2022-04-26, 19:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er samtalen med TEH som er den eneste som har noe å bety i forbindelse med alibi og livsbevis. Hvis han sprekker i avhør, og forteller at denne er falsk så forsvinner THs alibi. Da hjelper det lite om MB fortsatt sier hun snakket med AE. Hvis det blir avslørt at det har blitt brukt stemmekloning, har det ingenting å bety om AE hadde en eller to samtaler denne morgenen.

Vel, vi får se da, om TH har lagt sin skjebne i hendene på en sønn som ifølge enkelte
har et utstrakt rusproblem.

Tiden vil vise.
Citera
2022-04-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Spørsmålet er om det var vanlig for MB å ringe hjem til kollegaer i 8-9 tiden om morgenen, dvs rett før en kollega likevel kunne komme på kontoret. I det hele tatt ringe hjem til folk midt i morgenrushet når det 1) ikke gjaldt noe viktig og det 2) likevel kunne bli avklart på kontoret i løpet av få minutter. Hva kan det være som fikk MB til å tro at AE ikke skulle komme akkurat den dagen... AE skal jo ha vurdert om hun skulle komme, så det kunne jo hende hun kom ved 9-tiden. MB kunne jo bare vente og se an i noen veldig få minutter... Men det var visst uaktuelt.

Jobbet Fru Hagen på kontoret hver dag fra 8-16 på den tiden? Hvis ikke er det vel ikke naturlig å tenke at hun ville dukke opp akkurat denne dagen. MB har vel også vært vitende om at de antagelig skulle reise oppover på hytta akkurat denne dagen også med tanke på at hennes arbeidsgiver også skulle avgårde og tenkte derfor at Fru Hagen ikke ville komme på arbeid da pakking kanskje var på hennes agenda?

Jeg finner det ikke merkelig at hun ringte når hun ringte dersom hun visste om denne hytteturen og tenkte at jeg vil få dette unna før de reiser. Ville heller forstyrret hjemme hos noe morgenfugler en vanlig arbeidsdag enn for eksempel ringe de mens de var på hyttetur.
Citera
2022-04-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jobbet Fru Hagen på kontoret hver dag fra 8-16 på den tiden? Hvis ikke er det vel ikke naturlig å tenke at hun ville dukke opp akkurat denne dagen. MB har vel også vært vitende om at de antagelig skulle reise oppover på hytta akkurat denne dagen også med tanke på at hennes arbeidsgiver også skulle avgårde og tenkte derfor at Fru Hagen ikke ville komme på arbeid da pakking kanskje var på hennes agenda?

Jeg finner det ikke merkelig at hun ringte når hun ringte dersom hun visste om denne hytteturen og tenkte at jeg vil få dette unna før de reiser. Ville heller forstyrret hjemme hos noe morgenfugler en vanlig arbeidsdag enn for eksempel ringe de mens de var på hyttetur.
Hun arbeidet ikke på Futurum hver dag. Arbeidstiden vet jeg ikke om det er opplyst om."Anne-Elisabeth Hagen jobbet også ved Futurum og var på jobb enkelte dager i månedene helt frem til forsvinningsdagen."
Er det ikke påfallende at AE hadde så mange avtaler (inkl avtale med elektriker) på denne dagen som også var AEs arbeidsdag på Futurum?
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er enig i at det hadde vært interessant å vite mer om slike detaljer.
Det er også et sammentreff at AE egentlig skulle ha vært på jobb på Futurum den dagen.

Hvorfor og når fant AE ut at hun var tvilende til om hun kom på jobb den dagen? Hvilke arbeidstider hadde AE på Futurum? Hvorfor hadde AE en avtale med den ene datteren (som AE ikke møtte opp til) og en avtale med elektrikeren på samme dag som hun egentlig skulle jobbe på Futurum (jeg tenker på hvis avtalene eventuelt var i konflikt med AEs arbeidstid den dagen). Og samme dag var det planer om at AE og TH skulle reise til Kvitfjell. Alt dette (inkl arbeid på Futurum) på en dag høres travelt ut, synes jeg.

AE skal ha vært tvilende til om hun kom på jobb den dagen. Hun sa dette til den lønnsansvarlige som hun snakket med på telefonen på morgenen på forsvinningsdagen. (Dette er omtalt i artikkelen i linken, som dessverre ligger bak en innloggingsmur slik VG har gjort med mange av de eldre artiklene om saken).
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen

"Anne-Elisabeth Hagen jobbet også ved Futurum og var på jobb enkelte dager i månedene helt frem til forsvinningsdagen."
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hvilket klokkeslett AE etter planen skulle ha reist hjemmefra og til Futurum den dagen, er interessant bl.a. med tanke på GM og GMs planer for tidspunkt for forbrytelsen og med tanke på om GM visste (eller ikke visste) at AE hadde arbeidsdag den dagen og om GM visste når hun etter planen skulle ha reist hjemmefra og med tanke på om GM visste at AE hadde funnet ut at hun var tvilende til om hun kom på jobb den dagen. (GM kan eventuelt ha fått greie på slike detaljer ved å avlytte S4 og AEs mobil).

