2022-04-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
En byggnad i Tiraspol Transnistrien har attackerats med granater eller raketer. Transnistrien är en rsyk utbrytarrepublik i Moldavien. Man vet inte vilka som sköt. Antingen är det några som är sura på ryssarna eller så är det en false flag från ryssarna för att motivera ett angrepp mot Moldavien.
https://www.youtube.com/watch?v=h9XSO-kmapE
Tackar. Kan ju vara en false flag.
Citera
2022-04-26, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det är en droppe i havet... det finns mer i Ryssland dags o börja bomba i ryska städer då kanske?

eller tror du på fullaste allvar att ett land som är nazister skulle ha en judisk president?
Inte så konstigt. Hitler hade några judar i höga positioner under www2.
Ja det sägs ju till och med att Hitler själv var jude. .
Azov brigaden bygger på toknationalismnoch högerextremism.
Citera
2022-04-26, 10:55
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Dels tror jag det är viss fördröjning, de lägger upp denna statistik redan på morgonen och olika trupper kanske rapporterar in under dagen vad som hände igår. Och så tror jag det varit många försök till attacker från Ryssland som slagits tillbaka. Då kan de ha förlorat mycket trupp. Men 200 döda, motsvarar det alla dessa fordon? Kanske om man även lägger till en massa skadade?

Såg en film igår där en stugna operatör slog ut 4 pansarvagnar på några minuter. Ibland ser man att ryssar kommer levande ur träffade fordon så kanske inte helt orealistiskt? Dessutom evakuerar en del sina fordon när nån kompis blivit träffad.
Citera
2022-04-26, 10:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag försöker vara alltid vara skeptisk när de här rapporterna kommer, inte minst med tanke på att det bör vara osäkert hur många soldater som dödats i strid om man saknar möjlighet att mer eller mindre gå fram och räkna dem. En uppskattning av förluster, förmodat döda och skadade tillsammans, tror jag skulle ge en bättre bild.

Fordon är väl enklare att räkna, förutsatt att man tar sig ända fram till dem, alt. har dokumentation från luften.

Ja det är inte ens säkert att de menar döda. För fordon menar de ju förstörda, övergivna erövrade. Alla fordon. De skriver "liquidated personell" när de översätter till engelska. Det måste ju inte bara vara döda. Sedan vet jag inte vad det exakt står på ukrainska, det är tre ord. Men totala antalet stämmer med vad Ryssland publicerade men tog bort nyligen: 13000 döda och 7000 saknade. Ukraina har cirka 7000 kroppar från dödade ryssar i tågvagnar som Ryssland inte vill ha tillbaka.
https://twitter.com/DefenceU/status/1518854306304249856
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
De anhöriga som förlorat någon som dött i militären i Donetsk får 10000 rubler i kompensation. Hur mycket är det? Har de samma pengar som i Ryssland? Vilket sjukt land. Undrar om de inte hellre hade tillhört Ukraina?

https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1518819621117349889
Såg det själv just nu och det motsvarar ca 1300 kr.

En bra deal för Vladolf och hans sinande krigskassa.

Kärringarna såg rätt glada ut.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Den du svarade på är bara en del av fronten, här är deras officiella från Ukrainska försvaret: https://twitter.com/DefenceU/status/1518854436336148480?cxt=HHwWgIC99YCEh5QqAAAA

Inga fartyg är med.

Väldigt bra siffror är det i alla fall, speciellt imponerande är ju antalet tanks om det stämmer vad de uppger

Men satan vad de måste ha tryckt på under gårdagen (ryssarna) för att komma upp till de där numren.
Citera
2022-04-26, 10:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Såg en film igår där en stugna operatör slog ut 4 pansarvagnar på några minuter. Ibland ser man att ryssar kommer levande ur träffade fordon så kanske inte helt orealistiskt? Dessutom evakuerar en del sina fordon när nån kompis blivit träffad.

Ja så är det nog. Det räcker ju att pansarbilen blir lite skadad så kan de inte fortsätta. Då sticker trupperna.
Citera
2022-04-26, 10:59
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
USA respekterar Rysslands suveränitet och deras rätt att försvara sig. USA har inga som helst avsikter att stövla in i Ryssland. Det enda man vill är att hjälpa Ukraina att försvara sig när ryssarna har gått över gränsen.

USA demilitariserar ryssarna genom att ge vapen till Ukraina.... USA har uttalat att de vill att rysslands förmåga till att anfalla grannländer ska minimeras.
Citera
2022-04-26, 11:04
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det kommer in en del ren desinformation i tråden, likt detta. Det är aldrig några länkar till något, utan "det som hörts är att"....
Den här gubben har framfört sådana tankar, Igor Konashenkov:

https://en.vestikavkaza.ru/amp/149773
Citera
2022-04-26, 11:04
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
USA demilitariserar ryssarna genom att ge vapen till Ukraina.... USA har uttalat att de vill att rysslands förmåga till att anfalla grannländer ska minimeras.

Det är isf ryssarna som demilitariserar sig själva som är så jävla dumma att dom går in i ett annat land och krigar. Vad är det för fel på er logik? Ska inga länder ha rätt att försvara sig mot psykopat-ryssarna?
Citera
2022-04-26, 11:05
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Om jag låter Myresjöhus bygga en villa åt mig så har jag byggt den???
Vilket patetiskt käbbel. NLAW är ett vapen designat av SAAB, med flera underleverantörer och tillverkare. Frågar du en vapenexpert vilket företag som ligger bakom NLAW så är svaret SAAB.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/NLAW

Frågan är varför du vill tjafsa om denna detalj, där du dessutom är snett ute.
Citera
2022-04-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
De som är för Putin i denna tråd är helt förtappade o helt utan moralisk kompass,, jag gissar att det dels är ryssar dels misslyckade svenska män i 35 års åldern boende hos sin åldriga mamma, utan arbete , flickvän, o hänger 16 Tim om dygnet över datorn, kollar porr o trådar som avhandlar diverse skruvade konspirationsteorier,,,

Och som väntat så har syltryggarna som försvarar Putlers invasion i Ukraina och hot om världskrig med mera inget att säga angående mina frågor. Ryssar är verkligen pissluffare utan ryggrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in