2022-04-26, 11:18
Medlem
JustZlatans avatar
Jag lyssnar på Sveriges Radio P2 varje dag. På dagarna när jag kör taxi eller när jag är ledig och hemma, och på kvällarna när jag ligger i sängen innan jag ska sova. För det första är det ingen reklam alls på kanalen och inget irriterande snack. Musiken är i absolut världsklass. Det är mest klassisk musik och ibland jazz, folk och lite annat. Den enda dagen som det inte är i världsklass är söndagar för då spelas elektronisk skitmusik i några timmar.

Är det bara jag som lyssnar på P2 varje dag?
Citera
2022-04-26, 11:25
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag lyssnar på Sveriges Radio P2 varje dag. På dagarna när jag kör taxi eller när jag är ledig och hemma, och på kvällarna när jag ligger i sängen innan jag ska sova. För det första är det ingen reklam alls på kanalen och inget irriterande snack. Musiken är i absolut världsklass. Det är mest klassisk musik och ibland jazz, folk och lite annat. Den enda dagen som det inte är i världsklass är söndagar för då spelas elektronisk skitmusik i några timmar.

Lyssnar på P2 då jag vill ha klassiskt för avslappning.
Citera
2022-04-26, 11:30
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Samma här. När jag (ibland) knäpper på radion så blir det P2, aldrig nån av skval- och tramskanalerna.
Citera
2022-04-26, 11:33
Medlem
Ja, det är min favorit. Att vakna upp till Klassisk morgon i P2 är underbart. Jazzradion är också riktigt trevlig att lyssna till på kvällen.
Citera
2022-04-26, 11:36
Medlem
Jag med. Jag älskar inte allt de spelar men jag vet att jag åtminstone kommer få höra musik jag aldrig har hört förut. Älskar P2.
Citera
2022-04-26, 11:37
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Tror att nån som heter typ Kristain Saag har ett skönt program där olika musik blandas, typ jazz, folk mm. Rekommenderas.
Citera
2022-04-26, 11:42
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Samma här. När jag (ibland) knäpper på radion så blir det P2, aldrig nån av skval- och tramskanalerna.
Jag pallar inte reklamradion. Men P3 är också skit oftast.
Citera
2022-04-26, 11:42
Medlem
JdeKoofs avatar
Jag brukar lyssna på P1 då det har potential till att vara den bästa kanalen, men den har ju P3-ifierats så till förbannelse så det går ofta inte lyssna på. Hmm kanske skulle börja med P2 då. Vuxet och inget trams hoppas jag.
Citera
2022-04-26, 12:08
Medlem
P1 går före.
Men man skulle kanske ge P2 en chans?
Den klassiska musiken har dock inte lockat mig.
Citera
2022-04-26, 12:29
Medlem
yz44s avatar
Visste inte ens att folk fortfarande lyssnade på SR, förutom då på äldreboenden och liknande instutitioner.
Då bör P2 vara bäst p.g.a. frånvaron av prat, så att man slipper den politiska vinklingen.
Citera
2022-04-26, 13:38
Medlem
TingsrydPilsner2.8s avatar
Vilka är era favoritprogram på P2?
Citera
2022-04-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Samma för mig numer, blir nästan varje dag faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in