Hvis AE ikke hadde vært tvilende til om hun kom på jobb den dagen og hvis AE hadde reist på jobb den dagen: Skulle valpen være alene hjemme mens hun var på jobb eller skulle noen passe valpen? Hadde AE eventuelt avtalt noe med noen om pass av valpen den dagen?

Fetad: Jeg tror at dette er viktig.
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-26 kl. 20:40.
Citera
2022-04-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, hun endte med kun å presisere at det ikke var straff, men hva er det da??

Rettferdighet?

Redd det ikke var så mange som unnet Fru Hagen noe som helst i denne familien om hun skulle valgt å forlate gjengen for å stå på egne ben. Tenker da på det som har kommet frem om påvirkning til å benytte negativt kallenavn på henne for eksempel. Tror hele denne familien ble preget/ødelagt av hennes påståtte affære og THs «fall» i kjølvannet av den. Fort gjort at det tas parti for den sviktede i slike saker.
Citera
2022-04-26, 20:40
Medlem
Citat:
Er det ikke litt tidlig med en lille en...

20.40 viser klokka og det er da ikke for tidlig for en lille en. Perfekt for inntak av den første lille.

Jeg tror MB ringte for å avklare dette før hytteturen hun visste de skulle på, for å få det unna og ikke forstyrre feriefolket.
Citera
2022-04-26, 20:52
Medlem
Citat:
20.40 viser klokka og det er da ikke for tidlig for en lille en. Perfekt for inntak av den første lille.

Jeg tror MB ringte for å avklare dette før hytteturen hun visste de skulle på, for å få det unna og ikke forstyrre feriefolket.

Litt snodig at GM visste at AE var hjemme akkurat den dagen når selv AE ikke hadde helt avklart om hun skulle ta en tur på kontoret. Hvordan kunne GM være sikker på at hun var alene og at ikke hundepasseren fra kvelden før hadde overnattet og oppholdt seg et eller annet sted i S4.
Citera
2022-04-26, 20:55
Medlem
Citat:
Det var nok dette som lenge var politiets teori, men det kan virke som alibiet til TH ble sterkere av det bevismaterialet som kom frem, og politiet fikk kartlagt alle bevegelsene hans.

Helt enig.

Interessant teori. Jeg tror ikke TH kan være den som fikk ideen til dette kryptorigget. Men får man inn en annen pådriver med kryptokunnskaper, så kan dette teoretisk gå opp. Men hvor mange fiender kan det som tilsynelatende er verdens snilleste dame ha?

At han ble introdusert for denne kryptokaren og fortsatte «date» han tror jeg ikke vi skal se bort i fra har ført til «inspirasjon» og en løsning på problemet Fru Hagen. Men jeg tror ikke han eventuelt står bak alt dette alene. Det betyr vel da at noen andre også lot seg «inspirere».

Jeg tror Fru Hagen, på tross av betegnelsen verdens snilleste av noen, ikke var ansett som det hos opptil flere. Da hadde hun vel fortsatt vært i live, tror du ikke?
Citera
2022-04-26, 20:59
Medlem
Citat:
Litt snodig at GM visste at AE var hjemme akkurat den dagen når selv AE ikke hadde helt avklart om hun skulle ta en tur på kontoret. Hvordan kunne GM være sikker på at hun var alene og at ikke hundepasseren fra kvelden før hadde overnattet og oppholdt seg et eller annet sted i S4.

Godt spørsmål. Skal se om en lille eller to spar opp noen forslag etterhvert.
Citera
2022-04-26, 21:04
Medlem
Citat:
At han ble introdusert for denne kryptokaren og fortsatte «date» han tror jeg ikke vi skal se bort i fra har ført til «inspirasjon» og en løsning på problemet Fru Hagen. Men jeg tror ikke han eventuelt står bak alt dette alene. Det betyr vel da at noen andre også lot seg «inspirere».

Jeg tror Fru Hagen, på tross av betegnelsen verdens snilleste av noen, ikke var ansett som det hos opptil flere. Da hadde hun vel fortsatt vært i live, tror du ikke?

Jeg tenker at motivet like godt kan være økonomisk i denne saken. Altså en kidnapping som gikk galt.
Citera
2022-04-26, 21:05
Medlem
Citat:
Dette kan eventuelt kun ha vært tilsynelatende. I GG-hypotesen er jo dette en av de mange brikkene som passer...
Citera
2022-04-26, 21:06
Medlem
Citat:
Jeg tenker at motivet like godt kan være økonomisk i denne saken. Altså en kidnapping som gikk galt.

Ja hvorfor ikke. Jeg tenker at det ikke er en kidnapping som gikk galt, men et drap fingert som en kidnapping. Økonomisk sett, tror jeg kanskje vi snakker om mulige «kostnadsbesparelser» i form av å unngå store kravsummer som kunne komme deisende dersom Fru Hagen satte seg for å kreve både det ene og det andre.
Senast redigerad av Kokadu 2022-04-26 kl. 21:13. Anledning: Redigert
Citera
2022-04-26, 21:08
Medlem
Citat:
Men hvor mange fiender kan det som tilsynelatende er verdens snilleste dame ha?
Det trenger ikke å være snakk om noe fiendeskap. Mennesker som begår slike grove forbrytelser ut fra ulike motiv mangler vel ofte evne til å føle medfølelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in