2022-04-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Ja er det ikke underlig Jeg begynte å tenke på Broen, helt uten å ha inntatt noe som helst.

Takk, da er jeg nok ikke helt «ute» enda.
Citera
2022-04-26, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th ville betale alt etter å ha betalt for livsbevis han aldri fikk. Et tidspkt der han selv stod i fare for å bli hektad.

TH hade redan sluppit ut ur häktet då TH skickade ett kodat bitcoinmeddelande den 29 maj 2020. TH blev ju genomskådad på detta sätt.

18 månader efter att hans fru Anne-Elisabeth försvann uttrycker han att han vill betala lösensumman.

VG:s undersökningar visar att Tom Hagen fredagen den 29 maj skickade ett kodat bitcoinmeddelande till motparten som innebär:

"Jag bekräftar att jag vill betala."
Senast redigerad av Braskamin58 2022-04-26 kl. 01:03.
Citera
2022-04-26, 01:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
TH hade redan sluppit ut ur häktet då TH skickade ett kodat bitcoinmeddelande den 29 maj 2020. TH blev ju genomskådad på detta sätt.

18 månader efter att hans fru Anne-Elisabeth försvann uttrycker han att han vill betala lösensumman.

VG:s undersökningar visar att Tom Hagen fredagen den 29 maj skickade ett kodat bitcoinmeddelande till motparten som innebär:

Det er mye lettere å forstå deg når du skriver på svensk, jeg håper du vil fortsette med det
Citera
2022-04-26, 03:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Tipper det brente bra under føttene på TH 3 dager før han skulle i avhør hos Kripos, når han sendte den beskjeden "jeg vil betale".
Citera
2022-04-26, 03:52
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tipper det brente bra under føttene på TH 3 dager før han skulle i avhør hos Kripos, når han sendte den beskjeden "jeg vil betale".

Var ikke det det avhøret som ble avbrutt, av politiet, fordi TH var for "pjusk"?
Citera
2022-04-26, 05:56
Medlem
Syftet med mötet var en genomgång av ett tidigare förhör. Om TH ville ändra på något kanske och sedan skriva under förhöret. Polisen har tidigare bekräftat detta för NRK. Mötet skulle vara
kl 09.45 på onsdag 3 juni 2020. TH kanske kände att han inte klarade av det på grund av att han kanske hade tagit lugnande medicin som påverkar minnet. Och vidare visste han vad han hade gjort. Så då blir det hela problematiskt för TH i slutändan.
Citera
2022-04-26, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth

Usch ja, det har nog bränt verkligen bra under fötterna. TH har nog varit hur nervös som helst. Och TH kanske också har tänkt: jag vill betala och hoppas att pengarna kommer fram till mottagaren i andra änden.
Citera
2022-04-26, 10:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ofte ei dame involvert når mannen vil skilles.

Det "offisielle ryktet" hinter visst om en romanse mellom TH og MB.
Det har også blitt ymtet noe om en "russisk elskerinne", og de mer
fantasifulle har koblet inn V*ronica Ord*rud.

Uansett gir det liten mening når det kun er snakk om løse rykter.
Vi får se hva politiet har gravd frem når det en gang kommer så langt.
Citera
2022-04-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nå vet ikke jeg om TH er skyldig, men jeg mener det er ting som tyder på at han har en aktiv rolle i dette drapet. Feks hans dna i knehasene på buksene hennes, dna på hennes sandaler, blodfunn på dørkarmer i tilknytning til det sentrale åstedet (toalettrom og utgangsdør).
Det var nok dette som lenge var politiets teori, men det kan virke som alibiet til TH ble sterkere av det bevismaterialet som kom frem, og politiet fikk kartlagt alle bevegelsene hans.

Citat:
Jeg forstår imidlertid ikke helt hvorfor han lot henne få leve til hun nådde 68 år og valgte leve under samme tak med henne i tiår uten at han feks falt for fristelsen å dytte henne utfor trappa en hvilken som helst dag eller kvele henne med ei pute en natt etter for eksempel en krangel. 49 års ekteskap hvor man litt plutselig liksom finner ut at nå er tiden inne for å slutte undertrykke hatet mot henne og aktivt handle? Noe må derfor ha skjedd slik jeg ser det, som gjør at dette ble uungåelig. Hun måtte bort.

Helt enig.

Citat:
Jeg stiller derfor spørsmål ved om akkurat det at hun måtte bort da var THs «påfunn» eller om noen andre krevde det av han. For har han en eller flere medhjelpere kan man ikke se bort fra at den/disse var pådriveren, alternativt pådriverne.

Interessant teori. Jeg tror ikke TH kan være den som fikk ideen til dette kryptorigget. Men får man inn en annen pådriver med kryptokunnskaper, så kan dette teoretisk gå opp. Men hvor mange fiender kan det som tilsynelatende er verdens snilleste dame ha?
Citera
2022-04-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er ren ondskap. Å forsøke å legge skylden på offeret. Ren psykopati.

Please. Ikke mat trollene. Ikke svar de.

Man legger ikke skylden på AE, fordi man diskuterer en teori som handler om at AE kan ha blitt lurt av GM.

Det er vel ikke helt greit å kalle dette for ondskap og psykopati?
Citera
2022-04-26, 11:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Hva gjorde at Fru Hagen ble i ekteskapet lenge nok til at dette kunne iverksettes?
Hun kunne satt seg i en taxi med en bag med litt smått privat fyll og forlatt SV når som helst dersom hun hadde bestemt seg for det, etter for eksempel en brutal krangel. Og dette under den tiden planleggingen av et drap på henne foregikk. Det hadde vel neppe blitt stillt spørsmål rundt hverken motiv for et eventuelt drap eller hvem som høyst sannsynlig stod bak dersom hun hadde rukket å forlate TH og igangsette en skilsmisseprosess før hun ble drept med det vi nå vet.

Kort svar: barn og barnebarn. Dette var kanskje den viktigste grunnen til at hun
fant det vanskelig å skille seg. Det er ikke gitt at det ville vært lett for henne å
opprettholde kontakten med dem etter en skilsmisse. Med forbehold om at det
er lite konkret jeg vet om familiedynamikken.

Kanskje også viktig å ta med i beregningen at TH ikke er "normal". Som flere
har uttalt - han krever å få viljen sin i enhver sak.
Citera
2022-04-26, 12:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Motivet fremstår som soleklart, og beskrives godt av eldstedatteren i avhør, som forøvrig likt yngstedatter ikke stusser nevneverdig over hvor kald og kynisk hun fremstår. Det er for TH snakk om å «tape seg selv» ved en skilsmisse - rett og slett en nødretts- eller nødvergesituasjon.

Avhør gjengitt i boken rundt hennes vurdering av ektepakten:

- Jeg gjetter at han var bekymret for å stå igjen alene, og at han skulle miste familie, jobb og alt han hadde skapt.

Og så:

- Dersom hun ville dra, så skulle hun i hvert fall ikke få med seg noen ting. Det var ikke en straff, mener hun.

Det er liten tvil om at disse temaene har vært oppe mellom faren og barna gjennom årene før drapet ble et faktum. Dette er ikke noe man finner på i forbifarten under et avhør.
Senast redigerad av Slettsnoken 2022-04-26 kl. 12:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in