2022-04-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Den enda som kommer med skitsnack är du pajas. Sanktionerna i nivå med vapenleveranserna är inget annat en indirekt krigsförklaring från väst.
Men just vad gäller vapenleveranser är det ju korrekt att Nordvietnam och FNL fick stora mängder vapen från Sovjet.
Citera
2022-04-26, 12:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja jag postade en video precis de de går i skogen. Där finns ju ingen tydlig front alls. Det går ju inte ha trupper i en lång linje genom hela skogarna även om man har 200000 man.
Jag har inte sett den. Tittar man på några år gamla videor från kriget i Donbass finns skyttegravar och befästa ställningar, men det är ju inte säkert att det är i höjd med dem som strider pågår nu.

Vet du hur många ukrainska soldater som befinner sig inne i Donbass? Är de helt inringade eller har de kontakt med sina kamrater på andra sidan? Man kan tänka sig att förband slinker igenom, men större förflyttningar genom fronten stöter sannolikt på patrull.
Citera
2022-04-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jo det är självklart jämförbart. Lika jämförbart som att de som förser missbrukare med varorna så de kan fortsätta, är medskyldiga joodå.
Inte konstigt Putin hatar väst, som försöker måla in Ryssland i ett hörn med hjälp av Nato. Varför utmanar Nato genom att närma sej Rysslands gränser? Varför höll de sej inte ifrån det dom lovat Putin? De skulle inte breda ut sej nära Rysslands territorium. Självklart ser Putin Nato som ett hot. De är ett hot. Och nu ska Sverige-Finland börja hota Putin genom Natomedlemsskap. Jag känner min egen ilska över detta . Liknar hat faktiskt. Undrar hur det känns inom Putin? Hat är nog en underdrift. Vi kommer få sota om vi går med i Nato. Vänta bara...Jag är gammal så jag bryr mej egentligen inte. Bryr mej om alla barn bara. Däremot ska väst straffas tycker jag. Helt rätt. Frågan är bara vad Putin är i stånd till? Det värsta tänkbara scenariet misstänker jag. Adjöss mer er. Nato kan inte hjälpa er då.
Att gå med i nato är ett beslut de aktuella länderna själva tar, därför klingar det lite fel att säga att Nato breder ut sig, funktionen är enligt följande: Ryssland har en välkänd gammal önskan om expansion, efter cccp föll samman återbildades / nybildades ett antal stater, dessa har önskan om självbestämmande o vill ej ingå i Ryssland eller tillhöra Rysslands intressesfär, därför vänder man sig till Nato, då man hoppas detta skall vara ett sätt att återigen bli uppslukade av Ryssland, så i princip är det Rysslands alltför aggressiva utrikes politik som utvidgar Nato, se till ex på vad som är på väg att hända i Finland Sverige nu,, innan invasionen av Ukraina fanns inte på kartan Sverige skulle ansöka om Nato medlemskap
Citera
2022-04-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Sluta snack strunt, mina kunskaper överstiger dina på alla områden, vilket kanske inte säger så mycket då dina är väldigt låga.

När Ryssland startat ett anfallskrig mot sin granne i avsikt att totalt utradera landet ska inte Ryssland komma och gnälla när omvärlden reagerar och sanktionerar, och skickar vapen.
Hade nån i kreml haft en hjärna större än en valnöt borde de insett vad reraktiuonen skulle bli, nu är det en samling paranoida idioter som styr i ryssland så de hade noll koll.

Att stötta Ukraina med allt vi har ,Det är både en naturlig och helt nödvändig reaktion, ska vi sitta still och låte Ryssland utradera hela landet eller vad menar du?
det är nog en rädd liten farbror du kommunicerar med,, han vill offra Ukraina för rädsla att konflikten eskalerar,,,
Citera
2022-04-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Har man förresten säkra uppgifter på att ryssarna ska flyga in trupp bör Ukraina gå in och ockupera flygplatsen.

Flygplatsen ligger gott och väl inom artilleriavstånd inifrån Ukraina. Större landsättningsförsök borde vara självmord om Ukraina har något kvar att skjuta med. Men då tycker väl ryssarna att Ukraina anfaller ett grannland.
Citera
2022-04-26, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Sluta snack strunt, mina kunskaper överstiger dina på alla områden, vilket kanske inte säger så mycket då dina är väldigt låga.

När Ryssland startat ett anfallskrig mot sin granne i avsikt att totalt utradera landet ska inte Ryssland komma och gnälla när omvärlden reagerar och sanktionerar, och skickar vapen.
Hade nån i kreml haft en hjärna större än en valnöt borde de insett vad reraktiuonen skulle bli, nu är det en samling paranoida idioter som styr i ryssland så de hade noll koll.

Att stötta Ukraina med allt vi har ,Det är både en naturlig och helt nödvändig reaktion, ska vi sitta still och låte Ryssland utradera hela landet eller vad menar du?

Din stora mun tyder inte på kunskap, utan på en gnällig individ. Jag medger dock att jag inte är den bästa på att skriva framför en liten skärm med små bokstäver.
Att du sen vinklar och frågar om vi ska låta Ryssland utradera ett helt land är inget som jag påstått. Däremot menar jag att nivån på sanktionera i kombination med vapenleveranserna är en indirekt krigsförklaring utan att man skickar in egen trupp.
Citera
2022-04-26, 12:29
Medlem
De mäktiga politikerna spelar schack med oss med jag på stålbruket kämpar för att få bröd på bordet….
Citera
2022-04-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Rysshatet är befogat! För övrigt verkar du läsa direkt ur pappa Putlers manual när du svänger dig med Kremlbegreppet "proxykrig"

Ja jag ser detta som ett krig mellan Ryssland och väst just nu, om inte det är så får du gärna förklara på vilket sätt jag läser ”Putlers manual”
Citera
2022-04-26, 12:32
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
De mäktiga politikerna spelar schack med oss med jag på stålbruket kämpar för att få bröd på bordet….

Klart Ukraina har rätt att försvara sig, det enda Putin behöver att göra är att avbryta invasionen.
Citera
2022-04-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Men just vad gäller vapenleveranser är det ju korrekt att Nordvietnam och FNL fick stora mängder vapen från Sovjet.

Det stämmer, men vi pratade om hela kombinationen av totalt ekonomisk isolering i klass med Nordkorea.
Citera
2022-04-26, 12:33
Medlem
Termos99s avatar
Undrar vilka lögner Lavrov kommer att servera honom?

FN-chefen Guterres på plats i Moskva

Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov tar vid lunchtid emot FN:s generalsekreterare António Guterres till arbetsmötet i Moskva.

Lavrov säger att han tycker att samtalen är bra "för att tänka ordentligt och på djupet på hur vi ska kunna utveckla FN och sanna multilaterala principer", principer som han säger att väst i flera år har trotsat.

– Vi är extremt intresserade av att hitta sätt för att skapa förutsättningar för effektiv dialog och eldupphör så snart som möjligt och förutsättningar för en fredlig lösning, säger Guterres.

SVT
Citera
2022-04-26, 12:34
Medlem
Mer om Azov.
https://mobile.twitter.com/NikaMelkozerova/status/1518690002577801216
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem