Citat:
Ursprungligen postat av
ehehhas
Bra länk!
Det är Brottsplats Stockholm som filmat med drönare. Bra filmat.
Jädrar vad mycket bråte det ligger där nere. Rena soptippen.
Det har sagts att ingen brukar vara i området, men all bråte har nog inte tagit sig ner för egen hand...
Inte bara hårda saker där. Däck! Kan hon haft tur och fallit ner på ett bildäck?
Svante Nordström från Södra Dalarnas räddningstjänstförbund:
" Och det kändes som att hon var fel klädd för att ha varit ute och vandrat."
Allt talar för att hon åkt dit med GM i bil.
Kudos till Svante Nordström och de andra som varit med i räddningsinsatsen!

Hur vet du att det är Brottsplats Stockholm som filmathttps://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/harifran-horde-jag-rop-pa-hjalp-har-visar-och-berattar-insatsledaren-om-nar-kvinnan-raddades-fran-gr uvhalet-i-norberg detta?
Det står ju:
" Foto: Ludwig Vesterström/SVT" under filmen.
https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/harifran-horde-jag-rop-pa-hjalp-har-visar-och-berattar-insatsledaren-om-nar-kvinnan-raddades-fran-gr uvhalet-i-norberg
Insatsledaren, Svante Nordström var väl den som också nämnde det här med att det som kan ha räddat henne var en meter snö (minns inte uttrycket, men typ att det var som lössnö). Det går dock inte att se här, vilket kanske kan förklaras av hjälparbetet.
En del grejor kan väl ha kommit dit tidigare, andra senare.
Jag förmodar att trots att det var en akut situation, haar dokumenterat hur det såg ut innan alla tramapde runt?
Om den misstänkte har kastat ner grejor på henne (herregud så fruktansvärt kallsinningt!) kommer det att finnas teknisk bevisning.
Nu verkar det alltså finnas vittnen som kan stryka motiv och kanske även annat att döma av de senaste nyheterna, och på det
hoppas man att man kan säkra teknisk bevisning (DNA) plus kanske även it- teknisk bevisning.
Det vore förskräckligt om det inte gick att binda mgm till plats och brott!
Hon gjorde helt rätt i att avvisa frieri, om det nu stämmer att det är anledningen till händelsen, även om det slutade så här. Det är ingen bra människa (understatement) som kan göra ett sådant här brott mot någon (t) levande, vare sig det är en människa eller djur.
Helt empatilöst...
Finns inget försvar i hela världen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
Därför ska vi vara tacksamma för att våra straff inte är att jämföra med ett sådant brott. Jag ser att många önska göra likadant mot honom om han är skyldig. Det skulle ju i praktiken innebära att man anser att i vissa fall är ett sådant här brott ok. Det var väl så gärningsmannen tänkte? Att det var motiverat.
Brottet väcker primitiva känslor inom en, men vill vi verkligen tillbaka till stening och slänga folk i brunnar som straff?