Citat:
Ursprungligen postat av
Dura62
Ligger nåt i det och krig kan aldrig va rätt väg att gå. Jag undrar dock om alla nazist anklagelser både åt höger och vänster. Läser många som kallar Putin nazist och fler som kallar Zelensky nazist och detta stör mig enormt då jag har judar i släkten och kommer ALDRIG att hata Putin eller nån annan mer än nazister. Finns det nån info från oberoende part om vem (om nån ) som sympatiserar med nazzarna ?? Googlar jag så står det att denna Azov bataljonen i Ua är nazzar och även öppet nazzar och att Zelensky supportar dom ?? Kan detta verkligen stämma ?????
Det kan ju dock inte vara så att BÅDE Putin och Zelensky är nazzar för då vore det inget krig då skulle ju P bjudit över Z .. druckit vodka och hailat hela natten. Hoppas nån kan ge klarhet i om någon av dessa ledare har ett uns av Hitler i sig.
Det här med nazism är ett sidospår som inte är värt att lägga allt för mycket energi på. Azov har/har haft ett nazistproblem och Ukraina borde tagit tag i det hårdare och tidigare. Men det är inte helt läge att sätta delar av militären i värdegrundsutbildning när landet är under invasion.
Putin bryr sig inte om nazister, han kallar alla som motsätter sig Ryssland för nazister. Inklusive svenska hamnarbetareförbudnet (lol). Ledaren för hans favvoprivata armé Wagnergruppen har visst nazianstykning så Putin skulle ju kunna börja där om han brydde sig.
Zelensky är inte nazist (han är dessutom jude)
Putin är absolut ingen antinaziast (men är lika galen som Arnstad i alla fall)
Sidospår.