2022-04-26, 22:40
Medlem
Bild på henne? Är hon inte svensk?
Citera
2022-04-26, 22:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Först står det persiska, sedan vid häktningsförhandlingen står det dari, och det är väl en gren från persiskan om jag inte är helt ute och cyklar?
Det är ungefär som att säga att personen talar svenska och kalla in en tolk som isländska...Båda är skandinaviska språk, men isländska är obegripligt för de flesta svenskar.
Citera
2022-04-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tar den här artikeln en gång till:

Det har nu lagts till ett foto på honom i någon slags uniform. Enligt domstolsförhandlingar skall han ha tre barn.

Citat:

"Av domstolshandlingar som Samnytt tagit del av har mannen tre barn, men ingen fru."

Tack för info. Läser bara Samnytt när någon länkar.

Det är otäckt med alla dessa identiteter. Nu är det enkelt att ta reda på var han kommer ifrån.
Citera
2022-04-26, 22:44
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tar den här artikeln en gång till:

Det har nu lagts till ett foto på honom i någon slags uniform. Enligt domstolsförhandlingar skall han ha tre barn.

Citat:

"Av domstolshandlingar som Samnytt tagit del av har mannen tre barn, men ingen fru."
Jag tror snubben är pashtuner. Att han pratar persiska är tydligen inte konstigt (de brukar prata Pashtu)

Läste detta om "regler" Gäller såklart inte alla kan tilläggas, att tillämpa sådant som det här brottet.

.https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pashtuner
Citera
2022-04-26, 22:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte gruvhålens fel.

Citat:
Ursprungligen postat av baconJihad
Nu är det ju inte gruvhålens fel direkt. Vi har haft såna i minst 400 år utan att kvinnor blivit nedkastade i dem överdrivet många gånger. Problemet är hederskultur, inte svenska gruvhål.

Du har helt rätt i att det är inte gruvhålens fel.

Järnbrytning i trakterna av Norberg fanns redan på 500-talet. Hur många kvinnor som har blivit nedknuffade i modern tid vet jag inte. Jag har dock aldrig tidigare läst om ett fall som detta i vår svenska kriminalhistoria.

Svenska språket har fått nya ord såsom balkongflicka och nu gruvhålsflicka.
Citera
2022-04-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Hon kan förhoppningsvis berätta allt eller åtminstone det mesta av vad som hänt. Det jag ifrågasätter är hur hon kan veta att han har varit där flera gånger för att kolla om hon är död. Han kan inte se ner. Hon kan inte se dit upp. Enda sättet är att han ropar och hon svarar. Om hon svarar och han kastar sten när han hör henne så svarar hon väl inte nästa gång hon hör honom?
Jag ifrågasätter inte att hon blivit våldtagen och nedkastad. Jag undrar bara över tillkommande uppgifter om att han kommit tillbaka flera gånger och dessutom kastat sten. Jag ville veta var uppgifterna kom ifrån och det har jag fått.

Citat:
1. Du gör inte mig till åtlöje, bara dig själv.

2. Jag frågade och fick svar. Jag förklarade varför jag ställde frågan och tackade. Sen hade du lust att vara otrevlig och oförskämd och gav utlopp för det.

Citat:
Nej, exakt. Stenkastningen kom sen in på något sätt. Det är ju det som gör mig undrande. Saken växer utan att man vet var uppgifterna kommer ifrån.

Det är 25 meter djupt. Öppningen mellan 5 och 10 meter. Den smalnar av nedåt (tänk glasstrut) och vidgar sig igen en bit ovanför botten (struten går av och skarvas med fel bit). Det är mörkt där nere.

Jag är inte med i glasstrut-tänket.
Dumstruten kan du ta på, inte "åtlöjet" som blev avstängd efter ert tjafs.
Erkänn gärna när du har fel. Rapportera åtminstone inte dom som ifrågasätter dina felaktigheter.

Fel som vi reagerat på:

Det går att se både ner och upp. Enda sättet är INTE att han ropar och hon svarar.

Gruvhålet är inte som en glasstrut, det är cylinderformat.
Visserligen inte perfekt cylinderformat, men 100% mer cylinder än glasstrut.

