efter Himmlers order, och att han "under tiden" besökte Treblinka. Detta innebär att Höss besökte Treblinka under de "några veckor" som passerade mellan Himmlers order och Eichmanns besök.

Men under sitt förhör den 1:a april 1946 så ändrade sig Höss på denna punkt. Nu besökte han istället Treblinka efter Eichmanns besök, och Eichmann var den som gav honom tillståndet att besöka Treblinka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in