2022-04-26, 11:46
Medlem
Kvinnan är allvarligt skadad och får hjälp av sjukvården

Saxat:

Av alla gånger jag har kört här så har jag bara stött på en enda människa, en motorcyklist, säger han.

Expressen har varit i kontakt med flera personer i Norberg som har ett stort kontaktnät på orten men ingen tycks känna till kvinnan.

Mannen som nu sitter anhållen som misstänkt för att ha våldtagit kvinnan och sedan ha försökt mörda henne genom att slunga ner henne i hålet kunde gripas i en annan del av landet.

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-kan-ha-legat-i-gruvhalet-i-tva-dygn/
Citera
2022-04-26, 11:47
Medlem
Okej så än så länge är det endast bekräftat att BO inte talar svenska eller särskilt bra engelska.

Så vi kan väl helt stryka att kvinnan i fråga är svensk. GM vet vi inte.

För att hålla oss inom rimliga gissningar är min teori att kvinnan är rumänska, möjligt att hon är t.ex afghanska med.

Vet vi om kvinnan i sig levt med BO? Vet vi om kvinnan haft stöd av migrationsverket eller flyktingförläggning?

Jag är nyfiken på att veta vem som upptäckte henne och ungefär vart i området, vore intressant att se på en karta för att göra vidare undersökningar.
Var hon eftersökt av t.ex vänner eller närstående? Var det bara en slump att hon hittades av en främling?

Det är 80 sidor i tråden, nästan uteslutande är det skit som postats. Kan vi försöka hålla lite rimlig ton i tråden så vore det mycket trevligare och intressantare att följa fallet.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-04-26 kl. 11:50.
Citera
2022-04-26, 11:54
Avslutad
Någon som kan peka ut på googlemaps vart det exakt ligger?
Citera
2022-04-26, 11:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Snarare tvärtom. "inget signalement är oxå ett signalement" som man brukar säga.

Iom att media inte gått ut med att det är en pursvensk MGM så utgår vi från att det är en invandrare.

Där har du fel, men det är en ganska vanlig missuppfattning. Etablerade medier går ytterst sällan ut med MGM:s identitet i ett så här tidigt skede. Ursprung? Det kan ske om det är relevant, men generellt sett inte.

I det här fallet är MGM inte begärd häktad, och jag tror inte hans identitet läckt ut. Hade så varit fallet så skulle nog flera medier ge oss detaljer om honom, så som ålder eller var han bor.

Med det sagt så är det ändå förstås väldigt sannolikt att MGM har samma ursprung som BO.
Citera
2022-04-26, 11:55
Medlem
Riktigt laskig historia det har, jag vaju i Spannarhyttan den dagen och malade graffiti. Overnattade sedan pa Vardshuset Engelbrekt i Norberg efter god mat och mycket dryck pa deras Pub Port Arthur. Fy fan sa vidrigt, hoppas de hittar GM.
Citera
2022-04-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wavemaster
Då måste han berättat det själv för polisen/media då !?

Nej det gjorde kvinnan själv och stenarna torde inte flugit iväg efter landningen 😇
Citera
2022-04-26, 11:58
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej.
Det vet ni såklart inte. Rättegång har varken börjat eller avslutats.
Citera
2022-04-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Snarare tvärtom. "inget signalement är oxå ett signalement" som man brukar säga.

Iom att media inte gått ut med att det är en pursvensk MGM så utgår vi från att det är en invandrare.

Det är helt omöjligt att säga i detta fallet. Det verkar som att BO är icke-svensktalande dock.
Kan vara en thailändska t.om.
Att man inte går ut med någon information om den anhållne är praxis, som jag skrev innan, vi kommer inte veta förrän en eventuell häktningsförhandling gjorts.
Har inte sett att polis eller åklagare går ut med identitet i ett fall som rubriceras som mordförsök innan häktning, det sker inte på denna sidan 1990-talet.
Media vet ungefär lika mycket som flashback just nu. De kanske har en insider, men de går inte ut med sådant heller förrän det är öppna uppgifter.
Citera
2022-04-26, 12:04
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Okej så än så länge är det endast bekräftat att BO inte talar svenska eller särskilt bra engelska.

Så vi kan väl helt stryka att kvinnan i fråga är svensk. GM vet vi inte.

För att hålla oss inom rimliga gissningar är min teori att kvinnan är rumänska, möjligt att hon är t.ex afghanska med.

Vet vi om kvinnan i sig levt med BO? Vet vi om kvinnan haft stöd av migrationsverket eller flyktingförläggning?

Jag är nyfiken på att veta vem som upptäckte henne och ungefär vart i området, vore intressant att se på en karta för att göra vidare undersökningar.
Var hon eftersökt av t.ex vänner eller närstående? Var det bara en slump att hon hittades av en främling?

Det är 80 sidor i tråden, nästan uteslutande är det skit som postats. Kan vi försöka hålla lite rimlig ton i tråden så vore det mycket trevligare och intressantare att följa fallet.

Jag hörde på radion igår, att det var en pappa med barn som skulle titta på ruiner. Ett av barnen har hört ropen. Pappan kontaktade räddningstjänst. Det var på 4an ca kl. 15, som räddningsledaren berättade om larmet och räddningen.
Citera
2022-04-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Jag hörde på radion igår, att det var en pappa med barn som skulle titta på ruiner. Ett av barnen har hört ropen. Pappan kontaktade räddningstjänst. Det var på 4an ca kl. 15, som räddningsledaren berättade om larmet och räddningen.

Tack för detta!

Fyfan så otäckt, snacka om att ha änglavakt. Läste tidigare att just det området är det väldigt sällan rörelse i, någon som bor där hade väl sett en enda person där ungefär som åkt motorcykel i övrig brukar det vara tvärdött.

Hoppas barnet inte är allt för skakad av händelsen.
Citera
2022-04-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Där har du fel, men det är en ganska vanlig missuppfattning. Etablerade medier går ytterst sällan ut med MGM:s identitet i ett så här tidigt skede. Ursprung? Det kan ske om det är relevant, men generellt sett inte.

I det här fallet är MGM inte begärd häktad, och jag tror inte hans identitet läckt ut. Hade så varit fallet så skulle nog flera medier ge oss detaljer om honom, så som ålder eller var han bor.

Med det sagt så är det ändå förstås väldigt sannolikt att MGM har samma ursprung som BO.

Orsaken till att han inte är begärd häktad, är det att det har gått för kort tid sedan han greps?
Citera
2022-04-26, 12:15
Medlem
crocodilelilos avatar
Har inte sett några länkar eller andra källor på stenkastningen, inte ens Brottplats Stockholm nämner något om stenkastning.
Så kan vi avföra att GM har kommit tillbaka till platsen senare för att slänga ned stenar i gruvhålet? Var det en trådsanning som ett troll lyckats placera ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in