Synd att du inte tittat på film från gruvhålet innan du började killgissa om förhållandena där och tjafsa här vid mothugg, helt i onödan.

Hoppas det här inlägget om felaktigheterna blir kvar. Det första är oförklarligt borta.
Citera
2022-04-26, 22:47
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Skuggsamhället blir allt större.
Så är det. Detta skuggsamhälle har skapats de sista decennierna. Världens bästa land har blivit till något annat som jag inte känner igen alls. Är 64 år och sett förfallet.
Citera
2022-04-26, 22:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Uniform.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack för info. Läser bara Samnytt när någon länkar.

Det är otäckt med alla dessa identiteter. Nu är det enkelt att ta reda på var han kommer ifrån.

Jag undrar vad det kan vara för en slags uniform han har på sig?
Citera
2022-04-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han kanske har haft ihjäl sin förra fru ?

Får de inte ha upp till 4 fruar? Ett barn per fru? Kanske var frieri 4 nu som han nobbades på. Ytterligare gruvhål fyllda?
Citera
2022-04-26, 22:50
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbassang
Kikade snabbt igenom hans vänner på FB, hade glömt hur enkelt det är att bli less på Sverige av att se dessa aknebeprydda elvisfrisyrer, samtliga med profilbilder från Sverige 2016 när de kommit hit och ska se coola ut poserandes på en parkeringsplats eller mot ett jävla elskåp. BARA i en jävla småort som Norberg är det fem sex stycken såda bland hans vänner på fb, så skönt att vi har betalat för varje minut de varit här sen dess!
Inte afghaner eller liknande men jag är ytligt bekant med en som erbjudit mig att komma till landet på semester och bo där och personen har även haft släktingar till mig hos sig och är mycket vänlig mot människor utan att vara kopplad till några konstiga saker. Man ska inte döma allt o alla på folks vänlistor. Det finns bra människor i världen också. De dåliga brukar vara väldigt skickliga på att hitta sådana också.
Citera
2022-04-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Oemotståndligt...

Om vi räknar på en kon med 10 m i diameter så har vi kompenserat skeptikerna som säger att diametern inte är 10 m på toppen med att den inte heller är helt avsmalnad nertill. Skeptikerna vajar även på djupet så låt oss säga 20 m istället för 25, då har vi en volym på (5*5*3.14*20)/3 ≈ 520 kubikmeter. En grusfirma har en gång gett mig uppgifter om att 1.5 kubik makadam väger ungefär ett ton och att deras små lastbilar som tar sig fram lite här och var tar 13 ton. Det ger vid handen att det skulle behövas ungefär 27 sådana lastbilar för att fylla just det här hålet, sedan var det bara några tusen till liknande och i vissa fall betydligt större hål kvar att fylla...

Inte ens om man lyckas rada upp 27 olika lastbilar fyller man det här hålet på en halvtimme. Men om kanske två sådana lastbilar kör skytteltrafik från ett grustag inom 30 min avstånd så skulle det kanske gå att göra på två arbetsdagar... Under förutsättning att dom kan leverera direkt i hålet...

Räknar vi på skeptikernas 5 m i diameter och 15 m djup samt att vi bara behöver fylla till 3 m under kanten för att minska risken för olyckor med dödlig utgång så landar vi på ynka 4 lastbilar. Vi närmar oss den där halvtimmen...

F'låt, kunde inte låta bli...

Börja inte du också...det är ingen jäkla kon eller glasstrut.

Titta på filmerna.
Citera
2022-04-26, 22:51
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ungefär som att säga att personen talar svenska och kalla in en tolk som isländska...Båda är skandinaviska språk, men isländska är obegripligt för de flesta svenskar.

Ok då vet vi. Men dari var det sista som nämndes iallafall. Inte så noga. Vi ville nog mest bara veta var äcklet kom ifrån.

Jag vill mest veta hur kvinnan mår nu? Har jag missat infon eller har det inte läckt något alls?
Vilken änglavakt! Säkert flytt från krig och ett hemskt förtryck till "trygga" Sverige. Bara för att råka på det hon flytt från...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in