2022-04-26, 10:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Motståndsrörelsen fortsätter i Moldavien. Nu har de sprängt två radiostationer: https://liveuamap.com/en/2022/26-april-2-radio-transmitters-destroyed-as-result-of-explosions

Motståndsrörelse eller rysk false flag?

Det ligger i någons intresse att sprida konflikten.
Citera
2022-04-26, 10:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
de senaste 24 timmarna har sex fientliga attacker slagits tillbaka i Donetsk- och Luhansk-regionerna. Fyra stridsvagnar, fem artillerisystem, 13 pansarfordon, 15 motorfordon, två tankfartyg och en luftvärnskanon har förstörts", uppger Ukrainas generalstab.
Enligt uppgift från Expressen idag.
Det låter betydligt mer rimligt om det rör sig om sex misslyckade attacker. Men, tankfartyg? Verkligen?
Citera
2022-04-26, 10:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Här går han igenom bilden av sakerna med sims spelen, se också norska Spar-butiks påsen, kanske norsk som skulle dräpa? Iallafall, lyssna på denna person, kortfattat kan man säga, Ryssar är idioter.
https://www.tiktok.com/@cpscott15/video/7090712622827326762?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1&lang=sv-SE

De kanske täcker sin egen rygg, en brasklapp. När nästa regim skall rensa ut alla som hjälpt Putin kan de säga att de medvetet gjorde så att ingen skulle tro på det. Eller börjar jag tänka för mycket "4D schack" som Putin-försvararna?
Citera
2022-04-26, 10:43
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det låter betydligt mer rimligt om det rör sig om sex misslyckade attacker. Men, tankfartyg? Verkligen?

Tankbil kanske är en mer realistisk översättning?
Citera
2022-04-26, 10:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Den du svarade på är bara en del av fronten, här är deras officiella från Ukrainska försvaret: https://twitter.com/DefenceU/status/1518854436336148480?cxt=HHwWgIC99YCEh5QqAAAA

Inga fartyg är med.
Citera
2022-04-26, 10:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Dels tror jag det är viss fördröjning, de lägger upp denna statistik redan på morgonen och olika trupper kanske rapporterar in under dagen vad som hände igår. Och så tror jag det varit många försök till attacker från Ryssland som slagits tillbaka. Då kan de ha förlorat mycket trupp. Men 200 döda, motsvarar det alla dessa fordon? Kanske om man även lägger till en massa skadade?
Jag försöker vara alltid vara skeptisk när de här rapporterna kommer, inte minst med tanke på att det bör vara osäkert hur många soldater som dödats i strid om man saknar möjlighet att mer eller mindre gå fram och räkna dem. En uppskattning av förluster, förmodat döda och skadade tillsammans, tror jag skulle ge en bättre bild.

Fordon är väl enklare att räkna, förutsatt att man tar sig ända fram till dem, alt. har dokumentation från luften.
Citera
2022-04-26, 10:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Tankbil kanske är en mer realistisk översättning?
+
Citat:
Den du svarade på är bara en del av fronten, här är deras officiella från Ukrainska försvaret: https://twitter.com/DefenceU/status/1518854436336148480?cxt=HHwWgIC99YCEh5QqAAAA

Inga fartyg är med.
Haha, jo. Knappast fartyg, va. Undrar vad det stod som blev fel i översättningen. "Farkost", typ?
Citera
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Nej, det ukrainska folket utplånas inte. Kan du presentera ett enda bevis för det absurda påståendet?
Det finns mängder av bevis, sluta larv dig nu. Massgravar, kidnappade barn, förstörda städer, osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Thales i Storbritannien menar du?

Rysstrollet delux jobbar på som vanligt.

Att du är ett renodlat troll märker man av att checkar in som

BIG antivaxer helt galen i covid trådar.
Islamvänlig så man blir tårögd
Fri invandring men bara i Sverige såklart.
Kommunist ut i fingerspetsarna

Och nu trollar runt i Ukraina trådarna utan att kunna prestera något som backar upp alla påhitt.

ON topic
Klart att det är de som angriper som förlorar en högre faktor soldater.
Allt annat är bara rent trams ochdet enda ryssarna har ihjäl i större numerär är civila
Citera
2022-04-26, 10:48
Medlem
HejaFinlands avatar
De anhöriga som förlorat någon som dött i militären i Donetsk får 10000 rubler i kompensation. Hur mycket är det? Har de samma pengar som i Ryssland? Vilket sjukt land. Undrar om de inte hellre hade tillhört Ukraina?

https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1518819621117349889
Citera
2022-04-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Hur kan ni proryska skribenter sitta och försvara Putin och Lavrov när dom hotar med tredje världskriget och fullskalig attack på Finland, Sverige, Baltikum och Polen?
Sedan har man redan uttryckt att man efter Ukraina skall starta krig med Moldavien för att införliva även det landet i sin teknokrati.
Tycker ni proryska skribenter här verkligen att det är ok? Isåfall motivera varför.
De som är för Putin i denna tråd är helt förtappade o helt utan moralisk kompass,, jag gissar att det dels är ryssar dels misslyckade svenska män i 35 års åldern boende hos sin åldriga mamma, utan arbete , flickvän, o hänger 16 Tim om dygnet över datorn, kollar porr o trådar som avhandlar diverse skruvade konspirationsteorier,,,
Citera
2022-04-26, 10:50
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Om jag låter Myresjöhus bygga en villa åt mig så har jag byggt den???

Om du konstruerar villan och lejer hantverkare för att hjälpa till att sätta ihop den så anser jag att du byggt den ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in